Alarm og sikkerhet i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
12/2808 Leveranse av Trygghetsalarmtjenester
Ringerike kommune skal inngå avtale om kjøp av trygghetsalarmtjeneste med tilhørende døgnbemannet alarmmottak. Avtalen skal i tillegg omfatte leie/innbytte av trygghetsalarmer, samt tilhørende service og vedlikehold.
målgruppen for tjenesten er hovedsaklig syke og eldre mennesker.
Det er pr. Dags dato ca. 850 brukere, men antallet vil variere noe. Ringerike kommune skal derfor innenfor avtaleperioden/opsjonstiden fritt kunne øke/redusere antallet brukere av tjenesten uten at dette påvirker pris.
Alle kostnader knyttet til oppdraget skal være inkludert i den månedlige leieprisen. Det samme gjelder også montering av nøkkelboks evt. Annen innretning for rask tilgang til brukerers bolig. Verdi av eksisterende alarmer i kommunen skal enten kompenseres for i leieavtalen, eller kjøpes av tilbyder.
Det kreves at leverandøren har erfaring fra tilsvarende oppdrag overfor målgruppen og kan vise til gode referanser.
Tjenesten skal tilfredsstille en 50134 (relevante deler av europeisk norm for trygghetsalarmer)
Tilbyder skal ha døgnbemannet alarmsentral, med offentlig godkjent helsepersonell. Service- og vedlikeholdsansvarlig skal kunne nås på virkedager.
Tilbyder skal betjene alle henvendelser på norsk, og alle tekniske og faktiske hendelser skal loggføres.
Tilbyder skal ha et kvalitetssikringssystem med rutiner for lagring og sikkerhet, samt for håndtering av avbruddsituasjoner.
Maksimal leveringstid skal være tre(3) dager fra kommunen innmelder brukeren til leverandøren.
Gjennomsnittlig responstid på utløst alarm skal være maksimalt tretti(30) sekunder.
Alarmen skal i utgangspunktet tilknyttes analogt nett. Det forutsettes på sikt utvikling over mot mobilt nett.
Avtale inngås for en periode på to (2) år, der Ringerike kommune har opsjon på fornyelse av avtalen for to (2) nye år, innen utløpet av avtaleperioden. De samme vilkår, inkl. Priser skal gjelde for prolongeringsperioden som for opprinnelige avtaleperiode. Ved en kortere forlengelsesperiode enn to år, kan avtalen på nytt forlenges senere, forutsatt at den totale avtaletid ikke overstiger 4 år. Tilbyder har ikke plikt til å akseptere forlengelser over en kortere periode enn 6 måneder.
For denne anbudsprosessen benytter oppdragsgiver Mercell Sourcing Service. For å melde din interesse på dette anbudet samt få tilgang til dokumenter, skal du klikke på lenken nedenfor eller kopiere og lime inn lenken i din nettleser. (info fjernet). følg deretter instruksjoner på nettsiden.
målgruppen for tjenesten er hovedsaklig syke og eldre mennesker.
Det er pr. Dags dato ca. 850 brukere, men antallet vil variere noe. Ringerike kommune skal derfor innenfor avtaleperioden/opsjonstiden fritt kunne øke/redusere antallet brukere av tjenesten uten at dette påvirker pris.
Alle kostnader knyttet til oppdraget skal være inkludert i den månedlige leieprisen. Det samme gjelder også montering av nøkkelboks evt. Annen innretning for rask tilgang til brukerers bolig. Verdi av eksisterende alarmer i kommunen skal enten kompenseres for i leieavtalen, eller kjøpes av tilbyder.
Det kreves at leverandøren har erfaring fra tilsvarende oppdrag overfor målgruppen og kan vise til gode referanser.
Tjenesten skal tilfredsstille en 50134 (relevante deler av europeisk norm for trygghetsalarmer)
Tilbyder skal ha døgnbemannet alarmsentral, med offentlig godkjent helsepersonell. Service- og vedlikeholdsansvarlig skal kunne nås på virkedager.
Tilbyder skal betjene alle henvendelser på norsk, og alle tekniske og faktiske hendelser skal loggføres.
Tilbyder skal ha et kvalitetssikringssystem med rutiner for lagring og sikkerhet, samt for håndtering av avbruddsituasjoner.
Maksimal leveringstid skal være tre(3) dager fra kommunen innmelder brukeren til leverandøren.
Gjennomsnittlig responstid på utløst alarm skal være maksimalt tretti(30) sekunder.
Alarmen skal i utgangspunktet tilknyttes analogt nett. Det forutsettes på sikt utvikling over mot mobilt nett.
Avtale inngås for en periode på to (2) år, der Ringerike kommune har opsjon på fornyelse av avtalen for to (2) nye år, innen utløpet av avtaleperioden. De samme vilkår, inkl. Priser skal gjelde for prolongeringsperioden som for opprinnelige avtaleperiode. Ved en kortere forlengelsesperiode enn to år, kan avtalen på nytt forlenges senere, forutsatt at den totale avtaletid ikke overstiger 4 år. Tilbyder har ikke plikt til å akseptere forlengelser over en kortere periode enn 6 måneder.
For denne anbudsprosessen benytter oppdragsgiver Mercell Sourcing Service. For å melde din interesse på dette anbudet samt få tilgang til dokumenter, skal du klikke på lenken nedenfor eller kopiere og lime inn lenken i din nettleser. (info fjernet). følg deretter instruksjoner på nettsiden.
Anbud id:
204579
-
Registrert:Onsdag 4. Juli 2012
Er du interessert i dette oppdraget?