Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Arkitekt, IT/Web og Support i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

13/1481 Konsulentoppdrag for prosjektleder(e) og prosesskonsulent

Direktoratet for nødkommunikasjon, dnk, avdeling for systemforvaltning og drift (sfd) som har ansvaret for den delen av nødnett som er i drift og består av tre seksjoner lokalisert i Nydalen; nødnett drift, kontrollrom og radioterminaler, i tillegg til bdo som er lokalisert i Moss.
både seksjon for kontrollrom og seksjon for radioterminaler bistår nødnettporosjektet. Seksjon for radioterminaler har ansvaret for anskaffelsen av radioterminaler til nødetatene, både håndholdte, kjøretøymonterte og helikopterterminaler (aga-terminaler).
sfd er inne i en periode med høyt aktivitetsnivå og har behov for å forsterke ressursene på flere områder. Det er derfor behov for flere ressurser; en til to prosjektledere og en prosesskonsulent.
For samtlige ressurser må de tilbudte konsulente oppfylle følgende krav:
- Det stilles krav til utdanning på bachelorgradnivå.
i tillegg vil det i evalueringen av tilbudene legges vekt på følgende:
- God teknologiforståelse
- Evne til å arbeide effektivt innen rammer med korte tidsfrister
- Proaktiv arbeidsmetode og evne til å ta ansvar for å skaffe nødvendig informasjon som trengs for å oppnå de ønskede resultater
- Erfaring fra offentlig virksomhet
- Gode skriftlige formuleringsevne, på norsk og engelsk.
Oppdragsbeskrivelse prosjektleder(e):
En til to prosjektledere for ulike typer strategiske prosjekter ved avdelingen. Aktuelle arbeidsområder som kan tillegges er (herunder men ikke begrenset til): Prosjekter innen forbedring av lydkvalitet og forbedring av innendørsdekning, programledelse for den totale prosjektporteføljen i seksjon for radioterminaler, og prosjektledelse for radioterminalanskaffelser.
For prosjektleder(e) vil følgende vektlegges, i tillegg til krav stilt ovenfor:
- Erfaring fra prosjektledelse
- Kompetanse på tetra teknologi
- Erfaring fra planlegging og drft av mobilnett
- Kunnskap om politi-, brannvesen- og helsetjenestenes bruk av radioterminalutstyr
- Kunnskap om nødetatenes kontrollrom
- Erfaring med offentlige anskaffelser
- ikt-kompetanse
- Ledererfaring
Oppdragsbeskrivelse prosesskonsulent :
Prosesskonsulenten skal bistå i arbeidet med å kartlegge, beskrive og forbedre prosesser og rutiner, både internt i avdelingen, i grensesnittet mot andre avdelinger i dnk og mot andre aktørersom foreksempel etatenes driftsorganisjoner og leverandører. Avdelingen legger itil prosessrammeverk til grunn for dette arbeidet.
- Det stilles krav om at tilbudt konsulent for stillingen som prosesskonsulent er sertifisert i itil
i tillegg til krav stilt innedningsvis, vil følgende vektlegges for denne ressursen:
- Sertifisering i itil v3, 2011
- Erfaring fra itil implementering
- Erfaring fra itil prosessforbedring
- Erfaring fra prosesskartleggingsprosjekter
- Lean kompetanse
Se vedlagt konkurransegrunnlag for utfyllende beskrivelse.
Avtaleperiode: To år med to obsjoner på 1+1 år.
Oppstartsdato: 24. 02. 2014
Arbeidstid: Fortrinnsvis full tid
Intervju: Aktuelle kandidater kan bli innkalt til intervju
Tilbud på flere kandidater: Det kan gis tilbud på en eller flere deler av anskaffelsen. Dersom en tilbyder ønsker å tilby flere kandidater, må det etableres et separat tilbud for hver kandidat i Mercell. Dette gjøres enklest ved å ta kontakt med Mercell for assistanse. Direktoratet for nødkommunikasjon vil ikke aksepter enkelttilbud som inneholder flere kandidater.
Tilbud på ekstraressurs skal inngå i tilbudet for prosesskonsulent.
Oppdragsgiver benytter Mercell Sourcing Service. For å melde din interesse, samt få tilgang til eventuelle dokumenter, skal du klikke på lenken nedenfor eller kopiere og lime inn lenken i din nettleser. (info fjernet). følg deretter instruksjoner på nettsiden.
Anbud id:
280824
  • Sted:
    Oslo
  • Registrert:
    Mandag 16. Desember 2013