Bedriftsrådgivning i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
16/1467 Utredning av en fagfellevurdert formidlingsindikator og og evaluering av tilskuddsordningen for utgivelse av lærebøker for høyere utdanning
Utredningen er todelt: a) utredning av en indikator for fagfellevurdert formidling i finansieringssystemet for universiteter og høyskoler og b) evaluering av tilskuddet til lærebokutvalget. Indikator for fagfellevurdert formidling Kunnskapsdepartementet ønsker en utredning av hvordan en resultatbasert indikator for fagfellevurdert formidling kan utformes og innlemmes i finansieringssystemet for universiteter og høyskoler. Hovedformålet med en eventuell formidlingsindikator skal være å stimulere til økt fagfellevurdert formidling. Utredningen skal ha dette formålet som grunnleggende forutsetning. b Utredningen må drøfte hvilke typer formidling som bør omfattes av begrepet ´fagfellevurdert´ i en eventuell indikator. Utredningen må ta hensyn til utvikling av nye formidlingsuttrykk i lys av digitalisering, knyttet til åpen publisering bl. a. Av læremidler og mooc. Leveransen bør videre drøfte styrker og svakheter ved flere ulike alternativer for utforming av en indikator for fagfellevurdert formidling, samt simulere fordelingsvirkningene på institusjonsnivå av de ulike alternativene. Tilbudet bør skissere hvilke alternativer utreder ser for seg. Tilskuddet til lærebokutvalget Kunnskapsdepartementet ønsker en evaluering av tilskuddsordningen for lærebokutvalget. målet for evalueringen er først og fremst å finne ut om ordningen fungerer etter formålet, jf. Retningslinjene for tildeling av støtte til utgivelse av læremidler for høyere utdanning og økonomireglementets krav til evaluering, pkt. 6. 5. Evalueringen må drøfte om det er grunnlag for å videreføre tilskuddsordningen. Er det et reelt behov for produksjonsstøtte? Blir lærebøkene som ikke får støtte, likevel utgitt? Hva blir konsekvensen dersom tilskuddet til lærebokutvalget reduseres eller opphører? Evalueringen må inkludere en kartlegging av følgende for perioden 2004-15: utvikling i antall søknader og andelen søknader som får innvilget støtte søknader fordelt på bokmål, nynorsk og samisk søknader fordelt på fagområder nivået på andelen administrasjonskostnader Evalueringen må også omfatte, sett i sammenheng med utredningen av en formidlingsindikator: Ved eventuell innføring av en formidlingsindikator: bør læreboktilskuddet videreføres, og hvordan bør i så fall innretningen på tilskuddsordningen bør være? bør midlene som i dag går til lærebokstøtten, legges i en formidlingsindikator som inkluderer lærebøker? Uten innføring av en formidlingsindikator: bør læreboktilskuddet videreføres, og hvordan bør innretningen på tilskuddsordningen være? Utredningen må for øvrig ta hensyn til utviklingen i læremidler fremover i lys av digitalisering og mooc. Oppdragsgiver benytter Mercell Sourcing Service. For å melde din interesse, samt få tilgang til eventuelle dokumenter, skal du klikke på lenken nedenfor eller kopiere og lime inn lenken i din nettleser. [[(info fjernet)]]. følg deretter instruksjoner på nettsiden.
Anbud id:
394637
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Onsdag 10. Februar 2016
Er du interessert i dette oppdraget?