2019-01 - Kundeservice og faktureringsoppgaver Intensjonskunngjøring - Med delkontrakter i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
2019-01 - Kundeservice og faktureringsoppgaver Intensjonskunngjøring - Med delkontrakter
Fjellinjen har som intensjon å forlenge kontrakten med Senor d. o. o om kundeservice og faktutereringsoppgaver for perioden 01. 08. 2019 til 31. 12. 2020. Dette har følgende begrunnelse:
Det foregår i dag en reform av hele bompengesektoren i Norge, herunder etablering av leverandør for hovedsystem til erstatning for Statens vegvesens sentralsystem. Videre skal de regionale bomselskaper etter vedtakelse av utstederforskriften skille ut sin utstedervirksomhet.
Resultatet av disse prosessene er først klart siste halvår 2019 og medfører at Fjellinjen per i dag ikke er i posisjon til å fastsette de parametere som tilbydere av kundesentertjenester trenger. Fjellinjen Utsteders fremtidige behov kan ikke beskrives, og således ikke legge grunnlaget for en reell konkurranse. Dette skyldes omstendigheter knyttet til politiske prosesser som er utenfor Fjellinjens kontroll.
Dette er omstendigheter som de ikke var mulig å hensyn ta ved gjennomføringen av konkurransen om «Kundeservice og faktureringsoppgaver» i 2015, som førte til dagens avtale.
Å kunngjøre en «midlertidig» konkurranse om Kundeservice og faktureringsoppgaver anses videre som samfunnsøkonomisk uforsvarlig og dårlig anbudsskikk.
Det er knyttet usikkerhet til type oppgaver, volum og tjenesteleveranser som skal konkurranseutsettes når Fjellinjen Utsteder skilles ut fra Fjellinjen as. Dette avhenger av implementeringstakten av den nye Utstederforskriften som har en av overgangsperiode på 18 måneder fra 01. 01. 2019.
En eventuell midlertidig konkurranse vil betinge at ny leverandør vil måtte gjennomføre en til dels omfattende investering så vel kompetanse og bemanningsmessig. Allerede 6 måneder etter denne leverandørs idriftsettelse må Fjellinjen starte kunngjøring av en ny konkurranse.
i realiteten vil det således kun være dagens leverandør som kan levere tilbud for perioden fra september 2019 frem til ny avtale basert på de nye forutsetningene er på plass i 2020.
på dette grunnlag og med hjemmel i anskaffelsesforskriften § 28-1 bokstav d forlenger Fjellinjen dagens avtale med Senor d. o. o.
Konkurranse om ny avtale for kundeservicetjenester med nye beskrivelser og krav vil bli kunngjort første halvår 2020.
Svarfrist: 14. 03. 2019
Det foregår i dag en reform av hele bompengesektoren i Norge, herunder etablering av leverandør for hovedsystem til erstatning for Statens vegvesens sentralsystem. Videre skal de regionale bomselskaper etter vedtakelse av utstederforskriften skille ut sin utstedervirksomhet.
Resultatet av disse prosessene er først klart siste halvår 2019 og medfører at Fjellinjen per i dag ikke er i posisjon til å fastsette de parametere som tilbydere av kundesentertjenester trenger. Fjellinjen Utsteders fremtidige behov kan ikke beskrives, og således ikke legge grunnlaget for en reell konkurranse. Dette skyldes omstendigheter knyttet til politiske prosesser som er utenfor Fjellinjens kontroll.
Dette er omstendigheter som de ikke var mulig å hensyn ta ved gjennomføringen av konkurransen om «Kundeservice og faktureringsoppgaver» i 2015, som førte til dagens avtale.
Å kunngjøre en «midlertidig» konkurranse om Kundeservice og faktureringsoppgaver anses videre som samfunnsøkonomisk uforsvarlig og dårlig anbudsskikk.
Det er knyttet usikkerhet til type oppgaver, volum og tjenesteleveranser som skal konkurranseutsettes når Fjellinjen Utsteder skilles ut fra Fjellinjen as. Dette avhenger av implementeringstakten av den nye Utstederforskriften som har en av overgangsperiode på 18 måneder fra 01. 01. 2019.
En eventuell midlertidig konkurranse vil betinge at ny leverandør vil måtte gjennomføre en til dels omfattende investering så vel kompetanse og bemanningsmessig. Allerede 6 måneder etter denne leverandørs idriftsettelse må Fjellinjen starte kunngjøring av en ny konkurranse.
i realiteten vil det således kun være dagens leverandør som kan levere tilbud for perioden fra september 2019 frem til ny avtale basert på de nye forutsetningene er på plass i 2020.
på dette grunnlag og med hjemmel i anskaffelsesforskriften § 28-1 bokstav d forlenger Fjellinjen dagens avtale med Senor d. o. o.
Konkurranse om ny avtale for kundeservicetjenester med nye beskrivelser og krav vil bli kunngjort første halvår 2020.
Svarfrist: 14. 03. 2019
Anbud id:
570847
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Lørdag 2. Mars 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Oppsett av kameraerFøring av kabler, oppsett av kamerakonsoll. Mulig oppsett av internett kabler. Samtidig.
-
Oslo
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Montering av integrert kjøl-frysJeg trenger hjelp med å få ordentlig på plass et integrert kombiskap (kjøl og frys, 177x54. 5 cm). Det viste seg i første omgang at den gamle kjøkkeninnredningens opplegg ikke passet helt til det nye...
-
Oslo
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Omtrekking av recleaner stolerJeg ønsker å få trukket om to recleaner stoler. Ønsket stoff er Godvik, farve 34. Jeg bor i Camilla Colletts vei 13B i Oslo, og stolene kan hentes der. Mvh Maiken Reehorst
-
Oslo
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Frakt av to stålbjelkerFrakt av to stålbjelker som er 240 cm lang og veier ca 70 kg per stk. Fra Kalbakken til bøler.
-
Oslo
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Flytteoppdrag mandag kveld (13. januar)Jeg skal ha fraktet en kontinentalseng 200x180 fra Ullern (kl 18) og en madrass 200x160 fra Kjelsås til Oslo Sentrum (Mariboesgate 7) på mandag kveld. Hentes i 1. Etg og leveres i 2. Etg
-
Oslo
-
Torsdag 9. Januar 2025
-