2019-01 - Kundeservice og faktureringsoppgaver Intensjonskunngjøring - Med delkontrakter i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
2019-01 - Kundeservice og faktureringsoppgaver Intensjonskunngjøring - Med delkontrakter
Fjellinjen har som intensjon å forlenge kontrakten med Senor d. o. o om kundeservice og faktutereringsoppgaver for perioden 01. 08. 2019 til 31. 12. 2020. Dette har følgende begrunnelse:
Det foregår i dag en reform av hele bompengesektoren i Norge, herunder etablering av leverandør for hovedsystem til erstatning for Statens vegvesens sentralsystem. Videre skal de regionale bomselskaper etter vedtakelse av utstederforskriften skille ut sin utstedervirksomhet.
Resultatet av disse prosessene er først klart siste halvår 2019 og medfører at Fjellinjen per i dag ikke er i posisjon til å fastsette de parametere som tilbydere av kundesentertjenester trenger. Fjellinjen Utsteders fremtidige behov kan ikke beskrives, og således ikke legge grunnlaget for en reell konkurranse. Dette skyldes omstendigheter knyttet til politiske prosesser som er utenfor Fjellinjens kontroll.
Dette er omstendigheter som de ikke var mulig å hensyn ta ved gjennomføringen av konkurransen om «Kundeservice og faktureringsoppgaver» i 2015, som førte til dagens avtale.
Å kunngjøre en «midlertidig» konkurranse om Kundeservice og faktureringsoppgaver anses videre som samfunnsøkonomisk uforsvarlig og dårlig anbudsskikk.
Det er knyttet usikkerhet til type oppgaver, volum og tjenesteleveranser som skal konkurranseutsettes når Fjellinjen Utsteder skilles ut fra Fjellinjen as. Dette avhenger av implementeringstakten av den nye Utstederforskriften som har en av overgangsperiode på 18 måneder fra 01. 01. 2019.
En eventuell midlertidig konkurranse vil betinge at ny leverandør vil måtte gjennomføre en til dels omfattende investering så vel kompetanse og bemanningsmessig. Allerede 6 måneder etter denne leverandørs idriftsettelse må Fjellinjen starte kunngjøring av en ny konkurranse.
i realiteten vil det således kun være dagens leverandør som kan levere tilbud for perioden fra september 2019 frem til ny avtale basert på de nye forutsetningene er på plass i 2020.
på dette grunnlag og med hjemmel i anskaffelsesforskriften § 28-1 bokstav d forlenger Fjellinjen dagens avtale med Senor d. o. o.
Konkurranse om ny avtale for kundeservicetjenester med nye beskrivelser og krav vil bli kunngjort første halvår 2020.
Svarfrist: 14. 03. 2019
Det foregår i dag en reform av hele bompengesektoren i Norge, herunder etablering av leverandør for hovedsystem til erstatning for Statens vegvesens sentralsystem. Videre skal de regionale bomselskaper etter vedtakelse av utstederforskriften skille ut sin utstedervirksomhet.
Resultatet av disse prosessene er først klart siste halvår 2019 og medfører at Fjellinjen per i dag ikke er i posisjon til å fastsette de parametere som tilbydere av kundesentertjenester trenger. Fjellinjen Utsteders fremtidige behov kan ikke beskrives, og således ikke legge grunnlaget for en reell konkurranse. Dette skyldes omstendigheter knyttet til politiske prosesser som er utenfor Fjellinjens kontroll.
Dette er omstendigheter som de ikke var mulig å hensyn ta ved gjennomføringen av konkurransen om «Kundeservice og faktureringsoppgaver» i 2015, som førte til dagens avtale.
Å kunngjøre en «midlertidig» konkurranse om Kundeservice og faktureringsoppgaver anses videre som samfunnsøkonomisk uforsvarlig og dårlig anbudsskikk.
Det er knyttet usikkerhet til type oppgaver, volum og tjenesteleveranser som skal konkurranseutsettes når Fjellinjen Utsteder skilles ut fra Fjellinjen as. Dette avhenger av implementeringstakten av den nye Utstederforskriften som har en av overgangsperiode på 18 måneder fra 01. 01. 2019.
En eventuell midlertidig konkurranse vil betinge at ny leverandør vil måtte gjennomføre en til dels omfattende investering så vel kompetanse og bemanningsmessig. Allerede 6 måneder etter denne leverandørs idriftsettelse må Fjellinjen starte kunngjøring av en ny konkurranse.
i realiteten vil det således kun være dagens leverandør som kan levere tilbud for perioden fra september 2019 frem til ny avtale basert på de nye forutsetningene er på plass i 2020.
på dette grunnlag og med hjemmel i anskaffelsesforskriften § 28-1 bokstav d forlenger Fjellinjen dagens avtale med Senor d. o. o.
Konkurranse om ny avtale for kundeservicetjenester med nye beskrivelser og krav vil bli kunngjort første halvår 2020.
Svarfrist: 14. 03. 2019
Anbud id:
570847
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Lørdag 2. Mars 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Transport av Mc fra Oslo til 8414 Hennes (Vesterålen)Hei. Trenger transport av Mc fra Oslo til 8414 Hennes i Vesterålen nå i Mai. Mc er ikke kjørbar pga feil i motoren.
-
Hadsel
-
Fredag 17. Mai 2024
-
-
Elektrikker til badHei jeg ser etter en elektriker for oppussing av bad Ta kontakt
-
Oslo
-
Fredag 17. Mai 2024
-
-
75 kvm sliping parkettHei. Vi har ca 75 kvm parkert som vi ønsker å slipe og male med lakk. Boligen ligger i nærheten av Solli Plass.
-
Oslo
-
Fredag 17. Mai 2024
-
-
Skure rent ca 58m2 linoleumsgulv. Maling av tak og vegger, ca 61-62m2 gulvflate, samt 5 dører..Rengjøring av linoleumsgulv. nå mørke områder pga skitt/støv og rester av bonevoks. Er tidligere gjort med god, gammeldags skurekost med flott resultat. Veggene i stuen er påført tapet. Denne er over...
-
Oslo
-
Fredag 17. Mai 2024
-
-
Oslo, tollbugata, Posthallen, hotellgardinerHotellgardiner på et stort vindu, fra vegg til vegg. Bakgardin tynn og frontgardin i velour - tykk. mål fra vegg til vegg 426, 5 cm og høyd 400 cm.
-
Oslo
-
Onsdag 15. Mai 2024
-