2019-01 - Kundeservice og faktureringsoppgaver Intensjonskunngjøring - Med delkontrakter i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
2019-01 - Kundeservice og faktureringsoppgaver Intensjonskunngjøring - Med delkontrakter
Fjellinjen har som intensjon å forlenge kontrakten med Senor d. o. o om kundeservice og faktutereringsoppgaver for perioden 01. 08. 2019 til 31. 12. 2020. Dette har følgende begrunnelse:
Det foregår i dag en reform av hele bompengesektoren i Norge, herunder etablering av leverandør for hovedsystem til erstatning for Statens vegvesens sentralsystem. Videre skal de regionale bomselskaper etter vedtakelse av utstederforskriften skille ut sin utstedervirksomhet.
Resultatet av disse prosessene er først klart siste halvår 2019 og medfører at Fjellinjen per i dag ikke er i posisjon til å fastsette de parametere som tilbydere av kundesentertjenester trenger. Fjellinjen Utsteders fremtidige behov kan ikke beskrives, og således ikke legge grunnlaget for en reell konkurranse. Dette skyldes omstendigheter knyttet til politiske prosesser som er utenfor Fjellinjens kontroll.
Dette er omstendigheter som de ikke var mulig å hensyn ta ved gjennomføringen av konkurransen om «Kundeservice og faktureringsoppgaver» i 2015, som førte til dagens avtale.
Å kunngjøre en «midlertidig» konkurranse om Kundeservice og faktureringsoppgaver anses videre som samfunnsøkonomisk uforsvarlig og dårlig anbudsskikk.
Det er knyttet usikkerhet til type oppgaver, volum og tjenesteleveranser som skal konkurranseutsettes når Fjellinjen Utsteder skilles ut fra Fjellinjen as. Dette avhenger av implementeringstakten av den nye Utstederforskriften som har en av overgangsperiode på 18 måneder fra 01. 01. 2019.
En eventuell midlertidig konkurranse vil betinge at ny leverandør vil måtte gjennomføre en til dels omfattende investering så vel kompetanse og bemanningsmessig. Allerede 6 måneder etter denne leverandørs idriftsettelse må Fjellinjen starte kunngjøring av en ny konkurranse.
i realiteten vil det således kun være dagens leverandør som kan levere tilbud for perioden fra september 2019 frem til ny avtale basert på de nye forutsetningene er på plass i 2020.
på dette grunnlag og med hjemmel i anskaffelsesforskriften § 28-1 bokstav d forlenger Fjellinjen dagens avtale med Senor d. o. o.
Konkurranse om ny avtale for kundeservicetjenester med nye beskrivelser og krav vil bli kunngjort første halvår 2020.
Svarfrist: 14. 03. 2019
Det foregår i dag en reform av hele bompengesektoren i Norge, herunder etablering av leverandør for hovedsystem til erstatning for Statens vegvesens sentralsystem. Videre skal de regionale bomselskaper etter vedtakelse av utstederforskriften skille ut sin utstedervirksomhet.
Resultatet av disse prosessene er først klart siste halvår 2019 og medfører at Fjellinjen per i dag ikke er i posisjon til å fastsette de parametere som tilbydere av kundesentertjenester trenger. Fjellinjen Utsteders fremtidige behov kan ikke beskrives, og således ikke legge grunnlaget for en reell konkurranse. Dette skyldes omstendigheter knyttet til politiske prosesser som er utenfor Fjellinjens kontroll.
Dette er omstendigheter som de ikke var mulig å hensyn ta ved gjennomføringen av konkurransen om «Kundeservice og faktureringsoppgaver» i 2015, som førte til dagens avtale.
Å kunngjøre en «midlertidig» konkurranse om Kundeservice og faktureringsoppgaver anses videre som samfunnsøkonomisk uforsvarlig og dårlig anbudsskikk.
Det er knyttet usikkerhet til type oppgaver, volum og tjenesteleveranser som skal konkurranseutsettes når Fjellinjen Utsteder skilles ut fra Fjellinjen as. Dette avhenger av implementeringstakten av den nye Utstederforskriften som har en av overgangsperiode på 18 måneder fra 01. 01. 2019.
En eventuell midlertidig konkurranse vil betinge at ny leverandør vil måtte gjennomføre en til dels omfattende investering så vel kompetanse og bemanningsmessig. Allerede 6 måneder etter denne leverandørs idriftsettelse må Fjellinjen starte kunngjøring av en ny konkurranse.
i realiteten vil det således kun være dagens leverandør som kan levere tilbud for perioden fra september 2019 frem til ny avtale basert på de nye forutsetningene er på plass i 2020.
på dette grunnlag og med hjemmel i anskaffelsesforskriften § 28-1 bokstav d forlenger Fjellinjen dagens avtale med Senor d. o. o.
Konkurranse om ny avtale for kundeservicetjenester med nye beskrivelser og krav vil bli kunngjort første halvår 2020.
Svarfrist: 14. 03. 2019
Anbud id:
570847
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Lørdag 2. Mars 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Frakt av personbil fra Ørsta til SandnesTrenger tilbud på frakt av personbil fra Ørsta til Sandnes
-
Oslo
-
Fredag 3. Mai 2024
-
-
Transport av MCØnsker å få fraktet en mc fra en hjemadr. i Oslo/Hagan til Senja(troms) ca. 220kg. Turingsykkel med vesker på.
-
Senja
-
Fredag 3. Mai 2024
-
-
Garasjevask i et garasjeanlegg i et borettslagVaske garasjen i et borettslag. Du må ha referanser fra liknende oppdrag. Oppdrag må fullføres på en dag fra ca kl 7. Det er 85 parkeringsplasser i garasjen. Gi meg totalpris/fastpris. Du må ha eget u...
-
Oslo
-
Mandag 29. April 2024
-
-
TV-benk og bokhylleVi ønsker en tv-benk på ca. 2meter med ben. Benken skal ha mulighet for oppbevaring av lp-plater og brettspill, og ha en platespiller oppå. i tillegg ønsker vi at benken har en hi-fi-modul i hver end...
-
Oslo
-
Fredag 3. Mai 2024
-
-
Hente og levere 180 dobbeltsengTrenger å få hentet en 180 dobbeltseng fra frogner til Bjørvika
-
Oslo
-
Fredag 3. Mai 2024
-