2019-01 - Kundeservice og faktureringsoppgaver Intensjonskunngjøring - Med delkontrakter i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
2019-01 - Kundeservice og faktureringsoppgaver Intensjonskunngjøring - Med delkontrakter
Fjellinjen har som intensjon å forlenge kontrakten med Senor d. o. o om kundeservice og faktutereringsoppgaver for perioden 01. 08. 2019 til 31. 12. 2020. Dette har følgende begrunnelse:
Det foregår i dag en reform av hele bompengesektoren i Norge, herunder etablering av leverandør for hovedsystem til erstatning for Statens vegvesens sentralsystem. Videre skal de regionale bomselskaper etter vedtakelse av utstederforskriften skille ut sin utstedervirksomhet.
Resultatet av disse prosessene er først klart siste halvår 2019 og medfører at Fjellinjen per i dag ikke er i posisjon til å fastsette de parametere som tilbydere av kundesentertjenester trenger. Fjellinjen Utsteders fremtidige behov kan ikke beskrives, og således ikke legge grunnlaget for en reell konkurranse. Dette skyldes omstendigheter knyttet til politiske prosesser som er utenfor Fjellinjens kontroll.
Dette er omstendigheter som de ikke var mulig å hensyn ta ved gjennomføringen av konkurransen om «Kundeservice og faktureringsoppgaver» i 2015, som førte til dagens avtale.
Å kunngjøre en «midlertidig» konkurranse om Kundeservice og faktureringsoppgaver anses videre som samfunnsøkonomisk uforsvarlig og dårlig anbudsskikk.
Det er knyttet usikkerhet til type oppgaver, volum og tjenesteleveranser som skal konkurranseutsettes når Fjellinjen Utsteder skilles ut fra Fjellinjen as. Dette avhenger av implementeringstakten av den nye Utstederforskriften som har en av overgangsperiode på 18 måneder fra 01. 01. 2019.
En eventuell midlertidig konkurranse vil betinge at ny leverandør vil måtte gjennomføre en til dels omfattende investering så vel kompetanse og bemanningsmessig. Allerede 6 måneder etter denne leverandørs idriftsettelse må Fjellinjen starte kunngjøring av en ny konkurranse.
i realiteten vil det således kun være dagens leverandør som kan levere tilbud for perioden fra september 2019 frem til ny avtale basert på de nye forutsetningene er på plass i 2020.
på dette grunnlag og med hjemmel i anskaffelsesforskriften § 28-1 bokstav d forlenger Fjellinjen dagens avtale med Senor d. o. o.
Konkurranse om ny avtale for kundeservicetjenester med nye beskrivelser og krav vil bli kunngjort første halvår 2020.
Svarfrist: 14. 03. 2019
Det foregår i dag en reform av hele bompengesektoren i Norge, herunder etablering av leverandør for hovedsystem til erstatning for Statens vegvesens sentralsystem. Videre skal de regionale bomselskaper etter vedtakelse av utstederforskriften skille ut sin utstedervirksomhet.
Resultatet av disse prosessene er først klart siste halvår 2019 og medfører at Fjellinjen per i dag ikke er i posisjon til å fastsette de parametere som tilbydere av kundesentertjenester trenger. Fjellinjen Utsteders fremtidige behov kan ikke beskrives, og således ikke legge grunnlaget for en reell konkurranse. Dette skyldes omstendigheter knyttet til politiske prosesser som er utenfor Fjellinjens kontroll.
Dette er omstendigheter som de ikke var mulig å hensyn ta ved gjennomføringen av konkurransen om «Kundeservice og faktureringsoppgaver» i 2015, som førte til dagens avtale.
Å kunngjøre en «midlertidig» konkurranse om Kundeservice og faktureringsoppgaver anses videre som samfunnsøkonomisk uforsvarlig og dårlig anbudsskikk.
Det er knyttet usikkerhet til type oppgaver, volum og tjenesteleveranser som skal konkurranseutsettes når Fjellinjen Utsteder skilles ut fra Fjellinjen as. Dette avhenger av implementeringstakten av den nye Utstederforskriften som har en av overgangsperiode på 18 måneder fra 01. 01. 2019.
En eventuell midlertidig konkurranse vil betinge at ny leverandør vil måtte gjennomføre en til dels omfattende investering så vel kompetanse og bemanningsmessig. Allerede 6 måneder etter denne leverandørs idriftsettelse må Fjellinjen starte kunngjøring av en ny konkurranse.
i realiteten vil det således kun være dagens leverandør som kan levere tilbud for perioden fra september 2019 frem til ny avtale basert på de nye forutsetningene er på plass i 2020.
på dette grunnlag og med hjemmel i anskaffelsesforskriften § 28-1 bokstav d forlenger Fjellinjen dagens avtale med Senor d. o. o.
Konkurranse om ny avtale for kundeservicetjenester med nye beskrivelser og krav vil bli kunngjort første halvår 2020.
Svarfrist: 14. 03. 2019
Anbud id:
570847
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Lørdag 2. Mars 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Bytte ut og tilpasse ny benkeplate på kjøkkenet + montere ny vaskØnsker noen som kan demontere gammel benkeplate, og montere og tilpasse ny. To lengder som skal monteres + tilpassing og utskjæring. i tillegg skal det byttes vask og kran. Ønsker jobben gjort så ras...
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Klippe hengelås, Ensjø- Klippe hengelås -middels stor vanlig hengelås - den er boret, men åpnet ikke, så må klippes med boltesaks - mistet nøkkelen - du må ha boltesaks som fungerer for dette formålet. - Jeg betaler på...
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Kryssfinerplater på målKappe til kryssfinerplater i Furu 27mm på mål. Samt at det skal freses ut til diverse produkter. Ca 6 forskjellige plater. Tegninger på alle er klart. Skal brukes i utstillinger og bestilles etter beh...
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Transport Sandnes til Oslo skuffseksjon. Privat.Ønsker evt transport på en skuffseksjon ikke pakket. Ca 40 cm x 90 cm x, 1 m. Mulig den kan deles i top siden det er to skuffer. En plate som dekker begge skuffseksjonene. må hentes i Sandnes og leve...
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Utvaske leilighetGenerell utvask av leilighet på ca 50 kvadrat. Two soverom, et bad, kjøkken og stue. Leiligheten er nokså ren men ønsker profesjonell sluttvask for å slippe evnt klager fra utleier.
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-