Eiendomsmegler i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
2019-EØS-Rammeavtale Eiendomsmegling
Det vil fremover bli satt fokus på å selge eiendom som ikke trengs i kommunens tjenesteproduksjon, og kommunen ønsker å knytte til seg meglere med kapasitet og erfaring med salg av næringseiendom, tomter og boliger, og som kan tilby generell rådgivning i forbindelse med salg og kjøp.
Askøy kommune har de siste årene ikke solgt mange eiendommer, og det er pr i dag usikkert hvor mange eiendommer som vil bli solgt de neste årene. Det er på den bakgrunn vanskelig å anslå en verdi for denne rammeavtale. Vi kan i dag se for oss at det kan bli mellom 10-60 objekt over en 4 års periode. Angivelsen må ikke anses som et bindende volum for innkjøp etter rammeavtalen. Kjør av rådgivningstjenester vil variere fra år til år i tråd med oppdragsgiver behov. Det tas forbehold om politiske beslutninger.
Kommunen har på den bakgrunn behov for å knytte til seg en leverandør av meglertjenester gjennom rammeavtale.
Varigheten av rammeavtalen vil være 2 år med opsjon på ytterligere 1+1 år.
Avtalen inngås etter prinsippet "no cure-no pay". Avtalte direkteutlegg dekkes av oppdragsgiver.
Oppdragsgiver vil i utgangspunktet benytte rammeavtalen på alt av salg av eiendom. i noen enkelttilfeller hvor større næringseiendommer med verdi over 20mill kroner skal selges, kan oppdragsgiver velge å kjøre egen konkurranse på meglertjenesten.
Rammeavtalen for meglertjenester omfatter:
1) Boligmegling inkl. Fritidseiendom
2) Megling i forbindelse med salg av ubebygd eiendom, avsatt til ulike formål i kpa (kommuneplanens arealdel) og /eller reguleringsplan
3) rådgivningstjenester i forbindelse med kjøp og salg av eiendom
4) næringsmegling
5) Oppgjørsoppdrag
Avhending av eiendom skal skje på den måten som gir det beste økonomiske resultat for kommunen, fortrinnsvis åpen budrunde.
Tilbudt personell skal kunne bistå i alle prosesser i forbindelse med salg og være i stand til å gjennomføre salget på en tilfredsstillende måte.
Forutsetning for salg av eiendom er at kommunen aksepterer handelen.
Nedenfor følger eksempel på arbeidsoppgaver i perioden:
- Befaring av eiendommene
- Innhenting takst/vurdering
- Foto
- Utarbeide prospekt
- Markedsføring, fortrinnsvis digital ((info fjernet), web-side, etc)
- Gjennomføre aktivt salgsarbeid og tilstrekkelig antall visninger som dekker markedets behov
- Administrering av budrunder, samt kvalitetssikring av budgivers finansiering
- Anbefaling av bud
- Utarbeidelse av kjøpskontrakt og kontraktsinngåelse
- Oppgjør med oppgjørsoppstilling
- Overtagelse med megler til stede
- Utarbeidelse og tinglysing av skjøte
- rådgivningstjenesterListen over er ikke uttømmende.
Det påpekes at det er det tilbudte personell som skal utføre megleroppdragene. Ved bytte av tilbudt megler skal kommunen godkjenne ny megler, som skal ha tilsvarende eller bedre kompetanse enn tidligere megler. Askøy kommune forbeholder seg retten til å gjennomføre ny konkurranse ved bytte av megler.
Megler må informere kommunen om hvilke personer som benyttes til taksering, fotografering etc for det enkelte oppdrag slik at kommunen kan vurdere habilitet i det enkelte tilfelle.
Askøy kommune har de siste årene ikke solgt mange eiendommer, og det er pr i dag usikkert hvor mange eiendommer som vil bli solgt de neste årene. Det er på den bakgrunn vanskelig å anslå en verdi for denne rammeavtale. Vi kan i dag se for oss at det kan bli mellom 10-60 objekt over en 4 års periode. Angivelsen må ikke anses som et bindende volum for innkjøp etter rammeavtalen. Kjør av rådgivningstjenester vil variere fra år til år i tråd med oppdragsgiver behov. Det tas forbehold om politiske beslutninger.
Kommunen har på den bakgrunn behov for å knytte til seg en leverandør av meglertjenester gjennom rammeavtale.
Varigheten av rammeavtalen vil være 2 år med opsjon på ytterligere 1+1 år.
Avtalen inngås etter prinsippet "no cure-no pay". Avtalte direkteutlegg dekkes av oppdragsgiver.
Oppdragsgiver vil i utgangspunktet benytte rammeavtalen på alt av salg av eiendom. i noen enkelttilfeller hvor større næringseiendommer med verdi over 20mill kroner skal selges, kan oppdragsgiver velge å kjøre egen konkurranse på meglertjenesten.
Rammeavtalen for meglertjenester omfatter:
1) Boligmegling inkl. Fritidseiendom
2) Megling i forbindelse med salg av ubebygd eiendom, avsatt til ulike formål i kpa (kommuneplanens arealdel) og /eller reguleringsplan
3) rådgivningstjenester i forbindelse med kjøp og salg av eiendom
4) næringsmegling
5) Oppgjørsoppdrag
Avhending av eiendom skal skje på den måten som gir det beste økonomiske resultat for kommunen, fortrinnsvis åpen budrunde.
Tilbudt personell skal kunne bistå i alle prosesser i forbindelse med salg og være i stand til å gjennomføre salget på en tilfredsstillende måte.
Forutsetning for salg av eiendom er at kommunen aksepterer handelen.
Nedenfor følger eksempel på arbeidsoppgaver i perioden:
- Befaring av eiendommene
- Innhenting takst/vurdering
- Foto
- Utarbeide prospekt
- Markedsføring, fortrinnsvis digital ((info fjernet), web-side, etc)
- Gjennomføre aktivt salgsarbeid og tilstrekkelig antall visninger som dekker markedets behov
- Administrering av budrunder, samt kvalitetssikring av budgivers finansiering
- Anbefaling av bud
- Utarbeidelse av kjøpskontrakt og kontraktsinngåelse
- Oppgjør med oppgjørsoppstilling
- Overtagelse med megler til stede
- Utarbeidelse og tinglysing av skjøte
- rådgivningstjenesterListen over er ikke uttømmende.
Det påpekes at det er det tilbudte personell som skal utføre megleroppdragene. Ved bytte av tilbudt megler skal kommunen godkjenne ny megler, som skal ha tilsvarende eller bedre kompetanse enn tidligere megler. Askøy kommune forbeholder seg retten til å gjennomføre ny konkurranse ved bytte av megler.
Megler må informere kommunen om hvilke personer som benyttes til taksering, fotografering etc for det enkelte oppdrag slik at kommunen kan vurdere habilitet i det enkelte tilfelle.
Anbud id:
625771
-
Sted:Askøy
-
Registrert:Fredag 17. Januar 2020
Er du interessert i dette oppdraget?