2020-34 Innfordringstjenester Molde kommune i Møre og Romsdal
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Møre og Romsdal
Avsluttet
2020-34 Innfordringstjenester Molde kommune
Avtalen skal omfatte innfordringstjenester for alle kommunale krav, samt krav fra de øvrige selskapene kommunen fører regnskap for. Priser og vilkår i avtalen skal også gjelde for nye områder/tjenester som etableres i avtaleperioden.
Molde kommune produserer ca. 108 000 utgående fakturaer og kreditnotaer per år. Dette er fordelt over flere salgsområder. Tabell under viser selskap, salgsområde og estimert antall faktura. i løpet av 2021 skal oppdragsgiver tilby månedlig fakturering på kommunale avgifter (som per i dag er kvartalsvis). Dette, sammen med nytt parkeringssystem, vil øke volumet på utgående fakturaer.
For å kunne gi et bilde på omfang av antall inkassosaker har oppdragsgiver tatt utgangspunkt i tall fra 2018. Totalt for Molde kommune og de øvrige selskapene blir om lag 2700-3000 saker oversendt til inkasso. når det gjelder parkeringsileggelser, som innfordres via pilen, var det i 2018 om lag 500 saker som ble sendt over til inkasso.
Selskap/ salgsområde Antall faktura
Molde kommune 91 832
100 Kommunale eiendomsgebyr 57 165
20 Oppvekst, kultur og velferd 4 915
21 Barnehage 6 673
23 sfo 8 347
30 Helse og omsorg tjenester 12 280
31 Helse 492
40 Plan, næring og miljø 123
42 Byggesak og geodata 835
43 Molde bydrift 4 987
90 Sentraladministrasjon 360
Molde Eiendom kf 7 488
Vann og avløp kf 109
Nordmøre og romsdal brann og redning iks 4 357
Romsdal parkering as 3 203
Molde kirkelige fellesråd 541
Totalsum 107 531
Oppdragsgivers kunder betaler faktura hovedsakelig ved bruk av kid til felles bankkonto (egen bankkonto per selskap). erp-systemet er tilrettelagt til å tilby alle distribusjonsløsninger ut til kunde. Kunden kan selv velge mellom papirfaktura, efaktura, avtalegiro, vipps eller digital postkasse.
Det sendes kun ut inkassovarsel som eneste purring for alle krav. Dersom kunden ikke betaler innen frist for inkassovarselet, bli kravet oversendt automatisk til inkasso (gitt at kunden ikke har bedt om betalingsutsettelse). Oppdragsgiver skal fortsette med å foreta 1. Gangspurring. Avtalen omfatter kun krav oversendt til inkasso.
All utgående faktura, med unntak av parkeringsileggelser, faktureres via kommunens økonomisystem Visma Enterprise. Det er en rekke ulike forsystem involvert i prosessen med å produsere utgående faktura. Faktureringen utføres desentralt, ved at fakturerings- og oppfølgingsansvaret ligger hos den enkelte enhet/selskap.
Saker som er overført til inkasso før ikrafttredelse av ny avtale blir sluttført hos kommunen. Avtalen omfatter derfor kun nye saker etter ikrafttredelse av avtale.
Molde kommune produserer ca. 108 000 utgående fakturaer og kreditnotaer per år. Dette er fordelt over flere salgsområder. Tabell under viser selskap, salgsområde og estimert antall faktura. i løpet av 2021 skal oppdragsgiver tilby månedlig fakturering på kommunale avgifter (som per i dag er kvartalsvis). Dette, sammen med nytt parkeringssystem, vil øke volumet på utgående fakturaer.
For å kunne gi et bilde på omfang av antall inkassosaker har oppdragsgiver tatt utgangspunkt i tall fra 2018. Totalt for Molde kommune og de øvrige selskapene blir om lag 2700-3000 saker oversendt til inkasso. når det gjelder parkeringsileggelser, som innfordres via pilen, var det i 2018 om lag 500 saker som ble sendt over til inkasso.
Selskap/ salgsområde Antall faktura
Molde kommune 91 832
100 Kommunale eiendomsgebyr 57 165
20 Oppvekst, kultur og velferd 4 915
21 Barnehage 6 673
23 sfo 8 347
30 Helse og omsorg tjenester 12 280
31 Helse 492
40 Plan, næring og miljø 123
42 Byggesak og geodata 835
43 Molde bydrift 4 987
90 Sentraladministrasjon 360
Molde Eiendom kf 7 488
Vann og avløp kf 109
Nordmøre og romsdal brann og redning iks 4 357
Romsdal parkering as 3 203
Molde kirkelige fellesråd 541
Totalsum 107 531
Oppdragsgivers kunder betaler faktura hovedsakelig ved bruk av kid til felles bankkonto (egen bankkonto per selskap). erp-systemet er tilrettelagt til å tilby alle distribusjonsløsninger ut til kunde. Kunden kan selv velge mellom papirfaktura, efaktura, avtalegiro, vipps eller digital postkasse.
Det sendes kun ut inkassovarsel som eneste purring for alle krav. Dersom kunden ikke betaler innen frist for inkassovarselet, bli kravet oversendt automatisk til inkasso (gitt at kunden ikke har bedt om betalingsutsettelse). Oppdragsgiver skal fortsette med å foreta 1. Gangspurring. Avtalen omfatter kun krav oversendt til inkasso.
All utgående faktura, med unntak av parkeringsileggelser, faktureres via kommunens økonomisystem Visma Enterprise. Det er en rekke ulike forsystem involvert i prosessen med å produsere utgående faktura. Faktureringen utføres desentralt, ved at fakturerings- og oppfølgingsansvaret ligger hos den enkelte enhet/selskap.
Saker som er overført til inkasso før ikrafttredelse av ny avtale blir sluttført hos kommunen. Avtalen omfatter derfor kun nye saker etter ikrafttredelse av avtale.
Anbud id:
683428
-
Sted:Molde
-
Registrert:Lørdag 21. November 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Møre og Romsdal
6 anbud
-
Parapet og vindskeier under vindu på privatboligCa 30 meter parapet, 40 cm brei. Vindskeier på ca 20 vindu med ulik str. Farge mørk. Ta gjerne kontakt for detaljer.
-
Molde
-
Onsdag 20. November 2024
-
-
Sofa Ålesund MoldeHei, jeg trenger frakt av sofa fra Ålesund til Molde i løpet av denne uka. Sofaen er 242 cm lang.
-
Molde
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Transport av sofa fra Ulsteinvik til MoldeHar behov for transport av sofa fra Ulsteinvik til Molde ila. De neste to til tre ukene.
-
Molde
-
Søndag 17. November 2024
-
-
Lekkasje varmtvannsberederDet kommer vann ut av sikkerhetsventilen fra varmtvannsbereder.
-
Molde
-
Fredag 8. November 2024
-