IT/Web og Support i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
2020/478 - Elektronisk stoffkartotek
Oppdragsgiver Innlandet fylkeskommune skal anskaffe et felles elektronisk stoffkartotek som skal benyttes for sine virksomheter.
Kravet til å ha et stoffkartotek er hjemlet i Arbeidsmiljøloven, Kjemikalieforskriften, Forskrift om
registrering, vurdering, godkjenning og begrensning av kjemikalier (reach), og Stoffkartotekforskriften.
Stoffkartotekets primære oppgave er å ivareta oppdragsgivers behov for tilgang til oppdaterte
sikkerhetsblader, slik at informasjon om stoffene kan brukes til trygg håndtering og oppbevaring av
kjemikalier. i tillegg til dette skal det elektroniske stoffkartoteket brukes som et hjelpemiddel for å
overholde lov- og forskriftskrav tilknyttet farlige stoffer.
Formålet er å gjøre fylkeskommunen i stand til å arbeide systematisk med å redusere risiko forbundet med bruk av kjemikalier (først og fremst sluttbrukerne), samt effektivisere og øke kvaliteten på HMarbeidet i fylkeskommunen.
Formålet med anskaffelsen kan oppsummeres på følgende måte:
- Gi brukere tilgang til informasjon for å kunne ivareta egen helse og sikkerhet, gi grunnlag for kartlegging og vurdering av risiko, og da særlig med hensyn på stoffenes helseskadelige egenskaper og risikoreduserende tiltak.
- Dokumentere enhetens forekomst og lagring av helseskadelige stoffer
-
Utfase bruk av de farligste stoffene (substitusjonsplikten), sikre tryggest mulig bruk og lagring av helseskadelige stoffer. Kontrakten skal sikre at oppdragsgiver til enhver tid foretar det mest rasjonelle, økonomiske og samfunnsansvarlige kjøp for sine virksomheter.
Det elektroniske stoffkartoteket er bygd opp av ulike moduler, der hver modul gir adgang til ulike
funksjoner.
Kravet til å ha et stoffkartotek er hjemlet i Arbeidsmiljøloven, Kjemikalieforskriften, Forskrift om
registrering, vurdering, godkjenning og begrensning av kjemikalier (reach), og Stoffkartotekforskriften.
Stoffkartotekets primære oppgave er å ivareta oppdragsgivers behov for tilgang til oppdaterte
sikkerhetsblader, slik at informasjon om stoffene kan brukes til trygg håndtering og oppbevaring av
kjemikalier. i tillegg til dette skal det elektroniske stoffkartoteket brukes som et hjelpemiddel for å
overholde lov- og forskriftskrav tilknyttet farlige stoffer.
Formålet er å gjøre fylkeskommunen i stand til å arbeide systematisk med å redusere risiko forbundet med bruk av kjemikalier (først og fremst sluttbrukerne), samt effektivisere og øke kvaliteten på HMarbeidet i fylkeskommunen.
Formålet med anskaffelsen kan oppsummeres på følgende måte:
- Gi brukere tilgang til informasjon for å kunne ivareta egen helse og sikkerhet, gi grunnlag for kartlegging og vurdering av risiko, og da særlig med hensyn på stoffenes helseskadelige egenskaper og risikoreduserende tiltak.
- Dokumentere enhetens forekomst og lagring av helseskadelige stoffer
-
Utfase bruk av de farligste stoffene (substitusjonsplikten), sikre tryggest mulig bruk og lagring av helseskadelige stoffer. Kontrakten skal sikre at oppdragsgiver til enhver tid foretar det mest rasjonelle, økonomiske og samfunnsansvarlige kjøp for sine virksomheter.
Det elektroniske stoffkartoteket er bygd opp av ulike moduler, der hver modul gir adgang til ulike
funksjoner.
Anbud id:
630862
-
Registrert:Mandag 24. Februar 2020
Er du interessert i dette oppdraget?