Elektriker, Entreprenør, Rørlegger, Ventilasjon i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
2020 - NOR - Rammeavtale - Ventilasjonstjenester
Askøy kommune ved Eiendomsavdelingen forvalter samlet ca. 155 000 m2 eiendomsmasse. Eiendomsmassen består av skoler, barnehager, sykehjem, administrasjonsbygg, kommunale boliger og kommunaltekniske installasjoner. Omfanget er basert på dagens bygningsmasse og vil variere med endringer i bygningsmassen.
Tjenesten skal dekke oppdragsgivers behov for ekstern levering av ventilasjonstekniske tjenester til den kommunale bygningsmassen og omfatter årlig service samt ekstra vedlikehold av ventilasjonsanlegg. Det må tas høyde for at det kan bli gjort avrop på mindre tilpasninger av ventilasjonsanlegg og/eller tilhørende utstyr.
Hensikten med service og vedlikehold av anleggene er å:
- Tilfredsstille krav til miljø og inneklima
- Opprettholde anleggets tekniske stand og forutsetninger
- Kartlegge feil og mangler
- Opprettholde miljøvennlig og energieffektiv drift
- Sikre stabil drift
Noen av byggene er sykehjem og døgninstitusjoner som krever at driften er i gang til enhver tid. Arbeid på disse anlegg må avtales i god tid på forhånd, for å unngå unødig stans og gi mulighet for igangsetting av kompenserende tiltak. Det vil forekomme arbeider i barnehager og andre typer institusjoner hvor det er påkrevd med ekstra sikring. Det må påregnes at arbeidsstedene er i full drift under utførelse av oppdraget. Det forutsettes at Leverandøren ved gjennomføring av arbeidet kan forholde seg til dette på en akseptabel måte med hensyn til sikkerhet, effektivitet, etisk/sosial adferd med tilhørende kommunikasjon på eiendommen og med Oppdragsgiver.
Oppdragsgiver har behov for arbeid definert som:
- Årlig service
- Bestilte arbeider
Årlig service
Bygningene skal ha ett servicebesøk i året hvor det skal utføres full gjennomgang og filterbytte på alle ventilasjonsanlegg som er beskrevet i avtalen. Dagens omfang er spesifisert i bilag 4b (excel-fil), som Leverandør skal gi en fastpris på.
Ved behov for hyppigere filterskifte skal dette videreformidles til Oppdragsgiver for vurdering.
Det skal leveres individuelle servicerapporter for alle anleggene som kontrolleres på Årlig service.
Ved hvert filterskifte skal det vurderes om det benyttes riktig type/størrelse på filter. når rapport på uført arbeid leveres skal det komme tydelig fram at filtertyper har blitt kontrollert.
Servicemerke skal festes på samtlige aggregater med firmanavn og (info fjernet). Og med egne kvitteringsfelter for dato for utført service og filterskifte, med signatur, samt dokumentert trykkfall over filter. Servicemerker på aggregat skal kvitteres ved hver servicegjennomgang.
Oppdragsgiver skal til enhver tid ha mulighet til å endre antall ventilasjonsanlegg som inngår i avtalen med prisøkning/reduksjon basert på servicepriser for tilsvarende anlegg. Endringer skal avtales skriftlig og bilag 4b skal oppdateres.
Service gjennomføres i perioden september - november, dersom ikke annet er avtalt.
Bestilte arbeider
Med bestilte arbeider menes alle jobber som ikke er inkludert i den årlige service. Bestilte arbeider skal dokumenteres i henhold til punktene vedr. fdv i absolutte krav.
Bestilte oppdrag kan være av kort og lang varighet avhengig av arbeidets omfang. Det er viktig at Leverandør har personell tilgjengelig under sykefravær og ferieavvikling.
Tjenesten skal dekke oppdragsgivers behov for ekstern levering av ventilasjonstekniske tjenester til den kommunale bygningsmassen og omfatter årlig service samt ekstra vedlikehold av ventilasjonsanlegg. Det må tas høyde for at det kan bli gjort avrop på mindre tilpasninger av ventilasjonsanlegg og/eller tilhørende utstyr.
Hensikten med service og vedlikehold av anleggene er å:
- Tilfredsstille krav til miljø og inneklima
- Opprettholde anleggets tekniske stand og forutsetninger
- Kartlegge feil og mangler
- Opprettholde miljøvennlig og energieffektiv drift
- Sikre stabil drift
Noen av byggene er sykehjem og døgninstitusjoner som krever at driften er i gang til enhver tid. Arbeid på disse anlegg må avtales i god tid på forhånd, for å unngå unødig stans og gi mulighet for igangsetting av kompenserende tiltak. Det vil forekomme arbeider i barnehager og andre typer institusjoner hvor det er påkrevd med ekstra sikring. Det må påregnes at arbeidsstedene er i full drift under utførelse av oppdraget. Det forutsettes at Leverandøren ved gjennomføring av arbeidet kan forholde seg til dette på en akseptabel måte med hensyn til sikkerhet, effektivitet, etisk/sosial adferd med tilhørende kommunikasjon på eiendommen og med Oppdragsgiver.
Oppdragsgiver har behov for arbeid definert som:
- Årlig service
- Bestilte arbeider
Årlig service
Bygningene skal ha ett servicebesøk i året hvor det skal utføres full gjennomgang og filterbytte på alle ventilasjonsanlegg som er beskrevet i avtalen. Dagens omfang er spesifisert i bilag 4b (excel-fil), som Leverandør skal gi en fastpris på.
Ved behov for hyppigere filterskifte skal dette videreformidles til Oppdragsgiver for vurdering.
Det skal leveres individuelle servicerapporter for alle anleggene som kontrolleres på Årlig service.
Ved hvert filterskifte skal det vurderes om det benyttes riktig type/størrelse på filter. når rapport på uført arbeid leveres skal det komme tydelig fram at filtertyper har blitt kontrollert.
Servicemerke skal festes på samtlige aggregater med firmanavn og (info fjernet). Og med egne kvitteringsfelter for dato for utført service og filterskifte, med signatur, samt dokumentert trykkfall over filter. Servicemerker på aggregat skal kvitteres ved hver servicegjennomgang.
Oppdragsgiver skal til enhver tid ha mulighet til å endre antall ventilasjonsanlegg som inngår i avtalen med prisøkning/reduksjon basert på servicepriser for tilsvarende anlegg. Endringer skal avtales skriftlig og bilag 4b skal oppdateres.
Service gjennomføres i perioden september - november, dersom ikke annet er avtalt.
Bestilte arbeider
Med bestilte arbeider menes alle jobber som ikke er inkludert i den årlige service. Bestilte arbeider skal dokumenteres i henhold til punktene vedr. fdv i absolutte krav.
Bestilte oppdrag kan være av kort og lang varighet avhengig av arbeidets omfang. Det er viktig at Leverandør har personell tilgjengelig under sykefravær og ferieavvikling.
Anbud id:
682026
-
Sted:Askøy
-
Registrert:Mandag 16. November 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Vestland
6 anbud
-
Montere El inntaksskap utendørs på vegg- Levering og montering av utvendig inntaksskap. Hovedsikring er idag 63 amp. Hvis det anbefales å montere 125 amp så vurderer jeg det. Koble fra inntakskabel utenfor betongvegg, se bilde. Flytte tre...
-
Askøy
-
Søndag 10. November 2024
-
-
Tilknytning til offentlig vann og avløpBoligen vår skal tilknyttes til offentlig vann og avløp. Offentlige ledninger ligger omtrent 58 meter fra boligen vår. Se vedlegg. Vi har enda ikke tillatelse til tilknytning til offentlig nett og byg...
-
Askøy
-
Mandag 11. November 2024
-
-
Flislegge gang ca 15 m2, legge inn varmekablerFliselegg gang og legge inn varmekabler
-
Askøy
-
Lørdag 9. November 2024
-
-
Installere vannmålerInstallere vannmåler i et rekkehus. må være godkjent av Askøy kommune.
-
Askøy
-
Torsdag 7. November 2024
-
-
Vedlikehold og sjekk av wirsbo Genius vannbåren varmeHar problem ned noen sektorer/rom blant annet ikke varme på badet. Trenger en sjekk og ev ordne det som ikke virker. Vurderer også å skifte varmtvannstank
-
Askøy
-
Søndag 3. November 2024
-
-
Filter og ventilasjons rens i leilighetHar ventilasjon fra Flexit, trenger rens og skifte filter
-
Askøy
-
Fredag 25. Oktober 2024
-