IT/Web og Support i Trøndelag
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Aktivitetsportal for samarbeid mellom Trondheim kommune og frivillige
I Aktivitetsportalen-prosjektet har vi identifisert flere brukere som har noe ulike behov i plattformen, og som skal ha ulik tilgang i systemet, basert på deres rolle. Brukerne er: - Aktivitører trenger et verktøy for å organisere aktiviteter og kommunisere med ressurspersoner- Helsefaglig ansatte må vite hva som er planlagt for beboerne, og kunne styre deltakelse basert på helsefaglige vurderinger- pårørende trenger en informasjonskanal der de kan se hva som er planlagt, opprette aktiviteter og melde seg som ressurs, samt kommunisere med organisatorene- Daglig leder frivilligsentral skal kunne tilgjengeliggjøre sine ressurser gjennom løsningen, og kommunisere med ansatte/aktivitør rundt aktiviteter- Beboer skal (i de tilfellene det er hensiktsmessig) kunne melde på seg selv til aktiviteter, og få en oversikt over hva som er planlagt- Frivillige skal kunne få informasjon om, og kommunisere rundt, aktiviteter på hvs som de kan bidra til å gjennomføre. Videre er det to andre enheter i kommunen som har uttrykt behov for en lignende løsning som hvs. Dette er fysioterapitjenesten, med behov for digitalisering av organisering av treningsgrupper for seniorer, og Kvalifiseringssenter for innvandrere (inn), som har behov for å digitalisere samhandlingen med frivillige i forbindelse med bosetting av flyktninger. Disse to enhetene har sammenfallende behov med Aktivitetsportalen som går på organisering, planlegging og kommunikasjon rundt aktiviteter, men med noen tilpasninger, og tas derfor med i denne anskaffelsen. nærmere beskrivelse av kontrakten står i konkurransegrunnlagets avsnitt 2 Kontrakt. En utvidet beskrivelse av bakgrunn, behov og alle krav til fagsystemet finnes i bilag 1. Formålet med anskaffelsen er å inngå kontrakt med en leverandør som har en digital plattformløsning som kan tilpasses disse behovene. Dette er en SaaS-tjeneste som er tilgjengelig over internett, og lokalt på offline enheter der det er nødvendig. Plattformen skal gi ansatte, pårørende og frivillige en samhandlingsløsning som skal gjøre det enklere og mer effektivt å planlegge og organisere aktiviteter, for å øke aktivitetene for beboerne på hvs. Plattformen skal tilpasses i tett samarbeid mellom oppdragsgiver og leverandør. Leverandøren vil eie fagsystemet etter utvikling og forutsettes å investere i utviklingen av fagsystemet. Formålet er at kommunen får løpende tilgang til en samhandlingsplattform som holdes oppdatert og videreutvikles gjennom plattformens levetid. når utviklingen er ferdig og samhandlingsplattformen er godkjent vil kommunen inngå kontrakt for løpende levering av tjenesten samhandlingsplattform.
-
Sted:Trondheim
-
Registrert:Mandag 6. Juni 2022