Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Analyse av konkurransemessige virkninger av et utvalg av NRKs tjenester i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

Analyse av konkurransemessige virkninger av et utvalg av NRKs tjenester

En empirisk basert analyse av konkurransemessige virkninger av et utvalg av NRKs tjenester: 1. Utreder skal som ledd i sitt tilbud til departementet identifisere hvilke av NRKs tjenester/kanaler som det er sannsynlig at kan ha vesentlige konkurransemessige virkninger. Utreder skal særlig vurdere NRKs regionale og nasjonale nyhets- og aktualitetstjenester på nett. Det må fremgå av tilbudet hvilke tjenester/kanaler utrederen vil se på (i tillegg til NRKs nyhets- og aktualitetstjenester på nett), samt en begrunnelse for dette utvalget. 2. Utreder skal vurdere de konkurransemessige virkningene av tjenestene som identifiseres under pkt 1. Utreder skal avgrense de relevante geografiske markedene for NRKs nyhets- og aktualitetstjenester på nett og øvrige tjenester/kanaler, samt beskrive aktørene som befinner seg i disse markedene. 3. Dersom utreder finner at noen av NRKs kanaler/tjenester har vesentlige konkurransebegrensende virkninger, skal utreder vurdere i hvilken grad det likevel kan legges til grunn at den samlede virkning av tjenesten for publikum likevel er positiv, f. Eks. Fordi publikum får tilgang til et bredere spekter av tilbud eller et kvalitativt bedre tilbud. Medietilsynet vil innen 15. Desember 2014 som underlag for analysen gjennomføre en foreløpig kartlegging av hvilke markeder NRKs regionale og nasjonale nyhets- og aktualitetstjenester befinner seg i.
Anbud id:
332106
  • Sted:
    Oslo
  • Registrert:
    Tirsdag 4. November 2014
Er du interessert i dette oppdraget?

Lignende oppdrag i Oslo

6 anbud