Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Transport i Østfold

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Østfold
Avsluttet

Anbudskonkerranse for drift av riksvegferjesambandet riksveg 19 Moss - Horten, 2017 - 2026

Statens vegvesen, som er ansvarlig for riksvegferjene, skal i løpet av 1. Kvartal 2014 lyse ut anbudskonkurranse for ferjeforbindelsen riksveg 19 Moss? Horten. Det ble i 2012 foretatt en veiledende kunngjøring for anbudskonkurransen. Det har tatt lengre tid enn forutsatt å avklare hvilken innvirkning kravene i Nasjonal Transportplan har på utlysningen av ferjeforbindelsen Moss? Horten.
Kontraktsperiode vil strekke seg over 10 år, med driftsoppstart 1. 1. 2017 til ut 2026. Kontraktsformen vil være nettokontrakt uten statlig tilskudd, hvor rederiet har ansvaret for inntekter og utgifter. Statens vegvesen vil velge det økonomisk mest fordelaktige tilbudet. Kriteriene for valg av tilbud, vil være en vektet kombinasjon av laveste billettpris som vektes med 85%, og energi- og miljøeffektivitet som vektes 15%. Ingen av ferjene kan ha NOx-utslipp over Tier iii-krav i marpol, annex vi. Det stilles ikke spesielle krav til fremdriftsteknologi for ferjene. Åpningstiden for ferjeforbindelsen skal være fra kl 05 -24. Ved oppstart av kontraktsperioden i 2017 skal det være fem ferjer i trafikk, samt reserveferje. Det vil videre bli krevet opsjon knyttet til trafikkutviklingen, på ytterligere 2 ferjer. Alle ferjene skal ha en minimumskapasitet på 200 personbilenheter(pbe).
Riksvegferjen Moss - Horten transporterte i 2012, 1, 7 millioner kjøretøy og 1, 6 millioner passasjerer(eksklusiv sjåfør), og er med dette en av landets mest trafikkerte. nærmere data om ferjeforbindelsen og trafikkutviklingen kan hentes ut fra ferjedatabanken, (info fjernet)
Anbud id:
274347
  • Sted:
    Moss, Horten
  • Registrert:
    Onsdag 23. Oktober 2013

Lignende oppdrag i Østfold

6 anbud