Transport i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Anbudskonkerranse for drift av riksvegferjesambandet riksveg 19 Moss - Horten, 2017 - 2026
Statens vegvesen, som er ansvarlig for riksvegferjene, skal i løpet av 1. Kvartal 2014 lyse ut anbudskonkurranse for ferjeforbindelsen riksveg 19 Moss? Horten. Det ble i 2012 foretatt en veiledende kunngjøring for anbudskonkurransen. Det har tatt lengre tid enn forutsatt å avklare hvilken innvirkning kravene i Nasjonal Transportplan har på utlysningen av ferjeforbindelsen Moss? Horten.
Kontraktsperiode vil strekke seg over 10 år, med driftsoppstart 1. 1. 2017 til ut 2026. Kontraktsformen vil være nettokontrakt uten statlig tilskudd, hvor rederiet har ansvaret for inntekter og utgifter. Statens vegvesen vil velge det økonomisk mest fordelaktige tilbudet. Kriteriene for valg av tilbud, vil være en vektet kombinasjon av laveste billettpris som vektes med 85%, og energi- og miljøeffektivitet som vektes 15%. Ingen av ferjene kan ha NOx-utslipp over Tier iii-krav i marpol, annex vi. Det stilles ikke spesielle krav til fremdriftsteknologi for ferjene. Åpningstiden for ferjeforbindelsen skal være fra kl 05 -24. Ved oppstart av kontraktsperioden i 2017 skal det være fem ferjer i trafikk, samt reserveferje. Det vil videre bli krevet opsjon knyttet til trafikkutviklingen, på ytterligere 2 ferjer. Alle ferjene skal ha en minimumskapasitet på 200 personbilenheter(pbe).
Riksvegferjen Moss - Horten transporterte i 2012, 1, 7 millioner kjøretøy og 1, 6 millioner passasjerer(eksklusiv sjåfør), og er med dette en av landets mest trafikkerte. nærmere data om ferjeforbindelsen og trafikkutviklingen kan hentes ut fra ferjedatabanken, (info fjernet)
Kontraktsperiode vil strekke seg over 10 år, med driftsoppstart 1. 1. 2017 til ut 2026. Kontraktsformen vil være nettokontrakt uten statlig tilskudd, hvor rederiet har ansvaret for inntekter og utgifter. Statens vegvesen vil velge det økonomisk mest fordelaktige tilbudet. Kriteriene for valg av tilbud, vil være en vektet kombinasjon av laveste billettpris som vektes med 85%, og energi- og miljøeffektivitet som vektes 15%. Ingen av ferjene kan ha NOx-utslipp over Tier iii-krav i marpol, annex vi. Det stilles ikke spesielle krav til fremdriftsteknologi for ferjene. Åpningstiden for ferjeforbindelsen skal være fra kl 05 -24. Ved oppstart av kontraktsperioden i 2017 skal det være fem ferjer i trafikk, samt reserveferje. Det vil videre bli krevet opsjon knyttet til trafikkutviklingen, på ytterligere 2 ferjer. Alle ferjene skal ha en minimumskapasitet på 200 personbilenheter(pbe).
Riksvegferjen Moss - Horten transporterte i 2012, 1, 7 millioner kjøretøy og 1, 6 millioner passasjerer(eksklusiv sjåfør), og er med dette en av landets mest trafikkerte. nærmere data om ferjeforbindelsen og trafikkutviklingen kan hentes ut fra ferjedatabanken, (info fjernet)
Anbud id:
274347
-
Sted:Moss, Horten
-
Registrert:Onsdag 23. Oktober 2013
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Østfold
6 anbud
-
Frakt av 5 spisestuestoler fra Moss til TrondheimHente 5 spisestuestoler i Moss og frakt til Trondheim
-
Trondheim
-
Lørdag 14. Desember 2024
-
-
Transport av graverSkulle hatt en graver på 1. 5 tonn transportert fra Vestlandet. 20min fra rosendal til rygge. Ca 6. 5- 7t kjøre en vei Matersvegen, 5498 Matre dette er et kraftverk sekunder unna. Bare opp en bakke o...
-
Moss
-
Onsdag 4. Desember 2024
-
-
Sengegavl 180 bredFrakt fra Moss til Hamar av sengegavl, 180 cm bred og ca 110 cm høy.
-
Moss
-
Onsdag 4. Desember 2024
-
-
Flytting av bil fra Flå til MossØnsker transport av bil fra Flå til Moss raskest mulig, bilen er kjørbar men ikke registrert.
-
Moss
-
Torsdag 28. November 2024
-
-
Sende stor pakke til SpaniaHei. Jeg trenger å få sendt en stor pakke, 132 cm lang og 37 kg, til Spania. Ca 30 min fra Malaga
-
Moss
-
Torsdag 28. November 2024
-