Transport i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Anbudskonkerranse for drift av riksvegferjesambandet riksveg 19 Moss - Horten, 2017 - 2026
Statens vegvesen, som er ansvarlig for riksvegferjene, skal i løpet av 1. Kvartal 2014 lyse ut anbudskonkurranse for ferjeforbindelsen riksveg 19 Moss? Horten. Det ble i 2012 foretatt en veiledende kunngjøring for anbudskonkurransen. Det har tatt lengre tid enn forutsatt å avklare hvilken innvirkning kravene i Nasjonal Transportplan har på utlysningen av ferjeforbindelsen Moss? Horten.
Kontraktsperiode vil strekke seg over 10 år, med driftsoppstart 1. 1. 2017 til ut 2026. Kontraktsformen vil være nettokontrakt uten statlig tilskudd, hvor rederiet har ansvaret for inntekter og utgifter. Statens vegvesen vil velge det økonomisk mest fordelaktige tilbudet. Kriteriene for valg av tilbud, vil være en vektet kombinasjon av laveste billettpris som vektes med 85%, og energi- og miljøeffektivitet som vektes 15%. Ingen av ferjene kan ha NOx-utslipp over Tier iii-krav i marpol, annex vi. Det stilles ikke spesielle krav til fremdriftsteknologi for ferjene. Åpningstiden for ferjeforbindelsen skal være fra kl 05 -24. Ved oppstart av kontraktsperioden i 2017 skal det være fem ferjer i trafikk, samt reserveferje. Det vil videre bli krevet opsjon knyttet til trafikkutviklingen, på ytterligere 2 ferjer. Alle ferjene skal ha en minimumskapasitet på 200 personbilenheter(pbe).
Riksvegferjen Moss - Horten transporterte i 2012, 1, 7 millioner kjøretøy og 1, 6 millioner passasjerer(eksklusiv sjåfør), og er med dette en av landets mest trafikkerte. nærmere data om ferjeforbindelsen og trafikkutviklingen kan hentes ut fra ferjedatabanken, (info fjernet)
Kontraktsperiode vil strekke seg over 10 år, med driftsoppstart 1. 1. 2017 til ut 2026. Kontraktsformen vil være nettokontrakt uten statlig tilskudd, hvor rederiet har ansvaret for inntekter og utgifter. Statens vegvesen vil velge det økonomisk mest fordelaktige tilbudet. Kriteriene for valg av tilbud, vil være en vektet kombinasjon av laveste billettpris som vektes med 85%, og energi- og miljøeffektivitet som vektes 15%. Ingen av ferjene kan ha NOx-utslipp over Tier iii-krav i marpol, annex vi. Det stilles ikke spesielle krav til fremdriftsteknologi for ferjene. Åpningstiden for ferjeforbindelsen skal være fra kl 05 -24. Ved oppstart av kontraktsperioden i 2017 skal det være fem ferjer i trafikk, samt reserveferje. Det vil videre bli krevet opsjon knyttet til trafikkutviklingen, på ytterligere 2 ferjer. Alle ferjene skal ha en minimumskapasitet på 200 personbilenheter(pbe).
Riksvegferjen Moss - Horten transporterte i 2012, 1, 7 millioner kjøretøy og 1, 6 millioner passasjerer(eksklusiv sjåfør), og er med dette en av landets mest trafikkerte. nærmere data om ferjeforbindelsen og trafikkutviklingen kan hentes ut fra ferjedatabanken, (info fjernet)
Anbud id:
274347
-
Sted:Moss, Horten
-
Registrert:Onsdag 23. Oktober 2013
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Østfold
6 anbud
-
Transport av pall, Stord til MossØnsker tilbud transport av pall med påhengsmotor ca 70 kg, ferdig pakket på pall. Hentes terminalen på Stord, leveres Kallumveien i Moss.
-
Stord
-
Fredag 15. November 2024
-
-
Transport av spisebordTransport av spisebord fra 7602 Levanger til 3186 Horten. Bordet har følgende mål: Lengde 2, 75, med klaffer 3, 65 Bredde 100 høyde 76 Vekt ca 280 kg
-
Horten
-
Søndag 10. November 2024
-
-
Frakte sunseeker 33Ønsker tilbud på frakt av en sunseeker 33fot båt fra Horten til Bergen. Har kran til løft tilgjengelig i bergen og i horten om nødvendig. båten er 10. 7m lang og 3. 35 bred. Vekt cirka 5, 5 tonn. v b...
-
Bergen
-
Søndag 10. November 2024
-
-
Transport av BakskuffeTransporter bakskuffe fra Seljord 3840 til Nykirke 3180. Ca 120×80x60 cm og vekt trolig 100 kg. må leveres i løpet av november.
-
Horten
-
Fredag 8. November 2024
-