Anskaffelse 15/2017 Varslingssystem for driftshendelser
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Anskaffelse 15/2017 Varslingssystem for driftshendelser
Vann- og avløpsetaten har plikt til å varsle berørte kunder om stans i vannforsyningen ifølge Sanitærreglementet i Abonnementsvilkårene, og om avvik i vannkvaliteten ifølge Drikkevannsforskriften. Stans eller avvik i vannforsyningen er oftest planlagt på grunn av drift og vedlikeholdsarbeid, men skyldes også akutte hendelser.
Mattilsynet ga vav i 2015 et pålegg om at sårbare kunder skal følges opp og varsles på en hensiktsmessig måte i god tid før vi gjennomfører et planlagt arbeid som fører til stans eller andre avvik i vannforsyningen. For å klare dette trenger vi god oversikt over de sårbare virksomhetene i kart, og enkel mulighet for å informere dem raskt.
Varsling til berørte kunder er et viktig ledd i vårt daglige arbeid med å gi god informasjon om endringer som påvirker deres liv. i enkelte tilfeller kan informasjonen være av kritisk art og dette legger enda større press på at varslingen er både presis og rask.
Til å gjennomføre denne varslingen har vav i ti år benyttet et varslingssystem for driftshendelser som varsler med sms, talemelding og epost, og dette har vist seg å være raskt, effektivt og ressurssparende. Systemet må kunne håndtere våre utfordringer med å finne tilknytninger til hovedledningsnettet, og behovet for oversikt over pågående arbeid og hendelser for våre kunderådgivere.
Vann- og avløpsetaten søker derfor et online varslingssystem for driftshendelser som er enkelt å betjene. Systemet må være stabilt da det kan være kritisk informasjon som skal ut, det må være tilgjengelig 24/7/365 siden akutte situasjoner oppstår når som helst, og det må være pålitelig i form av at integritet og konfidensialitet overholdes og informasjon ikke kan misbrukes. Det må være fleksibelt for å være i stand til å tilpasse seg samfunnets raske endringer på en smidig måte, i tråd med våre og kundenes behov. Det må være online slik at brukerne av systemet kan sende ut varslinger uavhengig av hvor de befinner seg og om de har tilgang til va-basen (f. Eks. Vaktleder/overordnet vakt).
Hvordan vi kommuniserer med kundene kan endre seg noe over tid og derfor er det viktig at vi har mulighet for å videreutvikle systemet i tråd med våre og kundenes behov.
Det er likevel dagens situasjon som ligger til grunn for at vi mener det er mest hensiktsmessig å varsle med sms, talemelding og epost, og som gjør at vi anskaffer et slikt system.
Et system som kan sende ut varsling til tusenvis av mennesker i et større område i løpet av et minutt eller to er av den største betydning og kan være avgjørende for liv og helse. Det er samfunnskritisk informasjon som sendes ut og denne må bli levert på en rask og trygg måte.
Mattilsynet ga vav i 2015 et pålegg om at sårbare kunder skal følges opp og varsles på en hensiktsmessig måte i god tid før vi gjennomfører et planlagt arbeid som fører til stans eller andre avvik i vannforsyningen. For å klare dette trenger vi god oversikt over de sårbare virksomhetene i kart, og enkel mulighet for å informere dem raskt.
Varsling til berørte kunder er et viktig ledd i vårt daglige arbeid med å gi god informasjon om endringer som påvirker deres liv. i enkelte tilfeller kan informasjonen være av kritisk art og dette legger enda større press på at varslingen er både presis og rask.
Til å gjennomføre denne varslingen har vav i ti år benyttet et varslingssystem for driftshendelser som varsler med sms, talemelding og epost, og dette har vist seg å være raskt, effektivt og ressurssparende. Systemet må kunne håndtere våre utfordringer med å finne tilknytninger til hovedledningsnettet, og behovet for oversikt over pågående arbeid og hendelser for våre kunderådgivere.
Vann- og avløpsetaten søker derfor et online varslingssystem for driftshendelser som er enkelt å betjene. Systemet må være stabilt da det kan være kritisk informasjon som skal ut, det må være tilgjengelig 24/7/365 siden akutte situasjoner oppstår når som helst, og det må være pålitelig i form av at integritet og konfidensialitet overholdes og informasjon ikke kan misbrukes. Det må være fleksibelt for å være i stand til å tilpasse seg samfunnets raske endringer på en smidig måte, i tråd med våre og kundenes behov. Det må være online slik at brukerne av systemet kan sende ut varslinger uavhengig av hvor de befinner seg og om de har tilgang til va-basen (f. Eks. Vaktleder/overordnet vakt).
Hvordan vi kommuniserer med kundene kan endre seg noe over tid og derfor er det viktig at vi har mulighet for å videreutvikle systemet i tråd med våre og kundenes behov.
Det er likevel dagens situasjon som ligger til grunn for at vi mener det er mest hensiktsmessig å varsle med sms, talemelding og epost, og som gjør at vi anskaffer et slikt system.
Et system som kan sende ut varsling til tusenvis av mennesker i et større område i løpet av et minutt eller to er av den største betydning og kan være avgjørende for liv og helse. Det er samfunnskritisk informasjon som sendes ut og denne må bli levert på en rask og trygg måte.
Anbud id:
507500
-
Sted:
-
Registrert:Tirsdag 6. Februar 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Stifte AS og videre samarbeidVi trenger hjelp for å stifte as, to eiere. Ansatte blir vi 2, så er planen å få flere etterhvert, Vi trenger hjelp a-å for regnskapet, evt budsjett, rådgivning osv.
-
Oslo
-
Tirsdag 28. Januar 2025
-
-
Male rundt vinduer og dører utvendigVinduer og dører + takkasser og vindskier.
-
Sortland
-
Tirsdag 28. Januar 2025
-
-
Nibe F750 service og anslå pris for å legge vann i 2. etg.Service er enkelt og greit. Jeg har kjøpt hus og tenker det passer seg med en service, samt noen tips fra fagpersoner rundt slike varmepumper. Prisanslaget oppe kan bli til en betydelig større jobb....
-
Haugesund
-
Tirsdag 28. Januar 2025
-
-
Bindingsverk og lekte ned tak på baderomHei, Ønsker hjelp med bindingsverk til bad med 2x2, lekte ned taket 5 cm. Det er betongvegger og noen steder med gamle fliser. Også klargjøre for litt større dør til badet. Badet er 9, 3kvm og tak...
-
Bergen
-
Tirsdag 28. Januar 2025
-