IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Anskaffelse 15/2017 Varslingssystem for driftshendelser
Vann- og avløpsetaten har plikt til å varsle berørte kunder om stans i vannforsyningen ifølge Sanitærreglementet i Abonnementsvilkårene, og om avvik i vannkvaliteten ifølge Drikkevannsforskriften. Stans eller avvik i vannforsyningen er oftest planlagt på grunn av drift og vedlikeholdsarbeid, men skyldes også akutte hendelser.
Mattilsynet ga vav i 2015 et pålegg om at sårbare kunder skal følges opp og varsles på en hensiktsmessig måte i god tid før vi gjennomfører et planlagt arbeid som fører til stans eller andre avvik i vannforsyningen. For å klare dette trenger vi god oversikt over de sårbare virksomhetene i kart, og enkel mulighet for å informere dem raskt.
Varsling til berørte kunder er et viktig ledd i vårt daglige arbeid med å gi god informasjon om endringer som påvirker deres liv. i enkelte tilfeller kan informasjonen være av kritisk art og dette legger enda større press på at varslingen er både presis og rask.
Til å gjennomføre denne varslingen har vav i ti år benyttet et varslingssystem for driftshendelser som varsler med sms, talemelding og epost, og dette har vist seg å være raskt, effektivt og ressurssparende. Systemet må kunne håndtere våre utfordringer med å finne tilknytninger til hovedledningsnettet, og behovet for oversikt over pågående arbeid og hendelser for våre kunderådgivere.
Vann- og avløpsetaten søker derfor et online varslingssystem for driftshendelser som er enkelt å betjene. Systemet må være stabilt da det kan være kritisk informasjon som skal ut, det må være tilgjengelig 24/7/365 siden akutte situasjoner oppstår når som helst, og det må være pålitelig i form av at integritet og konfidensialitet overholdes og informasjon ikke kan misbrukes. Det må være fleksibelt for å være i stand til å tilpasse seg samfunnets raske endringer på en smidig måte, i tråd med våre og kundenes behov. Det må være online slik at brukerne av systemet kan sende ut varslinger uavhengig av hvor de befinner seg og om de har tilgang til va-basen (f. Eks. Vaktleder/overordnet vakt).
Hvordan vi kommuniserer med kundene kan endre seg noe over tid og derfor er det viktig at vi har mulighet for å videreutvikle systemet i tråd med våre og kundenes behov.
Det er likevel dagens situasjon som ligger til grunn for at vi mener det er mest hensiktsmessig å varsle med sms, talemelding og epost, og som gjør at vi anskaffer et slikt system.
Et system som kan sende ut varsling til tusenvis av mennesker i et større område i løpet av et minutt eller to er av den største betydning og kan være avgjørende for liv og helse. Det er samfunnskritisk informasjon som sendes ut og denne må bli levert på en rask og trygg måte.
Vi ser ikke at behovet kan bli dekket like bra eller bedre på noen annen måte.
vav kjenner ikke til samkjøpsavtaler på denne typen tjeneste i Oslo kommune.
Mattilsynet ga vav i 2015 et pålegg om at sårbare kunder skal følges opp og varsles på en hensiktsmessig måte i god tid før vi gjennomfører et planlagt arbeid som fører til stans eller andre avvik i vannforsyningen. For å klare dette trenger vi god oversikt over de sårbare virksomhetene i kart, og enkel mulighet for å informere dem raskt.
Varsling til berørte kunder er et viktig ledd i vårt daglige arbeid med å gi god informasjon om endringer som påvirker deres liv. i enkelte tilfeller kan informasjonen være av kritisk art og dette legger enda større press på at varslingen er både presis og rask.
Til å gjennomføre denne varslingen har vav i ti år benyttet et varslingssystem for driftshendelser som varsler med sms, talemelding og epost, og dette har vist seg å være raskt, effektivt og ressurssparende. Systemet må kunne håndtere våre utfordringer med å finne tilknytninger til hovedledningsnettet, og behovet for oversikt over pågående arbeid og hendelser for våre kunderådgivere.
Vann- og avløpsetaten søker derfor et online varslingssystem for driftshendelser som er enkelt å betjene. Systemet må være stabilt da det kan være kritisk informasjon som skal ut, det må være tilgjengelig 24/7/365 siden akutte situasjoner oppstår når som helst, og det må være pålitelig i form av at integritet og konfidensialitet overholdes og informasjon ikke kan misbrukes. Det må være fleksibelt for å være i stand til å tilpasse seg samfunnets raske endringer på en smidig måte, i tråd med våre og kundenes behov. Det må være online slik at brukerne av systemet kan sende ut varslinger uavhengig av hvor de befinner seg og om de har tilgang til va-basen (f. Eks. Vaktleder/overordnet vakt).
Hvordan vi kommuniserer med kundene kan endre seg noe over tid og derfor er det viktig at vi har mulighet for å videreutvikle systemet i tråd med våre og kundenes behov.
Det er likevel dagens situasjon som ligger til grunn for at vi mener det er mest hensiktsmessig å varsle med sms, talemelding og epost, og som gjør at vi anskaffer et slikt system.
Et system som kan sende ut varsling til tusenvis av mennesker i et større område i løpet av et minutt eller to er av den største betydning og kan være avgjørende for liv og helse. Det er samfunnskritisk informasjon som sendes ut og denne må bli levert på en rask og trygg måte.
Vi ser ikke at behovet kan bli dekket like bra eller bedre på noen annen måte.
vav kjenner ikke til samkjøpsavtaler på denne typen tjeneste i Oslo kommune.
Anbud id:
458748
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Onsdag 29. Mars 2017
Er du interessert i dette oppdraget?