Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Anskaffelse av 3 stk colonoskop, 2 stk gastroskop, og 1 stk enteroskop til Medisinsk klinikk- Poliklinikk for fordøyelse- og leversykdommer ved St. Olavs Hospital HF i Trøndelag

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet

Anskaffelse av 3 stk colonoskop, 2 stk gastroskop, og 1 stk enteroskop til Medisinsk klinikk- Poliklinikk for fordøyelse- og leversykdommer ved St. Olavs Hospital HF

Det er besluttet at St. Olavs Hospital hf ((info fjernet). 883 974 832) skal anskaffe 3 stk colonoskop, 2 stk gastroskop og 1 stk enteroskop ved St. Olavs Hospital hf. Som en konsekvens av anskaffelser gjort under byggefase ii i regi av Helsebygg Midt-Norge i fra Olympus Norge as, er utstyret som i dag skal re anskaffes helhetlig vurdert, slik at det vil være av kliniske, tekniske, samt økonomiske hensyn at dette utstyret blir anskaffet i fra samme leverandør som tidligere. Klinikken har allerede utstrakt opplæring av alle ansatte som benytter ovennevnte utstyr, og det er således ressursbesparende å kjøpe utstyret fra samme leverandør. i tillegg er det bygget opp infrastruktur i forhold til pasientbehandling som en konsekvens av dette, og det vil føre til unødig ressursbruk, dersom man skal kjøpe inn et annet system enn det som er beskrevet i denne kunngjøringen. Kvalitativ pasientbehandling reduserer risikoen for eventuelle komplikasjoner for pasienten, og pasientene skal ikke utsettes for mer ubehag enn nødvendig. Utstyret må også kunne fungere på tvers av avdelingene med tilsvarende utstyr med hensyn til optimal utnyttelsesgrad. Noe av fokuset oppdragsgiver har, er å kunne se på mulighetene for standardisering av pasientforløpene, og er derfor avhengig av å kunne disponere tilsvarende utstyr som avdelinger/klinikker benytter for å bruke undersøkelsesdata til videre pasientbehandling. Klinikkens oppgaver er bl. a. å hindre fristbrudd og redusere ventetid, samt overholde kritisk dato til pasienter i forløp. Rask tilgang på reservedeler og servicekompetanse er således også en viktig forutsetning for å tilfredsstille ovennevnte krav/oppgaver. Nye skop må være kompatible med eksisterende utstyr ved klinikken. Skulle det være aktuelt å anskaffe ovennevnte skop fra en annen leverandør, noe som det viser seg ikke er kompatibelt med eksisterende lyskilde/prosessor, vil dette endre forutsetningen for klinisk pasientbehandling og virke mot sin hensikt. En re anskaffelse på utstyr annet enn fra Olympus Norge as vedrørende utskiftingen av aktuelle skop, vil bety at klinikken ville måtte vurdere en total utskiftning, tilsvarende en langt høyere investeringskostnad, noe som per i dag er helt urealistisk for klinikken og oppdragsgiver. Vi har derfor lagt samfunnsøkonomiske, opplæring og ressurshensyn til begrunnelse i tillegg til kliniske, så vel tekniske grunner for anskaffelsen. Anskaffelsens verdi er anslått til ca. 2 300 000, - inkl. Mva.
Anbud id:
365110
  • Sted:
    Trondheim
  • Registrert:
    Fredag 26. Juni 2015
Er du interessert i dette oppdraget?

Lignende oppdrag i Trøndelag

6 anbud