Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Anskaffelse av allmenne skytjenester (Public Cloud) - Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) og relaterte supporttjenester - Med delkontrakter

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Anskaffelse av allmenne skytjenester (Public Cloud) - Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) og relaterte supporttjenester - Med delkontrakter

Nbim har inngått ikke eksklusive parallelle rammeavtaler med 2 leverandører som representerer 4 forskjellige skytjenesteleverandører (Public cloud, IaaS og PaaS). nbim har også tildelt det første avropet og valgt en primærleverandør for disse tjenestene under rammeavtalen.
NBIMs strategi er en overgang til bruk av skytjenester for å oppnå skalerbarhet og effektivitet. nbim er et globalt foretak med ca 500 ansatte fordelt på 5 kontorer; Oslo, London, New York, Singapore og Shanghai. på grunn av fondsforvaltningens natur, inkludert kjøp/salg og oppgjør ved investeringer, er det høye krav til tilgjengelighet, sikkerhet og tjenestenivå på infrastrukturen. Rammeavtalene gjelder kjøp av allmenne skytjenester («public cloud») - i form av infrastruktur som en tjeneste (IaaS) og plattform som en tjeneste (PaaS) samt relaterte supporttjenester og andre nært tilknyttede skytjenester, programvare (f. Eks. Lisenser) for monitorering, og andre tjenester for å levere skytjenestene effektivt, inkludert Software as a Service (SaaS). Lukkede skytjenester (Private cloud) og administrerte hybridskytjenester (Managed hybrid cloud Services) er ikke en del av denne anskaffelsen. De PaaS og IaaS som nbim skal anskaffe omfatter, men er ikke begrenset til, følgende kategorier:
- Kapasitet (Compute) f. Eks virtuelle servere, pakker etc.
- Lagring (Storage)
- Nettverk (Network)
- Datasenter (Data centre)
- Administrerte tjenester (Managed Services)
- Administrering og Utvikling og programvare operasjon (Management and DevOps)
- Sikkerhet og kontroll (Security and controls)
- Fakturering (Billing)
Support og tekniske rådgivningstjenester relatert til PaaS og IaaS, inkludert men ikke begrenset til:
- 24/7 Faktureringssupport
- 24/7 Teknisk support
- Support for kritiske tjenester, arbeidsprosesser (Mission critical workload support (e. g. Rapid response))
- Dedikert kundeansvarlig
- Tekniske rådgivningstjenester (f. Eks gjennomg av arkitektur, kode, tilnærming til migrering, utvikling og optimalisering)
- Proaktive tjenester (Proactive services)
- på stedet support (Onsite support)
- Hendelseshåndtering (Incident management)
- Opplæring og e- læring (Training and e-learning)
Anbud id:
561788
  • Sted:
  • Registrert:
    Lørdag 22. Desember 2018

Lignende oppdrag i

6 anbud