Anskaffelse av allmenne skytjenester (Public Cloud) - Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) og relaterte supporttjenester - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Anskaffelse av allmenne skytjenester (Public Cloud) - Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) og relaterte supporttjenester - Med delkontrakter
Nbim har inngått ikke eksklusive parallelle rammeavtaler med 2 leverandører som representerer 4 forskjellige skytjenesteleverandører (Public cloud, IaaS og PaaS). nbim har også tildelt det første avropet og valgt en primærleverandør for disse tjenestene under rammeavtalen.
NBIMs strategi er en overgang til bruk av skytjenester for å oppnå skalerbarhet og effektivitet. nbim er et globalt foretak med ca 500 ansatte fordelt på 5 kontorer; Oslo, London, New York, Singapore og Shanghai. på grunn av fondsforvaltningens natur, inkludert kjøp/salg og oppgjør ved investeringer, er det høye krav til tilgjengelighet, sikkerhet og tjenestenivå på infrastrukturen. Rammeavtalene gjelder kjøp av allmenne skytjenester («public cloud») - i form av infrastruktur som en tjeneste (IaaS) og plattform som en tjeneste (PaaS) samt relaterte supporttjenester og andre nært tilknyttede skytjenester, programvare (f. Eks. Lisenser) for monitorering, og andre tjenester for å levere skytjenestene effektivt, inkludert Software as a Service (SaaS). Lukkede skytjenester (Private cloud) og administrerte hybridskytjenester (Managed hybrid cloud Services) er ikke en del av denne anskaffelsen. De PaaS og IaaS som nbim skal anskaffe omfatter, men er ikke begrenset til, følgende kategorier:
- Kapasitet (Compute) f. Eks virtuelle servere, pakker etc.
- Lagring (Storage)
- Nettverk (Network)
- Datasenter (Data centre)
- Administrerte tjenester (Managed Services)
- Administrering og Utvikling og programvare operasjon (Management and DevOps)
- Sikkerhet og kontroll (Security and controls)
- Fakturering (Billing)
Support og tekniske rådgivningstjenester relatert til PaaS og IaaS, inkludert men ikke begrenset til:
- 24/7 Faktureringssupport
- 24/7 Teknisk support
- Support for kritiske tjenester, arbeidsprosesser (Mission critical workload support (e. g. Rapid response))
- Dedikert kundeansvarlig
- Tekniske rådgivningstjenester (f. Eks gjennomg av arkitektur, kode, tilnærming til migrering, utvikling og optimalisering)
- Proaktive tjenester (Proactive services)
- på stedet support (Onsite support)
- Hendelseshåndtering (Incident management)
- Opplæring og e- læring (Training and e-learning)
NBIMs strategi er en overgang til bruk av skytjenester for å oppnå skalerbarhet og effektivitet. nbim er et globalt foretak med ca 500 ansatte fordelt på 5 kontorer; Oslo, London, New York, Singapore og Shanghai. på grunn av fondsforvaltningens natur, inkludert kjøp/salg og oppgjør ved investeringer, er det høye krav til tilgjengelighet, sikkerhet og tjenestenivå på infrastrukturen. Rammeavtalene gjelder kjøp av allmenne skytjenester («public cloud») - i form av infrastruktur som en tjeneste (IaaS) og plattform som en tjeneste (PaaS) samt relaterte supporttjenester og andre nært tilknyttede skytjenester, programvare (f. Eks. Lisenser) for monitorering, og andre tjenester for å levere skytjenestene effektivt, inkludert Software as a Service (SaaS). Lukkede skytjenester (Private cloud) og administrerte hybridskytjenester (Managed hybrid cloud Services) er ikke en del av denne anskaffelsen. De PaaS og IaaS som nbim skal anskaffe omfatter, men er ikke begrenset til, følgende kategorier:
- Kapasitet (Compute) f. Eks virtuelle servere, pakker etc.
- Lagring (Storage)
- Nettverk (Network)
- Datasenter (Data centre)
- Administrerte tjenester (Managed Services)
- Administrering og Utvikling og programvare operasjon (Management and DevOps)
- Sikkerhet og kontroll (Security and controls)
- Fakturering (Billing)
Support og tekniske rådgivningstjenester relatert til PaaS og IaaS, inkludert men ikke begrenset til:
- 24/7 Faktureringssupport
- 24/7 Teknisk support
- Support for kritiske tjenester, arbeidsprosesser (Mission critical workload support (e. g. Rapid response))
- Dedikert kundeansvarlig
- Tekniske rådgivningstjenester (f. Eks gjennomg av arkitektur, kode, tilnærming til migrering, utvikling og optimalisering)
- Proaktive tjenester (Proactive services)
- på stedet support (Onsite support)
- Hendelseshåndtering (Incident management)
- Opplæring og e- læring (Training and e-learning)
Anbud id:
561788
-
Sted:
-
Registrert:Lørdag 22. Desember 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Frakt traktor fra Namsos til koppangØnsker frakt av traktor fra Namsos til koppang.
-
Rendalen
-
Fredag 22. November 2024
-
-
Flytte- bære og transportere møbler og eskerVi ønsker flyttehjelp den 12. Desember. Vi flytter fra en leilighet på 65 kvm. Trenger mee mee bæring og transport av møbler og esker
-
Lørenskog
-
Fredag 22. November 2024
-
-
Flyttevask Maura, 200-240 kvmØnsker flyttevask av hus i Maura. Det er 3 etasjer hvor nedre etasje er utleiedel. Det er 3 bad totalt, og 2 kjøkken. Ønskes første uken i januar, gjerne 2 eller 3 januar.
-
Nannestad
-
Fredag 22. November 2024
-
-
Varmepumpe montørerHei hei, Vi er håndverker firma, og søker samarbeid partnere innen varmepumpe montering bransje. i prosessen av vært arbeid, vi får mange kunder hvem ønsker oss å hjelpe med montering eller tilkob...
-
Oslo
-
Fredag 22. November 2024
-
-
Frakt 11 stoler 1 bord fra Hamar til BergenVi skal frakte 11 eams spisestuestoler og et eikebord. To stoler med armlene (nærmest i bildet) og 9 av den andre typen. Det er dette eikebordet som skal fraktes. Jobben må gjøres seinest første uka i...
-
Bergen
-
Fredag 22. November 2024
-