Anskaffelse av allmenne skytjenester (Public Cloud) - Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) og relaterte supporttjenester - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Anskaffelse av allmenne skytjenester (Public Cloud) - Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) og relaterte supporttjenester - Med delkontrakter
Nbim har inngått ikke eksklusive parallelle rammeavtaler med 2 leverandører som representerer 4 forskjellige skytjenesteleverandører (Public cloud, IaaS og PaaS). nbim har også tildelt det første avropet og valgt en primærleverandør for disse tjenestene under rammeavtalen.
NBIMs strategi er en overgang til bruk av skytjenester for å oppnå skalerbarhet og effektivitet. nbim er et globalt foretak med ca 500 ansatte fordelt på 5 kontorer; Oslo, London, New York, Singapore og Shanghai. på grunn av fondsforvaltningens natur, inkludert kjøp/salg og oppgjør ved investeringer, er det høye krav til tilgjengelighet, sikkerhet og tjenestenivå på infrastrukturen. Rammeavtalene gjelder kjøp av allmenne skytjenester («public cloud») - i form av infrastruktur som en tjeneste (IaaS) og plattform som en tjeneste (PaaS) samt relaterte supporttjenester og andre nært tilknyttede skytjenester, programvare (f. Eks. Lisenser) for monitorering, og andre tjenester for å levere skytjenestene effektivt, inkludert Software as a Service (SaaS). Lukkede skytjenester (Private cloud) og administrerte hybridskytjenester (Managed hybrid cloud Services) er ikke en del av denne anskaffelsen. De PaaS og IaaS som nbim skal anskaffe omfatter, men er ikke begrenset til, følgende kategorier:
- Kapasitet (Compute) f. Eks virtuelle servere, pakker etc.
- Lagring (Storage)
- Nettverk (Network)
- Datasenter (Data centre)
- Administrerte tjenester (Managed Services)
- Administrering og Utvikling og programvare operasjon (Management and DevOps)
- Sikkerhet og kontroll (Security and controls)
- Fakturering (Billing)
Support og tekniske rådgivningstjenester relatert til PaaS og IaaS, inkludert men ikke begrenset til:
- 24/7 Faktureringssupport
- 24/7 Teknisk support
- Support for kritiske tjenester, arbeidsprosesser (Mission critical workload support (e. g. Rapid response))
- Dedikert kundeansvarlig
- Tekniske rådgivningstjenester (f. Eks gjennomg av arkitektur, kode, tilnærming til migrering, utvikling og optimalisering)
- Proaktive tjenester (Proactive services)
- på stedet support (Onsite support)
- Hendelseshåndtering (Incident management)
- Opplæring og e- læring (Training and e-learning)
NBIMs strategi er en overgang til bruk av skytjenester for å oppnå skalerbarhet og effektivitet. nbim er et globalt foretak med ca 500 ansatte fordelt på 5 kontorer; Oslo, London, New York, Singapore og Shanghai. på grunn av fondsforvaltningens natur, inkludert kjøp/salg og oppgjør ved investeringer, er det høye krav til tilgjengelighet, sikkerhet og tjenestenivå på infrastrukturen. Rammeavtalene gjelder kjøp av allmenne skytjenester («public cloud») - i form av infrastruktur som en tjeneste (IaaS) og plattform som en tjeneste (PaaS) samt relaterte supporttjenester og andre nært tilknyttede skytjenester, programvare (f. Eks. Lisenser) for monitorering, og andre tjenester for å levere skytjenestene effektivt, inkludert Software as a Service (SaaS). Lukkede skytjenester (Private cloud) og administrerte hybridskytjenester (Managed hybrid cloud Services) er ikke en del av denne anskaffelsen. De PaaS og IaaS som nbim skal anskaffe omfatter, men er ikke begrenset til, følgende kategorier:
- Kapasitet (Compute) f. Eks virtuelle servere, pakker etc.
- Lagring (Storage)
- Nettverk (Network)
- Datasenter (Data centre)
- Administrerte tjenester (Managed Services)
- Administrering og Utvikling og programvare operasjon (Management and DevOps)
- Sikkerhet og kontroll (Security and controls)
- Fakturering (Billing)
Support og tekniske rådgivningstjenester relatert til PaaS og IaaS, inkludert men ikke begrenset til:
- 24/7 Faktureringssupport
- 24/7 Teknisk support
- Support for kritiske tjenester, arbeidsprosesser (Mission critical workload support (e. g. Rapid response))
- Dedikert kundeansvarlig
- Tekniske rådgivningstjenester (f. Eks gjennomg av arkitektur, kode, tilnærming til migrering, utvikling og optimalisering)
- Proaktive tjenester (Proactive services)
- på stedet support (Onsite support)
- Hendelseshåndtering (Incident management)
- Opplæring og e- læring (Training and e-learning)
Anbud id:
561788
-
Sted:
-
Registrert:Lørdag 22. Desember 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Frakt av 1 stk. palle med 11 stk. 900 x 1200 x 3 mm. tykke plater.Frakt av 1 stk palle med 11 stk. 900 x 1200 x 3 mm. Tykke plater. Bildene er uten platene, de bygger ca 40 mm. Vi pakker plater på pallen godt ila 27. 01. 2024 Fraktes fra rødmyrsvingen - 3735 Skien...
-
Skien
-
Onsdag 22. Januar 2025
-
-
Understellsbehandling/AntirustbehandlingHei, ønsker å ta en understellsbehandlig og støydemping av bilen samtidig hvis det er mulig. Hvor langt tid tar dette og hva koster å ta av begge behandling. Har en varebil kort Citroen Berling 2019...
-
Lillestrøm
-
Onsdag 22. Januar 2025
-
-
Strøm i ny utleiedelMontere nytt sikringsskap, legge opp strøm til kjøkken og flere soverom i utleiedel. Noen andre småting i resten av huset
-
Trondheim
-
Onsdag 22. Januar 2025
-
-
Fjerning og utskifting av luftekanal med mulig asbestFjerning av luftekanal i asbest(? ) og legge ny. Forlenge kanalen til kjøkken i kjeller (ca 2m ekstra) Luftekanalen som ser mistenkelig ut som asbest går frå kjeller og opp gjennom tak.
-
Sogndal
-
Onsdag 22. Januar 2025
-
-
Tv skjenk 45 dyp, 85høy,200 cm langHenting 5217 Hagevik og levering til 0376 Oslo (Smestad)
-
Bjørnafjorden
-
Onsdag 22. Januar 2025
-