IT/Web og Support i Innlandet
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Innlandet
Avsluttet
ANSKAFFELSE AV EIENDOMSFORVALTINGSSYSTEM
Anskaffelsens formål
Anskaffelse av eiendomsforvaltningssystem med vedlikehold og support.
Omfang
Oppdragsgiver etterspør følgende tre elementer:
1. Det skal anskaffes eiendomsforvaltningssystem (systemlisenser) med etterfølgende implementering av dette
2. Det skal anskaffes vedlikehold og support av systemet
3. Det skal anskaffes drift av systemet
Det skal inngås en kjøpsavtale hvor lisens til eiendomsforvaltningssystemet skal være en engangsutgift.
Kjøpsavtalen skal inkludere implementering av systemet hos oppdragsgiver. Implementeringen skal inkludere tjenester ifm prosjektledelse, prosessdesign, installasjon, opplæring, konverteringer mm.
Det skal inngås en rammeavtale på vedlikehold (oppretting av feil i programvaren, oppgraderinger, nye rapporter til det offentlige mm) og support (brukerstøtte) av systemet.
Det skal inngås en rammeavtale for drift. Denne er imidlertid avhengig av hvilken løsning som velges.
Det skal inngås avtaler med kun en leverandør.
Avtaleperiode
Kjøp av lisens er en engangsutgift og gir oppdragsgiver rett til å benytte systemet så lenge oppdragsgiver ønsker det.
Rammeavtale for vedlikehold og support med to? 2? års varighet. Oppdragsgiver skal ha opsjon på å forlenge avtalen i ytterligere 1 + 1 år.
Hvis det kun er programvareleverandøren som kan yte denne tjenesten vil det inngås en løpende vedlikeholds- og supportavtale. Oppdragsgiver benytter seg i tilfelle av unntaksbestemmelsen i foa § 15-1 (4) som gir rom for å gå utover fire års rammeavtaler i tilfeller som er særlig berettiget ut fra rammeavtalens gjenstand.
Rammeavtale for drift med to? 2? års varighet. Oppdragsgiver skal ha opsjon på å forlenge avtalen i ytterligere 1 + 1 år.
Hvis det kun er programvareleverandøren som kan yte denne tjenesten vil det inngås en løpende driftsavtale. Oppdragsgiver benytter seg i tilfelle av unntaksbestemmelsen i foa § 6-1 (4) som gir rom for å gå utover fire års rammeavtaler i tilfeller som er særlig berettiget ut fra rammeavtalens gjenstand.
merk: Det skal inngås både en kontrakt og to rammeavtaler. Dette selv om det er huket av i Doffin at dette gjelder kontrakt og ikke rammeavtale. Doffin gir ikke mulighet til å velge begge deler samtidig.
Det forventes at anskaffelsen vil ha en ramme på mellom nok 500. 000 og 800. 000.
Dette er anslag for både kjøp av systemlisens(er) og for de to rammeavtalene for de første fire årene.
Dette anlaget forplikter ikke oppdragsgiver.
Anskaffelse av eiendomsforvaltningssystem med vedlikehold og support.
Omfang
Oppdragsgiver etterspør følgende tre elementer:
1. Det skal anskaffes eiendomsforvaltningssystem (systemlisenser) med etterfølgende implementering av dette
2. Det skal anskaffes vedlikehold og support av systemet
3. Det skal anskaffes drift av systemet
Det skal inngås en kjøpsavtale hvor lisens til eiendomsforvaltningssystemet skal være en engangsutgift.
Kjøpsavtalen skal inkludere implementering av systemet hos oppdragsgiver. Implementeringen skal inkludere tjenester ifm prosjektledelse, prosessdesign, installasjon, opplæring, konverteringer mm.
Det skal inngås en rammeavtale på vedlikehold (oppretting av feil i programvaren, oppgraderinger, nye rapporter til det offentlige mm) og support (brukerstøtte) av systemet.
Det skal inngås en rammeavtale for drift. Denne er imidlertid avhengig av hvilken løsning som velges.
Det skal inngås avtaler med kun en leverandør.
Avtaleperiode
Kjøp av lisens er en engangsutgift og gir oppdragsgiver rett til å benytte systemet så lenge oppdragsgiver ønsker det.
Rammeavtale for vedlikehold og support med to? 2? års varighet. Oppdragsgiver skal ha opsjon på å forlenge avtalen i ytterligere 1 + 1 år.
Hvis det kun er programvareleverandøren som kan yte denne tjenesten vil det inngås en løpende vedlikeholds- og supportavtale. Oppdragsgiver benytter seg i tilfelle av unntaksbestemmelsen i foa § 15-1 (4) som gir rom for å gå utover fire års rammeavtaler i tilfeller som er særlig berettiget ut fra rammeavtalens gjenstand.
Rammeavtale for drift med to? 2? års varighet. Oppdragsgiver skal ha opsjon på å forlenge avtalen i ytterligere 1 + 1 år.
Hvis det kun er programvareleverandøren som kan yte denne tjenesten vil det inngås en løpende driftsavtale. Oppdragsgiver benytter seg i tilfelle av unntaksbestemmelsen i foa § 6-1 (4) som gir rom for å gå utover fire års rammeavtaler i tilfeller som er særlig berettiget ut fra rammeavtalens gjenstand.
merk: Det skal inngås både en kontrakt og to rammeavtaler. Dette selv om det er huket av i Doffin at dette gjelder kontrakt og ikke rammeavtale. Doffin gir ikke mulighet til å velge begge deler samtidig.
Det forventes at anskaffelsen vil ha en ramme på mellom nok 500. 000 og 800. 000.
Dette er anslag for både kjøp av systemlisens(er) og for de to rammeavtalene for de første fire årene.
Dette anlaget forplikter ikke oppdragsgiver.
Anbud id:
225392
-
Sted:Hamar
-
Registrert:Onsdag 14. November 2012
Er du interessert i dette oppdraget?