Arkitekt i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
Anskaffelse av ekstern byggeleder
Løvstien etappe 4:
Anskaffelsen gjelder byggeledelse i forbindelse med at Bergen kommune skal bygge siste etappe av løvstien etappe 4. Etappe 4 av løvstien er delt i 2 entrepriser, delstrekning 1 og delstrekning 2. Etappe 4 vil koble sammen allerede etablerte etapper på løvstien, etappe 1 i sør og etappe 3 i nord. Delstrekning 1 av etappe 4 vil bygges fra etappe 1 og nordover. Hele løvstien skal i delstrekning 2 kobles sammen.
løvstien etappe 4 delstrekning 1 er bygging av en 3, 5 meter bred tursti basert på normal for landbruksveier kl. 7. Trasen er ca. 900 meter lang og går i til dels i svært bratt terreng og ligger nær bebyggelse. Vegen skal ha belysning, og skal benyttes primært til turvei og sekundært til skogsveg.
Der er utarbeidet risikoanalyse for rassikring for traséen. Flere av skjæringene går gjennom løsmasser og steinur, enkelte mindre plasser skal man skjære seg gjennom fjell.
Valgt entreprenør skal ha fokus på landskapstilpasning og skal ikke gå utenfor prosjekterte entreprisegrenser. Entreprisen inneholder opparbeidelse av riggplasser, etablering av snarvei (tidl. Traktorvei), opparbeidelse av turvei inkludert massetransport, gravearbeider, sprengning, fjellsikring og overvannshåndtering.
Arbeidet er planlagt gjennomført i 2 faser som følger:
Fase 1:
Anleggsvei (løvstien etappe 1) tilrettelegges for riggområder, møteplasser og massetransport.
• Snarvei (tidl. Traktorvei) fra Langegården til løvstien etableres.
• Gangmønster endres for løvstien etappe 1 – Entreprenør etablerer stengsel og skilting for gående og syklende i byggetiden.
Fase 2:
• Bygging av løvstien etappe 4 – delstrekning 1.
løvstien etappe 1 er stengt for gående og syklende i
byggetiden. Snarvei (tidl. Traktorvei) er opparbeidet og holdes åpen for turgåere.
Prosjektering av delstrekning 2 pågår.
Leaparken:
Bymiljøetaten i Bergen kommune er oppdragsgiver for prosjektet «Opprustning av Leaparken» på Minde i Årstad bydel, gnr. 159 bnr. 419. i første omgang innebærer opprustning av Leaparken følgende:
• Rehabilitering av parkveier og trapper
• Etablering av ny overvannshåndtering
• Ny parkbelysning og fjerning av eksisterende
• Sanering og rivning av ett bygg med toalett
• Reetablering av lekeplass.
Leaparken er definert som et kulturminne. særlig eldre trær og busker i parken er viktige for å formidle historien til stedet. Trærne og buskene har relevans både på grunn av sin vokseform og sort, men også på grunn av plantested og kombinasjon av arter. Endring i dette bildet kan derfor føre til at noe av historien går tapt. Det kreves derfor god planlegging i prosjekteringsarbeidet for å hindre negative konsekvenser.
Det vil for byggeleder være særlig viktig å følge opp og etterse entreprenøren sitt arbeid med ivaretakelse av kulturminnene i byggefasen.
i tillegg må prosjektet hensyn ta eksisterende fjellhaller under Leaparken. Som gir begrensinger i forhold til utførelsesmetoder for etablering av grøfter i byggefasen. Sprengning og pigging av grøfter vil sannsynligvis ikke bli tillatt.
Sykling mot kjøreretning i envegsregulerte gater:
Bergen kommune ved Bymiljøetaten skal tilrettelegge for sykling mot kjøreretning i enveisregulerte gater. Arbeidet vil omfatte stort sett skilting, oppmerking og i noen gater oppgradering av dekke. Prosjektet er delt mellom prioritet 1 og prioritet 2 gater. Prioritet 2 gatene skal lyses ut senere. i denne omgangen skal vi begynne med første tiltakene for prioritet 1 gatene. Disse tiltakene vil omfatte følgende gater:
1. Ellerhusens vei
2. Gimlevei
3. Hans Tanks gate
4. Harald hårfagers gate
5. Jonas Reins gate
6. Parkveien
7. Repslagergaten
8. St. Olavs vei
9. Steinkjellergaten og Nikolaikirkeallmenningen
10. Vikens gate
Anskaffelsen gjelder byggeledelse i forbindelse med at Bergen kommune skal bygge siste etappe av løvstien etappe 4. Etappe 4 av løvstien er delt i 2 entrepriser, delstrekning 1 og delstrekning 2. Etappe 4 vil koble sammen allerede etablerte etapper på løvstien, etappe 1 i sør og etappe 3 i nord. Delstrekning 1 av etappe 4 vil bygges fra etappe 1 og nordover. Hele løvstien skal i delstrekning 2 kobles sammen.
løvstien etappe 4 delstrekning 1 er bygging av en 3, 5 meter bred tursti basert på normal for landbruksveier kl. 7. Trasen er ca. 900 meter lang og går i til dels i svært bratt terreng og ligger nær bebyggelse. Vegen skal ha belysning, og skal benyttes primært til turvei og sekundært til skogsveg.
Der er utarbeidet risikoanalyse for rassikring for traséen. Flere av skjæringene går gjennom løsmasser og steinur, enkelte mindre plasser skal man skjære seg gjennom fjell.
Valgt entreprenør skal ha fokus på landskapstilpasning og skal ikke gå utenfor prosjekterte entreprisegrenser. Entreprisen inneholder opparbeidelse av riggplasser, etablering av snarvei (tidl. Traktorvei), opparbeidelse av turvei inkludert massetransport, gravearbeider, sprengning, fjellsikring og overvannshåndtering.
Arbeidet er planlagt gjennomført i 2 faser som følger:
Fase 1:
Anleggsvei (løvstien etappe 1) tilrettelegges for riggområder, møteplasser og massetransport.
• Snarvei (tidl. Traktorvei) fra Langegården til løvstien etableres.
• Gangmønster endres for løvstien etappe 1 – Entreprenør etablerer stengsel og skilting for gående og syklende i byggetiden.
Fase 2:
• Bygging av løvstien etappe 4 – delstrekning 1.
løvstien etappe 1 er stengt for gående og syklende i
byggetiden. Snarvei (tidl. Traktorvei) er opparbeidet og holdes åpen for turgåere.
Prosjektering av delstrekning 2 pågår.
Leaparken:
Bymiljøetaten i Bergen kommune er oppdragsgiver for prosjektet «Opprustning av Leaparken» på Minde i Årstad bydel, gnr. 159 bnr. 419. i første omgang innebærer opprustning av Leaparken følgende:
• Rehabilitering av parkveier og trapper
• Etablering av ny overvannshåndtering
• Ny parkbelysning og fjerning av eksisterende
• Sanering og rivning av ett bygg med toalett
• Reetablering av lekeplass.
Leaparken er definert som et kulturminne. særlig eldre trær og busker i parken er viktige for å formidle historien til stedet. Trærne og buskene har relevans både på grunn av sin vokseform og sort, men også på grunn av plantested og kombinasjon av arter. Endring i dette bildet kan derfor føre til at noe av historien går tapt. Det kreves derfor god planlegging i prosjekteringsarbeidet for å hindre negative konsekvenser.
Det vil for byggeleder være særlig viktig å følge opp og etterse entreprenøren sitt arbeid med ivaretakelse av kulturminnene i byggefasen.
i tillegg må prosjektet hensyn ta eksisterende fjellhaller under Leaparken. Som gir begrensinger i forhold til utførelsesmetoder for etablering av grøfter i byggefasen. Sprengning og pigging av grøfter vil sannsynligvis ikke bli tillatt.
Sykling mot kjøreretning i envegsregulerte gater:
Bergen kommune ved Bymiljøetaten skal tilrettelegge for sykling mot kjøreretning i enveisregulerte gater. Arbeidet vil omfatte stort sett skilting, oppmerking og i noen gater oppgradering av dekke. Prosjektet er delt mellom prioritet 1 og prioritet 2 gater. Prioritet 2 gatene skal lyses ut senere. i denne omgangen skal vi begynne med første tiltakene for prioritet 1 gatene. Disse tiltakene vil omfatte følgende gater:
1. Ellerhusens vei
2. Gimlevei
3. Hans Tanks gate
4. Harald hårfagers gate
5. Jonas Reins gate
6. Parkveien
7. Repslagergaten
8. St. Olavs vei
9. Steinkjellergaten og Nikolaikirkeallmenningen
10. Vikens gate
Anbud id:
474620
-
Sted:Bergen
-
Registrert:Torsdag 29. Juni 2017
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Vestland
2 anbud
-
Byggesøknad - HageleilighetJeg trenger en byggesøknad for en 4x6 hageleilighet hvor det før stod en garasje. Grunnmuren ligger ca 1-2 meter unna nabogrensen og ca 2 meter fra gaten. Trenger noen som kan utføre hele prosessen me...
-
Bergen
-
Lørdag 9. November 2024
-
-
Tegning av fasadeendring og byggesøknad ønskesØnsker pris for tegning av fasadeendring og byggesøknad.
-
Bergen
-
Onsdag 6. November 2024
-