Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

IT/Web og Support i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

Anskaffelse av kvalitet- og sikkerhetsstyringssystem (Web applikasjon) for Forsvarets landingsplasser (Rammeavtale) - Åpen Anbudskonkurranse

Nærmere om behovet: Forsvaret har behov for et drift, kvalitet - og sikkerhetsstyringssystem, for å ivareta krav til landingsplasser fra henholdsvis internasjonale luftfartsmyndighetene (icao), og Europeiske Luftfartsmyndigheter (easa), hvor systemet som skal anskaffes må tilfredsstille blant annet kravene i icao konvensjonens Anneks 14 og 15, icao Safety management Manual(smm) Doc. 9859/2017, samt eu -forordningene 139/2014 (easa adr) og 376/2014. Anskaffelsen innebærer at leverandøren vil få systemansvar (totalansvar) for at Webløsningen fungerer i henhold til de krav som er satt for løsningen i kravspesifikasjonen. Anskaffelsen har en estimert verdi på 16 000 000 nok, og en totalverdi på 18 000 000 (info fjernet) er totalt 6 landingsplasser som skal benytte seg av løsningen, og som omfattes av rammeavtalen. Rammeavtalen åpner imidlertid opp for at flere landingsplasser kan bli inkludert etter nærmere betingelser beskrevet i rammeavtalen. Antall brukere av Webløsningen er estimert til å være rundt 200 - 400 brukere på landingsplasser med flest brukere, og 20 - 50 brukere på landingsplasser med færrest brukere, mens enkelte landingsplass(er) har 150 - 200 brukere. løsningen skal blant annet dekke følgende funksjoner på landingsplassene: - Rapportere hendelser og avvik ved landingsplassene - få oversikt over uløste saker/ hendelser og muligheten til å klassifisere hendelsene etter risikonivå og alvorlighetsgrad - Kunne følge opp sakene i en bestemt arbeidsflyt med definerte frister, for å gjennomføre de respektive oppgavene i arbeidsflyten, og mulighet for å delegere saker til rett person til rett tid etter rolle, ansvar og myndighet.- Bibliotek med forhåndsdefinerte risikokategorier, samt korresponderende kategorier for tiltak (Risikostyring)- Genere inspeksjoner etter faste tidsintervaller for utstyr i forhold til forhåndsdefinerte kriterier for kvalitet - Muligheter for å lage egendefinerte sjekklister- Oversikt over sertifikater og trening som må gjennomføres/ har blitt gjennomført av de ansatte, som er tilknyttet landingsplassene, som samsvarer med deres rolle, ansvar og myndighet (kompetansestyring)Presiseringer: Anskaffelsen gjelder kjøp av tilgang og bruk av en løsning, som allerede eksisterer på markedet, som dekker Forsvarets behov, slik det er beskrevet i kravspesifikasjonen. Anskaffelsen er derfor ikke et utviklingsprosjekt. følgelig presiseres det at anskaffelsen ikke er kjøp av selve Web applikasjonen, men tilgang og bruk av denne ( tjeneste over internett). Styrende regelverk for anskaffelsen: Anskaffelsen omfattes av anskaffelsesforskriften (foa), og overstiger eØs - terskelverdien, slik at anskaffelsen kunngjøres som en åpen anbudskonkurranse jf. foa § 13-1 (1). Det vil ikke bli avholdt forhandlinger underveis i konkurransen. Potensielle leverandører oppfordres til å utforme tilbudet klart og tydelig, slik at oppdragsgiver slipper å avvise, som følge av uklarheter ved tilbudet. Rammeavtalen er en ikke-eksklusiv avtale, og medfører ingen økonomiske forpliktelser for oppdragsgiver som sådan. Økonomisk forpliktelse oppstår først ved inngåelse av avrop på rammeavtalen. Det vises til del i (Regler for anskaffelsen), ssa- l bilag 1 (Kravspesifikasjon) for nærmere angivelse av anskaffelsens omfang.

Anbud id:
822043
  • Sted:
    Hele Norge
  • Registrert:
    Mandag 5. September 2022

Lignende oppdrag i Oslo

5 anbud