IT/Web og Support, Regnskap i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Anskaffelse av låneforvaltningssystem
Kommunal- og moderniseringsdepartementet har gitt Husbanken i oppdrag å effektivisere virksomheten og å ta i bruk teknologi for å understøtte automatisering av datafangst og i tillegg legge til rette for sammenstilling, analyse og prediksjon. Dagens låneforvaltningssystem for håndtering av Husbankens egne lån og tilskudd er fra midten av 90-tallet. Dagens systemer skal erstattes. Den underliggende teknologien, Natural og Adabas, benyttes ikke i utvikling av nye løsninger i Husbanken.
Ved å gjennomføre prosjektet skal Husbanken få effektivisert arbeidsprosesser for forvaltning av lån og tilskudd ved ny og forbedret ikt-støtte. målene treffer kunden, saksbehandler på økonomi og saksbehandler på forvaltning.
låntakere er mottakere av lån og tilskudd fra Husbanken. Det kan være privatpersoner, kommuner og bransjeaktører. For de nevnte skal ikt-støtten bidra til digitalt førstevalg, at de velger Husbankens nettløsninger, for selv å gjennomføre sine oppgaver/dekke sine behov. Dette innebærer nettbank, digital meldingsutveksling og elektroniske signaturer. Det nye systemet skal ha åpne api-er slik at det er mulig å lage en nettbankløsning på toppen av det. Som opsjon ønskes det også en fullstendig nettbank.
Forvaltning er en avdeling i Husbankens kontor for lån og tilskudd med ansvar for avtaleforvaltning inklusive fastrenteavtaler, pant, fakturering, innkreving og mislighold. For dem skal ikt-støtten gi effektivisering og forbedring gjennom forenklet arkivering, elektronisk tinglysning og automatisert saksbehandling. Husbanken har satt ut inkasso til Statens innkrevingssentral, det nye systemet skal støtte disse prosessene og integreres med Statens innkrevingssentral.
Økonomiske virkemidler er en avdeling i Husbankens kontor for lån og tilskudd som sammen med Husbankens regionkontorer har ansvar for saksbehandling av lån og tilskudd. Opsjon om lånesakssystem skal støtte deres behov for behandling av søknader på lån og tilskudd, søknader om utbetaling og avtaleinngåelse. Herunder ligger også kvote- og rammestyring. Det nye systemet bør være integrert med tjeneste for kredittvurdering og faktisk inntekt.
både i lånesak og -forvaltning er det behov for grunndata om parter, privatpersoner, kommuner og andre juridiske personer og eiendommer. Systemet bør være integrert med Det sentrale folkeregister, Kontaktregisteret, Enhetsregisteret, Matrikkelen, Grunnboken og tjeneste for eiendomsverdi.
Økonomi er en avdeling i Husbankens kontor for Økonomi og fellestjenester med ansvar for regnskap og håndtering av betalinger. For dem skal ikt-støtten gi effektivisering og forbedring gjennom bedre utveksling av data. Systemet skal håndtere alle betalinger i forbindelse med lån og tilskudd og skal være en fullverdig kundespesifikasjon av regnskapet og skal integreres med bank og Nets for håndtering av betalinger og med hovedbok i Husbankens økonomisystem, Unit4 Business World (Agresso).
Dokument er en avdeling Husbankens kontor for Økonomi og fellestjenester med ansvar for arkiv og post. For dem skal ikt-støtten gi effektivisering i bedre kvalitet på journal og forenklet behandling av søknader om innsyn. Det nye systemet skal integreres med Husbankens journal- og arkivsystem, ePhorte og gjøre det mulig å generere og formidle dokumenter, samt å innhente signaturer elektronisk.
Styring og rapportering er en avdeling i Husbankens kontor for Styring og utvikling og Analyse er en avdeling i Husbankens kontor for Kunnskap. For dem skal ikt-støtten sikre at man har nødvendige data til analyse og rapportering. Det nye systemet skal integreres med Husbankens datavarehus.
Digitalisering er Husbankens kontor med ansvar for å levere digitale verktøy og tjenester i Husbanken. Digitalisering vil ha ansvaret for forvaltning, drift og videreutvikling av den nye løsningen. For dem skal ikt-støtten gi automatisering av jobber og kjøringer og fleksibilitet med tanke på endringer og feilrettinger.
Ved å gjennomføre prosjektet skal Husbanken få effektivisert arbeidsprosesser for forvaltning av lån og tilskudd ved ny og forbedret ikt-støtte. målene treffer kunden, saksbehandler på økonomi og saksbehandler på forvaltning.
låntakere er mottakere av lån og tilskudd fra Husbanken. Det kan være privatpersoner, kommuner og bransjeaktører. For de nevnte skal ikt-støtten bidra til digitalt førstevalg, at de velger Husbankens nettløsninger, for selv å gjennomføre sine oppgaver/dekke sine behov. Dette innebærer nettbank, digital meldingsutveksling og elektroniske signaturer. Det nye systemet skal ha åpne api-er slik at det er mulig å lage en nettbankløsning på toppen av det. Som opsjon ønskes det også en fullstendig nettbank.
Forvaltning er en avdeling i Husbankens kontor for lån og tilskudd med ansvar for avtaleforvaltning inklusive fastrenteavtaler, pant, fakturering, innkreving og mislighold. For dem skal ikt-støtten gi effektivisering og forbedring gjennom forenklet arkivering, elektronisk tinglysning og automatisert saksbehandling. Husbanken har satt ut inkasso til Statens innkrevingssentral, det nye systemet skal støtte disse prosessene og integreres med Statens innkrevingssentral.
Økonomiske virkemidler er en avdeling i Husbankens kontor for lån og tilskudd som sammen med Husbankens regionkontorer har ansvar for saksbehandling av lån og tilskudd. Opsjon om lånesakssystem skal støtte deres behov for behandling av søknader på lån og tilskudd, søknader om utbetaling og avtaleinngåelse. Herunder ligger også kvote- og rammestyring. Det nye systemet bør være integrert med tjeneste for kredittvurdering og faktisk inntekt.
både i lånesak og -forvaltning er det behov for grunndata om parter, privatpersoner, kommuner og andre juridiske personer og eiendommer. Systemet bør være integrert med Det sentrale folkeregister, Kontaktregisteret, Enhetsregisteret, Matrikkelen, Grunnboken og tjeneste for eiendomsverdi.
Økonomi er en avdeling i Husbankens kontor for Økonomi og fellestjenester med ansvar for regnskap og håndtering av betalinger. For dem skal ikt-støtten gi effektivisering og forbedring gjennom bedre utveksling av data. Systemet skal håndtere alle betalinger i forbindelse med lån og tilskudd og skal være en fullverdig kundespesifikasjon av regnskapet og skal integreres med bank og Nets for håndtering av betalinger og med hovedbok i Husbankens økonomisystem, Unit4 Business World (Agresso).
Dokument er en avdeling Husbankens kontor for Økonomi og fellestjenester med ansvar for arkiv og post. For dem skal ikt-støtten gi effektivisering i bedre kvalitet på journal og forenklet behandling av søknader om innsyn. Det nye systemet skal integreres med Husbankens journal- og arkivsystem, ePhorte og gjøre det mulig å generere og formidle dokumenter, samt å innhente signaturer elektronisk.
Styring og rapportering er en avdeling i Husbankens kontor for Styring og utvikling og Analyse er en avdeling i Husbankens kontor for Kunnskap. For dem skal ikt-støtten sikre at man har nødvendige data til analyse og rapportering. Det nye systemet skal integreres med Husbankens datavarehus.
Digitalisering er Husbankens kontor med ansvar for å levere digitale verktøy og tjenester i Husbanken. Digitalisering vil ha ansvaret for forvaltning, drift og videreutvikling av den nye løsningen. For dem skal ikt-støtten gi automatisering av jobber og kjøringer og fleksibilitet med tanke på endringer og feilrettinger.
Anbud id:
551379
-
Sted:Drammen
-
Registrert:Lørdag 13. Oktober 2018
Er du interessert i dette oppdraget?