Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Anskaffelse av løsning for dialog og relasjonshåndtering i NAV - Med delkontrakter

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Anskaffelse av løsning for dialog og relasjonshåndtering i NAV - Med delkontrakter

Nav vil først ta i bruk en standard Skytjeneste (public cloud) for arbeidsgiverområdet for så å ta den videre i bruk ved behov av nye utviklingsinitiativ innen andre virksomhetsområder. på sikt ønskes en løsning som dekker behov for brukerinnsikt og samhandling mellom ulike brukergrupper i nav, både personbrukere, arbeidsgivere, andre samhandlere og ansatte.
Skytjenesten skal inkludere funksjonalitet med meget god brukskvalitet, brukerlisenser, portalløsning, sikkerhet og tilgangsstyring, samt at det er behov for eksperthjelp og eventuelt andre tilleggstjenester.
Under anskaffelsesprosessen skal det gjennomføres en Proof of Consept (poc). Dette er beskrevet nærmere i Avtalens Del iii - Bilag 1.
Ved innføring av nye lover og forskrifter kan avtalen ved behov måtte endres.
i konkurransegrunnlaget stilles det krav til at løsningen leveres som en standard skytjeneste på en offentlig sky (public cloud) på et datasenter i eu/eØs-området, eller på datasenter i Europekommisjonens forhåndsgodkjente tredjestater etter en risiko- og personvernkonsekvensvurdering. Det må også inngås en databehandleravtale i henhold til krav som følger av gjeldende personvernregelverk (gdpr).
Dersom skytjenesten ikke oppfyller NAVs krav til sikkerhet og tilgangskontroll på tilstrekkelig god måte, så vil leverandørens tilbud bli avvist fra konkurransen. Det samme gjelder om krav til brukeropplevelse og brukskvalitet, inkludert universell utforming, ikke dekker Oppdragsgivers behov på en tilstrekkelig god måte.
Kontrakten er planlagt å ha mulighet til å dekke alle NAVs behov for en standard løsning for dialog og relasjonshåndtering, men på grunn av kompleksiteten i NAVs virksomhet er det slik at én løsning i kontraktsperioden kanskje ikke vil kunne dekke alle potensielle områder. Dersom valgte løsning etter NAVs vurdering ikke dekker NAVs behov på et slikt område på en hensiktsmessig måte, skal nav stå fritt til å kunne velge andre løsninger for disse områdene.
Fra oppstart og frem til utgangen av 2020 vil Kunden skalere opp til 8000 lisenser. Videre tar Kunden sikte på å skalere opp til 15000 lisenser i løpet av avtaleperioden.
it-utviklingen i nav foregår i tverrfaglige team med smidig utvikling. Denne metodikken vil også benyttes her. Kunden vil selv ta ansvar for å implementere løsningen og ta den i bruk med bistand fra Leverandørens tekniske ekspert som beskrevet i Konkurransegrunnlaget Del iii, bilag 1 kapittel 1. 5. 13 og Bilag 3. For ytterligere behov for ekstern kompetanse i etableringsprosjektet vil teamet kunne bli supplert via andre avtaler.
Oppdragsgiver har et forsvarlig fastsatt budsjett for totalpris over den totale kontraktsperioden. Budsjettet vil ut fra konkurransehensyn ikke bli opplyst til leverandørene. Tilbud som etter siste forhandlingsrunde (siste reviderte tilbud) overstiger dette budsjettet vil bli avvist fra konkurransen.
Gjennom Forskrift om lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter, for 2008-02-08 nr. 112, er Oppdragsgiver forpliktet til å stille kontraktskrav vedrørende lønns- og arbeidsvilkår i forbindelse med tjenestekontrakter. NAVs tjenestekontrakter inneholder krav vedrørende lønns- og arbeidsvilkår, samt tilhørende betingelser om dokumentasjon og sanksjoner. Disse kravene fremkommer i konkurransegrunnlaget.
Anbud id:
604009
  • Sted:
  • Registrert:
    Mandag 26. August 2019

Lignende oppdrag i

6 anbud