Anskaffelse av løsning for dialog og relasjonshåndtering i NAV - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Anskaffelse av løsning for dialog og relasjonshåndtering i NAV - Med delkontrakter
Nav vil først ta i bruk en standard Skytjeneste (public cloud) for arbeidsgiverområdet for så å ta den videre i bruk ved behov av nye utviklingsinitiativ innen andre virksomhetsområder. på sikt ønskes en løsning som dekker behov for brukerinnsikt og samhandling mellom ulike brukergrupper i nav, både personbrukere, arbeidsgivere, andre samhandlere og ansatte.
Skytjenesten skal inkludere funksjonalitet med meget god brukskvalitet, brukerlisenser, portalløsning, sikkerhet og tilgangsstyring, samt at det er behov for eksperthjelp og eventuelt andre tilleggstjenester.
Under anskaffelsesprosessen skal det gjennomføres en Proof of Consept (poc). Dette er beskrevet nærmere i Avtalens Del iii - Bilag 1.
Ved innføring av nye lover og forskrifter kan avtalen ved behov måtte endres.
i konkurransegrunnlaget stilles det krav til at løsningen leveres som en standard skytjeneste på en offentlig sky (public cloud) på et datasenter i eu/eØs-området, eller på datasenter i Europekommisjonens forhåndsgodkjente tredjestater etter en risiko- og personvernkonsekvensvurdering. Det må også inngås en databehandleravtale i henhold til krav som følger av gjeldende personvernregelverk (gdpr).
Dersom skytjenesten ikke oppfyller NAVs krav til sikkerhet og tilgangskontroll på tilstrekkelig god måte, så vil leverandørens tilbud bli avvist fra konkurransen. Det samme gjelder om krav til brukeropplevelse og brukskvalitet, inkludert universell utforming, ikke dekker Oppdragsgivers behov på en tilstrekkelig god måte.
Kontrakten er planlagt å ha mulighet til å dekke alle NAVs behov for en standard løsning for dialog og relasjonshåndtering, men på grunn av kompleksiteten i NAVs virksomhet er det slik at én løsning i kontraktsperioden kanskje ikke vil kunne dekke alle potensielle områder. Dersom valgte løsning etter NAVs vurdering ikke dekker NAVs behov på et slikt område på en hensiktsmessig måte, skal nav stå fritt til å kunne velge andre løsninger for disse områdene.
Fra oppstart og frem til utgangen av 2020 vil Kunden skalere opp til 8000 lisenser. Videre tar Kunden sikte på å skalere opp til 15000 lisenser i løpet av avtaleperioden.
it-utviklingen i nav foregår i tverrfaglige team med smidig utvikling. Denne metodikken vil også benyttes her. Kunden vil selv ta ansvar for å implementere løsningen og ta den i bruk med bistand fra Leverandørens tekniske ekspert som beskrevet i Konkurransegrunnlaget Del iii, bilag 1 kapittel 1. 5. 13 og Bilag 3. For ytterligere behov for ekstern kompetanse i etableringsprosjektet vil teamet kunne bli supplert via andre avtaler.
Oppdragsgiver har et forsvarlig fastsatt budsjett for totalpris over den totale kontraktsperioden. Budsjettet vil ut fra konkurransehensyn ikke bli opplyst til leverandørene. Tilbud som etter siste forhandlingsrunde (siste reviderte tilbud) overstiger dette budsjettet vil bli avvist fra konkurransen.
Gjennom Forskrift om lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter, for 2008-02-08 nr. 112, er Oppdragsgiver forpliktet til å stille kontraktskrav vedrørende lønns- og arbeidsvilkår i forbindelse med tjenestekontrakter. NAVs tjenestekontrakter inneholder krav vedrørende lønns- og arbeidsvilkår, samt tilhørende betingelser om dokumentasjon og sanksjoner. Disse kravene fremkommer i konkurransegrunnlaget.
Skytjenesten skal inkludere funksjonalitet med meget god brukskvalitet, brukerlisenser, portalløsning, sikkerhet og tilgangsstyring, samt at det er behov for eksperthjelp og eventuelt andre tilleggstjenester.
Under anskaffelsesprosessen skal det gjennomføres en Proof of Consept (poc). Dette er beskrevet nærmere i Avtalens Del iii - Bilag 1.
Ved innføring av nye lover og forskrifter kan avtalen ved behov måtte endres.
i konkurransegrunnlaget stilles det krav til at løsningen leveres som en standard skytjeneste på en offentlig sky (public cloud) på et datasenter i eu/eØs-området, eller på datasenter i Europekommisjonens forhåndsgodkjente tredjestater etter en risiko- og personvernkonsekvensvurdering. Det må også inngås en databehandleravtale i henhold til krav som følger av gjeldende personvernregelverk (gdpr).
Dersom skytjenesten ikke oppfyller NAVs krav til sikkerhet og tilgangskontroll på tilstrekkelig god måte, så vil leverandørens tilbud bli avvist fra konkurransen. Det samme gjelder om krav til brukeropplevelse og brukskvalitet, inkludert universell utforming, ikke dekker Oppdragsgivers behov på en tilstrekkelig god måte.
Kontrakten er planlagt å ha mulighet til å dekke alle NAVs behov for en standard løsning for dialog og relasjonshåndtering, men på grunn av kompleksiteten i NAVs virksomhet er det slik at én løsning i kontraktsperioden kanskje ikke vil kunne dekke alle potensielle områder. Dersom valgte løsning etter NAVs vurdering ikke dekker NAVs behov på et slikt område på en hensiktsmessig måte, skal nav stå fritt til å kunne velge andre løsninger for disse områdene.
Fra oppstart og frem til utgangen av 2020 vil Kunden skalere opp til 8000 lisenser. Videre tar Kunden sikte på å skalere opp til 15000 lisenser i løpet av avtaleperioden.
it-utviklingen i nav foregår i tverrfaglige team med smidig utvikling. Denne metodikken vil også benyttes her. Kunden vil selv ta ansvar for å implementere løsningen og ta den i bruk med bistand fra Leverandørens tekniske ekspert som beskrevet i Konkurransegrunnlaget Del iii, bilag 1 kapittel 1. 5. 13 og Bilag 3. For ytterligere behov for ekstern kompetanse i etableringsprosjektet vil teamet kunne bli supplert via andre avtaler.
Oppdragsgiver har et forsvarlig fastsatt budsjett for totalpris over den totale kontraktsperioden. Budsjettet vil ut fra konkurransehensyn ikke bli opplyst til leverandørene. Tilbud som etter siste forhandlingsrunde (siste reviderte tilbud) overstiger dette budsjettet vil bli avvist fra konkurransen.
Gjennom Forskrift om lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter, for 2008-02-08 nr. 112, er Oppdragsgiver forpliktet til å stille kontraktskrav vedrørende lønns- og arbeidsvilkår i forbindelse med tjenestekontrakter. NAVs tjenestekontrakter inneholder krav vedrørende lønns- og arbeidsvilkår, samt tilhørende betingelser om dokumentasjon og sanksjoner. Disse kravene fremkommer i konkurransegrunnlaget.
Anbud id:
604009
-
Sted:
-
Registrert:Mandag 26. August 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
-
Fliser på balkongJeg trenger hjelp til å legge nye fliser på balkongen min. Balkongen er 12, 5 kvadratmeter.
-
Fredrikstad
-
Fredag 3. Mai 2024
-
-
Male endevegger i murVi er et huseierlag som ønsker å fikse på endeveggene i murpuss. 5 rekkehus med tilsammen 10 endevegger. Vi ønsker tilbud på vask og maling av endeveggene. Se bilder, husene ligger i skråning og høyd...
-
Trondheim
-
Fredag 3. Mai 2024
-
-
Budbil fra Stavanger til DrammenPris på å frakte en benk fra voll utenfor Stavanger til Drammen
-
Drammen
-
Fredag 3. Mai 2024
-
-
Maling av 2 ytterveggerMaling av 2 yttervegger (som selvsagt også må vaskes ned og skrapes) på eldre hus. Den ene ytterveggen ble malt for 11-12 år siden. Den andre har trolig ikke vært malt på 20 år. Bilde 1 viser huset "f...
-
Haram
-
Fredag 3. Mai 2024
-
-
Membran på bad.Legge membran på på gulv og vegger på bad. på veggene er det Wedi 10mm eller lignende våtromsplater. Areal: Gulv er 9m2 Vegger er 32m2.
-
Ullensaker
-
Fredag 3. Mai 2024
-