Alarm og sikkerhet, Elektriker, Entreprenør, IT/Web og Support i Nordland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Nordland
Avsluttet
Anskaffelse av pasientvarsling og trygghets- og mestringsteknologi for Øksnes kommune
Målet med anskaffelsen er å etablere en helhetlig og funksjonell velferdsteknologisk løsning som understøtter dagens og fremtidens tjenester innen helse og omsorg i Øksnes kommune. Anskaffelsen skal sikre at tjenestemottakere som bor i eget hjem, i omsorgsbolig eller på institusjon i Øksnes kommune får tilgang til trygge, moderne og gode tjenester understøttet av teknologi. Det er også et mål at ansatte opplever en trygg og effektiv arbeidshverdag.
Anskaffelsen skal dekke kommunens behov for en helhetlig løsning som dekker behov på institusjon, i omsorgsboliger og for hjemmeboende.
Anskaffelsen omfatter følgende tjenester:
- Pasientvarsling på én institusjon: Anskaffelsen av pasientvarsling skal bidra til å skape en trygg og effektiv hverdag, samt bedre kvalitet på tjenestene for beboere og ansatte. Det er ønskelig at ansatte kan motta alarmer fra rom på smarttelefon, at de kan ha toveis tale med beboere på rom, at ansatte vet hvor beboerne og andre ansatte er på bygget, hvem som har vært inne på hvilket rom, at elektroniske låser på dørene og integrasjon med eksisterende låsesystemer og porttelefoni gjør tilgangsstyring til bygg og rom enklere og tryggere. Kommunen ønsker å ha tilgang til å kjøpe alle nødvendige komponenter, herunder sensorer, alarmer og annet utstyr på beboerrom og dører.
- Trygghets- og mestringsteknologi for hjemmeboende og beboere i omsorgsbolig: Hjemmeboende og beboere på omsorgsbolig skal tilbys mobil trygghetsalarm med gps. Det er ønskelig at ansatte skal kunne motta alarmer fra trygghetsalarmene på smarttelefon, og at det er fleksibelt hvordan alarmer skal rutes. Det må også være mulig for pårørende å motta alarm. To omsorgsboliger ønsker elektronisk tilgangsstyring til rom på samme måte som for institusjonen. Kommunen ønsker å ha tilgang til en bredde av utstyr (sensorer, alarmer med mer) som kan avropes fra avtalen ved behov.
- Velferdsteknologisk plattform: kommunen ønsker å kjøpe en velferdsteknologisk plattform som en tjeneste (SaaS) for å understøtte tjenesteproduksjonen på tvers av helse og omsorg. Den velferdsteknologiske plattformen skal understøtte både tjenestene på institusjon og hjemmeboende.
Pasientvarsling på Myreheimen sykehjem, dørlåser og mobile trygghetsalarmer for hjemmeboende haster å få implementert høsten 2021. Anskaffelsen åpner i tillegg for opsjoner på pasientvarsling på Alsvågheimen sykehjem og dørlåser på alle omsorgsboliger i kommunen.
Avtaleforholdet reguleres av ssa-r (rammeavtale), ssa-k (for avrop) og ssa-v (for support, drift og vedlikehold). Varigheten på kjøpsavtalene er 2+2+1 år, varigheten for avtalen om support, drift og vedlikehold er 6+2 år.
Anskaffelsen skal dekke kommunens behov for en helhetlig løsning som dekker behov på institusjon, i omsorgsboliger og for hjemmeboende.
Anskaffelsen omfatter følgende tjenester:
- Pasientvarsling på én institusjon: Anskaffelsen av pasientvarsling skal bidra til å skape en trygg og effektiv hverdag, samt bedre kvalitet på tjenestene for beboere og ansatte. Det er ønskelig at ansatte kan motta alarmer fra rom på smarttelefon, at de kan ha toveis tale med beboere på rom, at ansatte vet hvor beboerne og andre ansatte er på bygget, hvem som har vært inne på hvilket rom, at elektroniske låser på dørene og integrasjon med eksisterende låsesystemer og porttelefoni gjør tilgangsstyring til bygg og rom enklere og tryggere. Kommunen ønsker å ha tilgang til å kjøpe alle nødvendige komponenter, herunder sensorer, alarmer og annet utstyr på beboerrom og dører.
- Trygghets- og mestringsteknologi for hjemmeboende og beboere i omsorgsbolig: Hjemmeboende og beboere på omsorgsbolig skal tilbys mobil trygghetsalarm med gps. Det er ønskelig at ansatte skal kunne motta alarmer fra trygghetsalarmene på smarttelefon, og at det er fleksibelt hvordan alarmer skal rutes. Det må også være mulig for pårørende å motta alarm. To omsorgsboliger ønsker elektronisk tilgangsstyring til rom på samme måte som for institusjonen. Kommunen ønsker å ha tilgang til en bredde av utstyr (sensorer, alarmer med mer) som kan avropes fra avtalen ved behov.
- Velferdsteknologisk plattform: kommunen ønsker å kjøpe en velferdsteknologisk plattform som en tjeneste (SaaS) for å understøtte tjenesteproduksjonen på tvers av helse og omsorg. Den velferdsteknologiske plattformen skal understøtte både tjenestene på institusjon og hjemmeboende.
Pasientvarsling på Myreheimen sykehjem, dørlåser og mobile trygghetsalarmer for hjemmeboende haster å få implementert høsten 2021. Anskaffelsen åpner i tillegg for opsjoner på pasientvarsling på Alsvågheimen sykehjem og dørlåser på alle omsorgsboliger i kommunen.
Avtaleforholdet reguleres av ssa-r (rammeavtale), ssa-k (for avrop) og ssa-v (for support, drift og vedlikehold). Varigheten på kjøpsavtalene er 2+2+1 år, varigheten for avtalen om support, drift og vedlikehold er 6+2 år.
Anbud id:
720480
-
Sted:Øksnes
-
Registrert:Søndag 9. Mai 2021
Er du interessert i dette oppdraget?