Anskaffelse av rapporterings- og visningsverktøy med tilhørende tjenester
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Anskaffelse av rapporterings- og visningsverktøy med tilhørende tjenester
Arbeids- og velferdsdirektoratet v/nav ikt skal anskaffe en avtale for nav om rapporterings- og visningsløsning med tilhørende tjenester hvor tidsriktige løsninger, brukervennlighet, fleksibilitet, kostnadseffektivitet, god tilgjengelighet og kvalitet er sentralt. Arbeids- og velferdsetaten har i dag et omfattende datavarehus med data tilrettelagt i stjerneskjemaer. Det skal anskaffes rapporteringsverktøy med funksjonalitet for å sammenstille og strukturere informasjon fra datavarehus og andre kilder, inkludert et semantisk lag. Videre skal det anskaffes visningsverktøy som skal benyttes til presentasjonen av tallmateriale i ulike formater, medier og strukturer. Verktøyet/-ene skal benyttes til produksjon av nasjonal statistikk, analyse, produksjonsstyring og virksomhetsstyring. Leveransen kan bestå av ett eller flere verktøy bestående av en eller flere moduler. Arbeids- og velferdsetaten har i samarbeid med den enkelte kommune kontor i alle landets kommuner, og alle ansatte er potensielle brukere. Den samlede arbeids- og velferdsforvaltningen består av omtrent 14. 000 statlig ansatte og 5. 000 kommunalt ansatte. løsningen skal benyttes til ledelsesinformasjon til omtrent 2. 000 ledere, styring, rapportering og presentasjon av statistikk på NAVs interne og offentlige nettsider. Det er vesentlig at løsningen er kompatibel med NAVs strategisk valgte infrastrukturløsninger og databasevalg, som er beskrevet i vedlegg 1 til kvalifikasjonsgrunnlaget. Avtalen om rapporterings- og visningsverktøy skal dekke kjøp/leie av lisenser. i tillegg skal avtalen i hovedsak omfatte følgende tjenestekjøp: •Installasjon inkludert testing •Konfigurering •Migrering •Årlig vedlikehold av lisenser inkl. Oppgradering til ny versjoner •Opplæring •Oppsett av Operativ styring på nav kontor versjon 1. 0 i visningsverktøyet •Konsulenttjenester bl. a. Til support Det vil bli stilt krav om at sluttbrukerløsningene benytter norsk språk. Oppdragsgiver vil gjennomføre forhandlinger ved bruk av norsk språk. Leverandører kan evt. Benytte svensk eller dansk i forhandlingene.
Anbud id:
386261
-
Sted:
-
Registrert:Tirsdag 24. November 2015
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Utarbeidelse av kontrollseddel.Skiltnr: SU90657 Kort oppsummering: - Polere Hovedlykter, samt rette opp innstilling - Bytte reflektor tåkelys høyre foran - Bytte skiltlys bak venstre - Bytte hjullager begge forran - mest sannsynli...
-
Bærum
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Hente biljardbordHente et biljardbord i 5363 Ågotnes og frakte til Skien
-
Skien
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Salg av leilighetSkal selge leiligheten vår på Tregde Feriesenter i løpet av våren.
-
Lindesnes
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Snørydding hytttakNødvendig rydding. Ikke full snørensking. Hytta er bygd for å tåle fjellforhold. Hytta ligger i nederste del av Hornlia Oppdal. Tilkomst med bil. Hytta er på 117 kvadratmeter. Timeforbruk med timepris...
-
Trondheim
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Nytt inngangsparti med vindfang. Ønsker å få tegnet dette for godkjenning av kommunen.Tenker å få vindfang der trappesatsen nå er. Vil gjerne utvide arealet litt utenfor muren og få vindu på en av veggene. Jeg ønsker befaring for å diskutere hvordan dette kan tegnes.
-
Bodø
-
Torsdag 9. Januar 2025
-