Arkitekt i Innlandet
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Innlandet
Avsluttet
ANSKAFFELSE AV SEKRETARIAT TIL DRIFTSASSISTANSEN I HEDMARK
Kort om Driftsassistansen i Hedmark
Driftsassistansen i Hedmark (DiH) ble etablert i 1991 med formål å fungere som et felles kompetanseorgan for medlemmene innen teknisk drift på avløpssektoren. Fra 1998 ble virksomheten utvidet til også å omfatte vannforsyning. i dag er fylkeskommunen, alle kommunene og interkommunale selskap i Hedmark medlemmer.
DiHs formål er å fungere som et felles kompetanseorgan for medlemmene innen forvaltning, teknisk drift og miljøspørsmål innen fagområdene vann og avløp (spillvann og overvann). Virksomheten skal bestå av blant annet veiledende og utførende bistand til hvert enkelt medlem innen:
? Drift av vann- og avløpsanlegg
? Planlegging og utredning
? Byggherrestøtte i prosjekter
? Andre forvaltningsmessige oppgaver
DiH ledes av et Årsmøte og et styre. Årsmøtet er DiHs øverste organ. Den daglige driften utføres av sekretariatet som de siste årene har utgjort ca 3 årsverk. For mer informasjon om DiH, se (info fjernet).
Anskaffelsens formål
Valgt leverandør skal utgjøre DiHs sekretariat og skal kunne tilby rådgivning og bistand til medlemmene innen:
? Drift og driftsoptimalisering av vann- og avløpsanlegg
? Planlegging og utredningsoppgaver
? Byggherrestøtte i prosjekter
? Andre forvaltningsmessige oppgaver
? Industripåslipp til kommunalt avløpsnett
? Internkontroll og kvalitetssikringssystemer
? Informasjon, fagtreff, kurs, nettverksbygging og samarbeid
? Akkreditert prøvetaking
Omfang og kontraktsverdi
Det årlige omfanget har hittil ligget på drøye 5000 timer. i kroner utgjorde dette i 2010 mnok 3, 5 eks. Mva. Akkreditert prøvetaking kommer i tillegg. Dette anslaget forplikter ikke oppdragsgiver.
Det årlige omfanget har hittil ligget på drøye 5000 timer. i kroner utgjorde dette i 2010 mnok 3, 5 eks. Mva. Akkreditert prøvetaking kommer i tillegg. Dette anslaget forplikter ikke oppdragsgiver.
Driftsassistansen i Hedmark (DiH) ble etablert i 1991 med formål å fungere som et felles kompetanseorgan for medlemmene innen teknisk drift på avløpssektoren. Fra 1998 ble virksomheten utvidet til også å omfatte vannforsyning. i dag er fylkeskommunen, alle kommunene og interkommunale selskap i Hedmark medlemmer.
DiHs formål er å fungere som et felles kompetanseorgan for medlemmene innen forvaltning, teknisk drift og miljøspørsmål innen fagområdene vann og avløp (spillvann og overvann). Virksomheten skal bestå av blant annet veiledende og utførende bistand til hvert enkelt medlem innen:
? Drift av vann- og avløpsanlegg
? Planlegging og utredning
? Byggherrestøtte i prosjekter
? Andre forvaltningsmessige oppgaver
DiH ledes av et Årsmøte og et styre. Årsmøtet er DiHs øverste organ. Den daglige driften utføres av sekretariatet som de siste årene har utgjort ca 3 årsverk. For mer informasjon om DiH, se (info fjernet).
Anskaffelsens formål
Valgt leverandør skal utgjøre DiHs sekretariat og skal kunne tilby rådgivning og bistand til medlemmene innen:
? Drift og driftsoptimalisering av vann- og avløpsanlegg
? Planlegging og utredningsoppgaver
? Byggherrestøtte i prosjekter
? Andre forvaltningsmessige oppgaver
? Industripåslipp til kommunalt avløpsnett
? Internkontroll og kvalitetssikringssystemer
? Informasjon, fagtreff, kurs, nettverksbygging og samarbeid
? Akkreditert prøvetaking
Omfang og kontraktsverdi
Det årlige omfanget har hittil ligget på drøye 5000 timer. i kroner utgjorde dette i 2010 mnok 3, 5 eks. Mva. Akkreditert prøvetaking kommer i tillegg. Dette anslaget forplikter ikke oppdragsgiver.
Det årlige omfanget har hittil ligget på drøye 5000 timer. i kroner utgjorde dette i 2010 mnok 3, 5 eks. Mva. Akkreditert prøvetaking kommer i tillegg. Dette anslaget forplikter ikke oppdragsgiver.
Anbud id:
195781
-
Registrert:Mandag 14. Mai 2012
Er du interessert i dette oppdraget?