Elektriker, Entreprenør i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Anskaffelse av system for smarte ladestasjoner
Fredrikstad kommune planlegger å kunngjøre en anskaffelse av et system/programvare for smarte ladestasjoner.
Fredrikstad kommune er usikre på hva som allerede finnes av løsninger i markedet(hyllevare), og hvilken funksjonalitet leverandørmarkedet har under utvikling eller som kan tilpasses.
Vi ønsker derfor å invitere til en leverandørkonferanse i form av én-til-én-møter mellom oppdragsgiver og leverandør før vi utformer konkurransedokumentene.
Formålet med leverandørkonferansen er å etablere en arena hvor leverandøren kan presentere sine løsninger, komme med innspill til og stille spørsmål om anskaffelsen.
Behovsbeskrivelse:
i Fredrikstad kommune har vi i dag rundt 80 ladestasjoner. i løpet av få år anslås det at dette antallet er nærmere 200 stykk. på noen lokasjoner har kommunen eget fibernett og direkte mulighet for å legge kabel frem til ladestasjon, på andre lokasjoner er dette mer utfordrende. Der det ikke er tilgjengelig fibernett må 4G benyttes. i dag er det flere ladestasjoner som ikke er tilknyttet en form for kommunikasjon. Det er hensiktsmessig med et verktøy som kan gi en oversikt over de ulike ladestasjonene som finnes. Per i dag er det to bruksområder for ladestasjoner til el-bil:
a)lading av intern bilpark (kun for ansatte med kommunal bil)
b)publikumslading
i forhold til internlading i egen bilpark er det et behov for å internfakturere hva de ulike bilene i forskjellige virksomheter lader for (faktisk ladet kW/h). Det er tenkt at ansatte som har behov for å lade kommunal bil, gjør dette på en ladestasjon som kun er ment for kommunens bilpark. Lading skal igangsettes medet kort, fortrinnsvis via rfid kort som hører bilen til. Systemet må da kunne kalkulere ut hvor mange kilowatt-timer den aktuelle bilen har ladet, og rapportere dette slik at utgiftene knyttet til lading blir ilagt den respektive virksomheten.
i forholdtil publikumslading, skal publikum betale og igangsette lading på publikumsstasjoner via kommunens egen parkingsapp. Der kjøper de ladetid i timer. For publikumslading er det antall timer som er ladet kunden vil bli belastet for, og ikke antall kilowatt-timer. løsningen skal gi en oversikt over hvor mange timer en bil har ladet for på publiksumsstasjoner. Dette skal integreres med programvare fra Giant Leap.
Et system som skal dekke disse behovene må ikke være knyttet til en spesifikk type ladestasjon, og må så langt det la seg gjøre være ladestasjonuavhengig. Det er viktig at anerkjente standarder som Open Charge Point Protocol (ocpp) blir ivaretatt og tilrettelagt for.
Fredrikstad kommune bruker i dag biogass på mange kjøretøy. Det planlegges bygging av egne biogasspåfyllingsstasjoner for kommunale biler i løpet av kort tid. Det er ønskelig at et system kan bli tilrettelagt for at ansatte med biogassbiler kan igangsette påfylling av dette via kort, fortrinnsvis rfid, og at systemet rapporterer antall kilo biogass som er fylt på pr. Bil.
Leverandørkonferansene vil bli gjennomført etter avtale. Vi planlegger at hvert møte skal vare ca. 2 timer.
Etter påmeldingsfristen vil hver enkelt leverandør få eksakt møtetidspunkt, sted og agenda.
Foreløpig agenda på konferansen er:
- Kort orientering om oppdragsgiver og den planlagte anskaffelsen
- Leverandørens presentasjon
- Spørsmål
påmelding innen 10. 04. 19.
påmelding sendes via Mercell-portalen under fanebladet kommunikasjon. Klikk på ikonet «ny melding» og skriv hvem som kommer fra deres firma.
Dersom det er mange interessenter, vil oppdragsgiver vurdere om en felles leverandørkonferanse er mer hensiktsmessig.
Velkommen til konferanse!
Fredrikstad kommune er usikre på hva som allerede finnes av løsninger i markedet(hyllevare), og hvilken funksjonalitet leverandørmarkedet har under utvikling eller som kan tilpasses.
Vi ønsker derfor å invitere til en leverandørkonferanse i form av én-til-én-møter mellom oppdragsgiver og leverandør før vi utformer konkurransedokumentene.
Formålet med leverandørkonferansen er å etablere en arena hvor leverandøren kan presentere sine løsninger, komme med innspill til og stille spørsmål om anskaffelsen.
Behovsbeskrivelse:
i Fredrikstad kommune har vi i dag rundt 80 ladestasjoner. i løpet av få år anslås det at dette antallet er nærmere 200 stykk. på noen lokasjoner har kommunen eget fibernett og direkte mulighet for å legge kabel frem til ladestasjon, på andre lokasjoner er dette mer utfordrende. Der det ikke er tilgjengelig fibernett må 4G benyttes. i dag er det flere ladestasjoner som ikke er tilknyttet en form for kommunikasjon. Det er hensiktsmessig med et verktøy som kan gi en oversikt over de ulike ladestasjonene som finnes. Per i dag er det to bruksområder for ladestasjoner til el-bil:
a)lading av intern bilpark (kun for ansatte med kommunal bil)
b)publikumslading
i forhold til internlading i egen bilpark er det et behov for å internfakturere hva de ulike bilene i forskjellige virksomheter lader for (faktisk ladet kW/h). Det er tenkt at ansatte som har behov for å lade kommunal bil, gjør dette på en ladestasjon som kun er ment for kommunens bilpark. Lading skal igangsettes medet kort, fortrinnsvis via rfid kort som hører bilen til. Systemet må da kunne kalkulere ut hvor mange kilowatt-timer den aktuelle bilen har ladet, og rapportere dette slik at utgiftene knyttet til lading blir ilagt den respektive virksomheten.
i forholdtil publikumslading, skal publikum betale og igangsette lading på publikumsstasjoner via kommunens egen parkingsapp. Der kjøper de ladetid i timer. For publikumslading er det antall timer som er ladet kunden vil bli belastet for, og ikke antall kilowatt-timer. løsningen skal gi en oversikt over hvor mange timer en bil har ladet for på publiksumsstasjoner. Dette skal integreres med programvare fra Giant Leap.
Et system som skal dekke disse behovene må ikke være knyttet til en spesifikk type ladestasjon, og må så langt det la seg gjøre være ladestasjonuavhengig. Det er viktig at anerkjente standarder som Open Charge Point Protocol (ocpp) blir ivaretatt og tilrettelagt for.
Fredrikstad kommune bruker i dag biogass på mange kjøretøy. Det planlegges bygging av egne biogasspåfyllingsstasjoner for kommunale biler i løpet av kort tid. Det er ønskelig at et system kan bli tilrettelagt for at ansatte med biogassbiler kan igangsette påfylling av dette via kort, fortrinnsvis rfid, og at systemet rapporterer antall kilo biogass som er fylt på pr. Bil.
Leverandørkonferansene vil bli gjennomført etter avtale. Vi planlegger at hvert møte skal vare ca. 2 timer.
Etter påmeldingsfristen vil hver enkelt leverandør få eksakt møtetidspunkt, sted og agenda.
Foreløpig agenda på konferansen er:
- Kort orientering om oppdragsgiver og den planlagte anskaffelsen
- Leverandørens presentasjon
- Spørsmål
påmelding innen 10. 04. 19.
påmelding sendes via Mercell-portalen under fanebladet kommunikasjon. Klikk på ikonet «ny melding» og skriv hvem som kommer fra deres firma.
Dersom det er mange interessenter, vil oppdragsgiver vurdere om en felles leverandørkonferanse er mer hensiktsmessig.
Velkommen til konferanse!
Anbud id:
575283
-
Sted:Fredrikstad
-
Registrert:Torsdag 28. Mars 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Østfold
4 anbud
-
Ønsker en 16A stikk i carport.Er en eksisterende 3x6 mm2 kabel til ladeboks der.
-
Fredrikstad
-
Torsdag 14. November 2024
-
-
Flytte bryter for takarmatur og kontakt til varmtvannstank1. Ønsker å flytte bryter fra hems ned til kjøkken. Armaturet er en skinne med spotter på. Bryteren er på hemsen, slik at jeg må gå opp på hemsen hver gang jeg skal sl å på lyset i kjøkkenet, eller...
-
Fredrikstad
-
Mandag 11. November 2024
-
-
Kurs kjellerLegge ny 15/16 a ( schneider ) kurs med stikkontakt 5-10 m
-
Fredrikstad
-
Søndag 10. November 2024
-