Arkitekt i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Behovsvurdering ifm evt relokalisering til nye kontorlokaler
Sivilombudsmannen ønsker tilbud på konsulentbistand for å forestå en behovsvurdering ifm mulig relokalisering til nye kontorlokaler.
Sivilombudsmannen undersøker klager på offentlig forvaltning om urett og feil som måtte være gjort mot borgerne. Sivilombudsmannen har om lag 50 ansatte (46 årsverk) og holder i dag til i svært sentrale lokaler i Akersgata 8.
Grunnet sannsynlig økning i virksomheten i 2013 med 3-6 medarbeidere, og fordi eksisterende lokaler ikke er helt hensiktsmessige, vurderer vi å se oss om etter nye kontorlokaler. Det er mulig at det kan bli ledig noe tilleggslokaler i en annen del av bygget i tillegg til det vi i dag disponerer, slik at det fortsatt kan være et alternativ å bli på nåværende adresse.
Kapasiteten i kontorlokalene er p. t. Relativt fullt utnyttet. i tillegg er kontorene spredt på 5 etasjer med bare delvis innvendige trapper, slik at det ikke ligger rette for optimal kommunikasjon i virksomheten. møteromskapasiteten er trolig ikke helt tilpasset de behov vi har. Tilgjengelighet for personer med ulike funksjonsnedsettelser er begrenset, og publikumsmottak/resepsjon er ikke optimal bl. a. Med tanke på sikkerhetsmessige utfordringer.
Kontorlokalene er i dag i byggets 5-9 etasje, med totalt ca 1500 kvm. 5-7 etasje er forbundet med innvendige trapper, mens 8 og 9 etasje har separat inngang fra hovedtrapp. Alle ansatte har cellekontor. i tillegg er det resepsjon, arkiv, spiserom, fire møterom med plass til ca 10, samt bibliotekområde.
Sivilombudsmannen søker bistand for å vurdere behov for ulike kontorer, møterom og andre fellesarealer. Vurderingen skal kunne danne grunnlag for en eventuell kravspesifikasjon dersom det blir aktuelt å flytte, eller mulighetsvurdering for utnyttelse og tilpasning av eksisterende lokaler dersom det blir aktuelt å bli.
Oppdraget omfatter ikke et eventuelt søk etter nye lokaler. Skulle det bli aktuelt å flytte, vil et oppdrag om bistand til søk etter nye lokaler eventuelt lyses ut med egen anbudsforespørsel.
Overordnet beskrevet inngår følgende elementer i oppdraget:
- Vurdering og anbefaling av kontorbehov, møteromskapasitet og fellesarealer. Vurderingen skal kunne danne grunnlag for en eventuell kravspesifikasjon dersom det blir aktuelt å flytte, eller mulighetsvurdering for utnyttelse og tilpasning av lokalene dersom det blir aktuelt å bli i eksisterende lokaler.
- Gjennomføre prosess med tillitsvalgte og evt. Andre ansattrepresentant(er) for å komme fram til en vurdering/anbefaling.
- Overordnet vurdering av markedsforhold for kontorlokaler i Oslo sentrum.
- Anbefaling om hvordan prosessen med eventuelt å skaffe nye kontorlokaler bør legges opp.
Antatt omfang på oppdraget er mellom kr 50 000 og 100 000.
Leverandøren skal være klar til oppstart av oppdraget umiddelbart etter kontraktsinngåelse.
Sivilombudsmannen undersøker klager på offentlig forvaltning om urett og feil som måtte være gjort mot borgerne. Sivilombudsmannen har om lag 50 ansatte (46 årsverk) og holder i dag til i svært sentrale lokaler i Akersgata 8.
Grunnet sannsynlig økning i virksomheten i 2013 med 3-6 medarbeidere, og fordi eksisterende lokaler ikke er helt hensiktsmessige, vurderer vi å se oss om etter nye kontorlokaler. Det er mulig at det kan bli ledig noe tilleggslokaler i en annen del av bygget i tillegg til det vi i dag disponerer, slik at det fortsatt kan være et alternativ å bli på nåværende adresse.
Kapasiteten i kontorlokalene er p. t. Relativt fullt utnyttet. i tillegg er kontorene spredt på 5 etasjer med bare delvis innvendige trapper, slik at det ikke ligger rette for optimal kommunikasjon i virksomheten. møteromskapasiteten er trolig ikke helt tilpasset de behov vi har. Tilgjengelighet for personer med ulike funksjonsnedsettelser er begrenset, og publikumsmottak/resepsjon er ikke optimal bl. a. Med tanke på sikkerhetsmessige utfordringer.
Kontorlokalene er i dag i byggets 5-9 etasje, med totalt ca 1500 kvm. 5-7 etasje er forbundet med innvendige trapper, mens 8 og 9 etasje har separat inngang fra hovedtrapp. Alle ansatte har cellekontor. i tillegg er det resepsjon, arkiv, spiserom, fire møterom med plass til ca 10, samt bibliotekområde.
Sivilombudsmannen søker bistand for å vurdere behov for ulike kontorer, møterom og andre fellesarealer. Vurderingen skal kunne danne grunnlag for en eventuell kravspesifikasjon dersom det blir aktuelt å flytte, eller mulighetsvurdering for utnyttelse og tilpasning av eksisterende lokaler dersom det blir aktuelt å bli.
Oppdraget omfatter ikke et eventuelt søk etter nye lokaler. Skulle det bli aktuelt å flytte, vil et oppdrag om bistand til søk etter nye lokaler eventuelt lyses ut med egen anbudsforespørsel.
Overordnet beskrevet inngår følgende elementer i oppdraget:
- Vurdering og anbefaling av kontorbehov, møteromskapasitet og fellesarealer. Vurderingen skal kunne danne grunnlag for en eventuell kravspesifikasjon dersom det blir aktuelt å flytte, eller mulighetsvurdering for utnyttelse og tilpasning av lokalene dersom det blir aktuelt å bli i eksisterende lokaler.
- Gjennomføre prosess med tillitsvalgte og evt. Andre ansattrepresentant(er) for å komme fram til en vurdering/anbefaling.
- Overordnet vurdering av markedsforhold for kontorlokaler i Oslo sentrum.
- Anbefaling om hvordan prosessen med eventuelt å skaffe nye kontorlokaler bør legges opp.
Antatt omfang på oppdraget er mellom kr 50 000 og 100 000.
Leverandøren skal være klar til oppstart av oppdraget umiddelbart etter kontraktsinngåelse.
Anbud id:
192965
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Mandag 30. April 2012
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Energirådgivning for borettslag og sameierGjennomføre enØk kartlegging og energirådgining i. h. t. Kravene satt opp av Enova og Oslo kommune. Spesifiseringer av omfang er listet opp her under "hvem kan man engasjere til å gjennomføre kartlegg...
-
Oslo
-
Mandag 29. April 2024
-
-
Søknad om utvendig endringTrenger arkitekttjeneste da vi ønsker å få godkjenning i forbindelse med oppføring av ekstern trapp og ett par andre små utvendige endringer.
-
Oslo
-
Lørdag 20. April 2024
-
-
Søknad om IG og ferdigattestTrenger ansvarlig søker med ansvars rett innen arkitektur, bygg, elektro og rør. Altså kun formelt. Gjelder bygg/Bra under terrasse samt riving av et par mindre ting utvendig. Tiltaket har rammetill...
-
Oslo
-
Torsdag 18. April 2024
-
-
Utvendig trapp, nytt gjerde, ny finish støttemur og legge steinhellerVi behøver hjelp til følgende: - Bygge trapp ned fra terrassen til hagen (ref godkjente bilder av Plan & Bygg) - Fjerne gjerdet som går rundt huset og bygge et nytt lignende gjerde - Bygge søppelskur...
-
Oslo
-
Tirsdag 16. April 2024
-
-
Handyman til stor eiendomVi har stort hus og stor eiendom og trenger hjelp med masse vedlikeholdsarbeid fram til sommeren; murpuss, maling, steinlegging, snekkerjobber, fasadevask, reparasjoner ute og inne. Ideelt for 2...
-
Oslo
-
Onsdag 10. April 2024
-
-
Tilbygg på 50 kvmTrenger : plantegninger og fasade tegninger for tilbygg på inntil 50kvm over tre etasjer. Har det klart på papir, hvordan jeg vil ha det men trenger det utformet riktig til bygge søknad. Legger med o...
-
Oslo
-
Søndag 7. April 2024
-