Betong, Entreprenør, Maskinentreprenør, Stålarbeider i Nordland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Nordland
Avsluttet
Betongarbeider Hålogalandsbrua og Øyjord bru 2013/006613
Denne entreprisen omfatter betongarbeider med tilhørende arbeider for hålogalandsbrua og Øyjord bru samt vegoverbygning mellom bruene på Øyjord og mellom bru og tunnel på Ornes, totalt ca. 150 m.
hålogalandsbrua med tilførselsveger vil erstatte deler av dagens E6 som er en vegstrekning med stor rasfare og lav vegstandard, og vil gjøre E6 mellom Narvik og Bjerkvik 18 km kortere.
Prosjektet starter nord for Narvik sentrum og går nedenfor Ofotbanen via en 220 meter lang tunnel til Karistranda ved Rombaken. Veg-/tunnelparsellen her er totalt 1, 4 km.
Herfra bygges ny bru over munningen av Rombaken, hålogalandsbrua, til Øyjord. Vegen fortsetter over Øyjordhalvøya via en ny tunnel på ca. 300 meter til Stormyra på Øyjord hvor den tilknyttes dagens e 6/E10, en parsell på til sammen 3, 5 km.
hålogalandsbrua er en hengebru med et hengespenn på 1 145 meter. Hengespennet bygges som en lukket stålkasse og seilingshøyden under brua er 40 meter. Begge hovedtårnene bygges av betong, med senkekasse i sjø på kote? 31 og? 22. Et søylefundament for sidespenn bygges også i sjøen, på kote -17. Topp av betong i tårn blir på hhv. Kote 172 og 175 m. Brua forankres på begge sider av fjorden i en tradisjonell bergforankring.
Sidespennene bygges i betong, på Karistranda (sørsiden) er viadukten 250 m, på Øyjordsia blir viadukten 148 m
Total brulengde 1 533 meter og bygges med to kjørebaner samt gang- og sykkelveg.
Øyjord bru er en betongbru på 135 m som bygges over eksisterende kommunal veg ca. 100 m etter nordrelandkar hålogalandsbrua.
Viadukt Karistranda: 250 m, landkar i akse 1 og 3 pilarer som fundamenteres henholdsvis på senkekasse på kote -17, i strandsonen og på land.
o ca. 4500 m3 betong, herav ca. 750 m3 lavvarmebetong.
o ca. 920 tonn armering og 29400 mMN spennarmering/4480 m spennkabelrør
o 24 stk stålkjernepeler ca. 265 m
o Senkekasse fra kote -17
o 4000 m3 graving og 50 m3 sprengning
o 500 m3 graving og 400 m3 sprengning under vann
o understøp av senkekasse ca. 100 m3 auv
o lager i akse 2, 4 og 5
o fuge i akse 5
o siderekkverk og mellomrekkverk
o diverse utstyr
Viadukt Øyjord 148 m med 2 pilarer og landkar i akse 9
o ca. 2850 m3 betong, herav ca. 350 m3 lavvarmebetong.
o ca. 550 tonn armering og 13000 mMN spennarmering/1900m spennkabelrør
o ca. 1050 m3 graving og 800 m3 sprengning
o lager i akse 6 og 8
o fuge i akse 8
o siderekkverk og mellomrekkverk
o diverse utstyr
tårn i akse 5 og 6 som hver fundamenteres på to senkekasser på henholdsvis
kote -31 og -22
o ca. 16500 m3 betong, herav ca. 4750 m3 lavvarmebetong
o ca. 3000 tonn armering og 8000 mMN spennarmering/2060 m spennkabelrør
o ca. 5000 m3 sprengning og 8100 m3 graving under vann
o understøp av senkekasser ca. 500 m3 auv
o trapper og rekkverk
o diverse utstyr
o tårnhus
Betongkonstruksjoner i sprede- og forankringskammer på Karistrand og Øyjord
o ca. 5800 m3 betong, herav ca. 4100 m3 lavvarmebetong
o ca. 500 m2 betongelement som tak over spredekammer
o ca. 5000 tonn armering og 49500 mMN spennarmering/3200 m spennkabelrør
o ca. 3250 m boring i fjell for 2x21 og 2x23 kabelinnfestinger i fjell
o pumpestasjoner
Øyjord bru, betongbru i 4 spenn, total lengde 134, 8 m. Landkar og pilarer fundamenteres tørt.
o ca. 2500 m3 betong
o ca. 350 tonn armering og 5500 mMN spennarmering/1250 m spennkabelrør
o 12 stk stålkjernepeler/90 m
o ca. 2000 m3 graving og 600 m3 sprengning
o rekkverk, støyskjermer, utstyr
Betongen som skal leveres til anlegget er av type «vegvesen»-betong, B45, B55 og lavvarmebetong B45.
Vegoverbygning nord og sør for brua, totalt ca. 150 m
Graving og sprengning for spredekammer og forankringskammer utføres i annen entreprise.
hålogalandsbrua med tilførselsveger vil erstatte deler av dagens E6 som er en vegstrekning med stor rasfare og lav vegstandard, og vil gjøre E6 mellom Narvik og Bjerkvik 18 km kortere.
Prosjektet starter nord for Narvik sentrum og går nedenfor Ofotbanen via en 220 meter lang tunnel til Karistranda ved Rombaken. Veg-/tunnelparsellen her er totalt 1, 4 km.
Herfra bygges ny bru over munningen av Rombaken, hålogalandsbrua, til Øyjord. Vegen fortsetter over Øyjordhalvøya via en ny tunnel på ca. 300 meter til Stormyra på Øyjord hvor den tilknyttes dagens e 6/E10, en parsell på til sammen 3, 5 km.
hålogalandsbrua er en hengebru med et hengespenn på 1 145 meter. Hengespennet bygges som en lukket stålkasse og seilingshøyden under brua er 40 meter. Begge hovedtårnene bygges av betong, med senkekasse i sjø på kote? 31 og? 22. Et søylefundament for sidespenn bygges også i sjøen, på kote -17. Topp av betong i tårn blir på hhv. Kote 172 og 175 m. Brua forankres på begge sider av fjorden i en tradisjonell bergforankring.
Sidespennene bygges i betong, på Karistranda (sørsiden) er viadukten 250 m, på Øyjordsia blir viadukten 148 m
Total brulengde 1 533 meter og bygges med to kjørebaner samt gang- og sykkelveg.
Øyjord bru er en betongbru på 135 m som bygges over eksisterende kommunal veg ca. 100 m etter nordrelandkar hålogalandsbrua.
Viadukt Karistranda: 250 m, landkar i akse 1 og 3 pilarer som fundamenteres henholdsvis på senkekasse på kote -17, i strandsonen og på land.
o ca. 4500 m3 betong, herav ca. 750 m3 lavvarmebetong.
o ca. 920 tonn armering og 29400 mMN spennarmering/4480 m spennkabelrør
o 24 stk stålkjernepeler ca. 265 m
o Senkekasse fra kote -17
o 4000 m3 graving og 50 m3 sprengning
o 500 m3 graving og 400 m3 sprengning under vann
o understøp av senkekasse ca. 100 m3 auv
o lager i akse 2, 4 og 5
o fuge i akse 5
o siderekkverk og mellomrekkverk
o diverse utstyr
Viadukt Øyjord 148 m med 2 pilarer og landkar i akse 9
o ca. 2850 m3 betong, herav ca. 350 m3 lavvarmebetong.
o ca. 550 tonn armering og 13000 mMN spennarmering/1900m spennkabelrør
o ca. 1050 m3 graving og 800 m3 sprengning
o lager i akse 6 og 8
o fuge i akse 8
o siderekkverk og mellomrekkverk
o diverse utstyr
tårn i akse 5 og 6 som hver fundamenteres på to senkekasser på henholdsvis
kote -31 og -22
o ca. 16500 m3 betong, herav ca. 4750 m3 lavvarmebetong
o ca. 3000 tonn armering og 8000 mMN spennarmering/2060 m spennkabelrør
o ca. 5000 m3 sprengning og 8100 m3 graving under vann
o understøp av senkekasser ca. 500 m3 auv
o trapper og rekkverk
o diverse utstyr
o tårnhus
Betongkonstruksjoner i sprede- og forankringskammer på Karistrand og Øyjord
o ca. 5800 m3 betong, herav ca. 4100 m3 lavvarmebetong
o ca. 500 m2 betongelement som tak over spredekammer
o ca. 5000 tonn armering og 49500 mMN spennarmering/3200 m spennkabelrør
o ca. 3250 m boring i fjell for 2x21 og 2x23 kabelinnfestinger i fjell
o pumpestasjoner
Øyjord bru, betongbru i 4 spenn, total lengde 134, 8 m. Landkar og pilarer fundamenteres tørt.
o ca. 2500 m3 betong
o ca. 350 tonn armering og 5500 mMN spennarmering/1250 m spennkabelrør
o 12 stk stålkjernepeler/90 m
o ca. 2000 m3 graving og 600 m3 sprengning
o rekkverk, støyskjermer, utstyr
Betongen som skal leveres til anlegget er av type «vegvesen»-betong, B45, B55 og lavvarmebetong B45.
Vegoverbygning nord og sør for brua, totalt ca. 150 m
Graving og sprengning for spredekammer og forankringskammer utføres i annen entreprise.
Anbud id:
237133
-
Sted:Narvik
-
Registrert:Onsdag 20. Februar 2013
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Nordland
1 anbud
-
SnøryddingSnørydding privat innkjørsel og parkeringsplass. Adr (info fjernet) og 19
-
Narvik
-
Søndag 3. November 2024
-