IT/Web og Support i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
BI-verktøy for datavisualisering
Anskaffelsen skal omfatte nødvendige serverprogramvare, samt klientprogramvare til å utvikle og vedlikeholde en moderne visualiseringsløsning. Alle data som presenteres i rapporter skal utelukkende lagres på Husbankens lokale servere.
løsningen skal utvikle og drifte datamodellene som ligger til grunn for rapporteringsløsningen. Gjenbruk av datamodeller, beregningsregler, avledede kolonner og måltall på tvers av brukere og rapporter/dashboards er essensielt.
Det skal være mulig å utvikle rapporter som inneholder en eller flere visuelle komponenter. Alle visuelle komponenter i en rapport skal kunne konfigureres til å benytte felles filtreringer og utvalg. Det skal være mulig å sammenstille elementer fra flere rapporter samlet i form av dashboards.
løsningen skal også tilby et grensesnitt(api) for kommunikasjon med andre verktøy og Husbankens egenutviklede applikasjoner.
Husbanken primære brukergruppe vil bestå av rapportkonsumenter med muligheter for å benytte filtre og utvalg. løsningen skal også legge til rette for en stor grad av selvbetjening for avanserte brukere.
Husbanken stiller krav til at tilbudt løsning kan behandle rapporter basert på et stort antall observasjoner uten vesentlig forsinkelse i presentasjonslaget. løsningen skal være skalerbar i den forstand at økning av antallet observasjoner ikke skal føre til vesentlig reduksjon av ytelse.
Tilbudt løsning skal inneholde funksjonalitet for autentisering og autorisasjon av ulike brukergrupper. Angitt funksjonalitet skal kunne vedlikeholdes i Husbankens katalogtjeneste, MicrosoftActive Directory (ad). løsningen skal benytte single sign-on for autentiserte brukere.
Tilbyder skal i tillegg til alle nødvendige programkomponenter tilby konsulentbistand til installasjon/konfigurasjon, opplæring av Husbankens avanserte brukere, samt bistå i implementering av løsninger for utvikling og publisering av rapporter.
Se også vedlegg 1.
løsningen skal utvikle og drifte datamodellene som ligger til grunn for rapporteringsløsningen. Gjenbruk av datamodeller, beregningsregler, avledede kolonner og måltall på tvers av brukere og rapporter/dashboards er essensielt.
Det skal være mulig å utvikle rapporter som inneholder en eller flere visuelle komponenter. Alle visuelle komponenter i en rapport skal kunne konfigureres til å benytte felles filtreringer og utvalg. Det skal være mulig å sammenstille elementer fra flere rapporter samlet i form av dashboards.
løsningen skal også tilby et grensesnitt(api) for kommunikasjon med andre verktøy og Husbankens egenutviklede applikasjoner.
Husbanken primære brukergruppe vil bestå av rapportkonsumenter med muligheter for å benytte filtre og utvalg. løsningen skal også legge til rette for en stor grad av selvbetjening for avanserte brukere.
Husbanken stiller krav til at tilbudt løsning kan behandle rapporter basert på et stort antall observasjoner uten vesentlig forsinkelse i presentasjonslaget. løsningen skal være skalerbar i den forstand at økning av antallet observasjoner ikke skal føre til vesentlig reduksjon av ytelse.
Tilbudt løsning skal inneholde funksjonalitet for autentisering og autorisasjon av ulike brukergrupper. Angitt funksjonalitet skal kunne vedlikeholdes i Husbankens katalogtjeneste, MicrosoftActive Directory (ad). løsningen skal benytte single sign-on for autentiserte brukere.
Tilbyder skal i tillegg til alle nødvendige programkomponenter tilby konsulentbistand til installasjon/konfigurasjon, opplæring av Husbankens avanserte brukere, samt bistå i implementering av løsninger for utvikling og publisering av rapporter.
Se også vedlegg 1.
Anbud id:
486577
-
Sted:Drammen
-
Registrert:Torsdag 14. September 2017
Er du interessert i dette oppdraget?