IT/Web og Support i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Business-to-Business Customer Relationship Management system (B2B CRM)
Oppdragsgiver har en lang rekke forbindelser av ulike type: •Flyselskaper •Kommersielle aktører på lufthavnen •Leverandører av ulike varer og tjenester til lufthavnen •Offentlige og private organisasjoner med relasjoner til lufthavnen Det er ofte mange mennesker involvert i kommunikasjon – på begge sider. Det er et mål for hele Avinor-konsernet, inkl. Oslo Lufthavn å bli mer kunde-orientert. Konkret for denne anskaffelsen betyr dette å forbedre kommunikasjon mellom lufthavnen og sine forretningspartnere (B2B). De funksjonelle målsetninger for et crm er: •Ett felles kontaktregister •Forbedret informasjon om kundens kontaktpersoner •Felles informasjon om dialog med kunden •Forbedret informasjon om oppdragsgivers kontaktpersoner for kunden •Bedre verktøy for distribusjon til og deling av informasjon med kunden •Forenkle saksbehandling i. f. t. Dialog – både i konkurranse- og kontrakts-perioder •Enkelt tilgjengelig for brukerne De overordnede målene for anskaffelsen er: •Anskaffelse av et B2B crm så snart som mulig (andre halvdel 2014) •Sterk fokus på brukervennlighet og enkelhet – antatt integrert med Outlook •Gradvis innføring. Implementeringen gjelder i første rekke Oslo Lufthavn og ses på som første fase. Avinor as skal kunne anskaffe samme løsning ved utløsning av opsjon. •Gradvis utvikling med sterk brukerforankring for mange utviklingstrinn. Det er antatt videreutvikling over flere år men denne konkurransen gjelder kun første fase. •Det er antatt utvikling av mekanisme for informasjonsutveksling med «alle» systemer som har kontakt-informasjon. Kontrakten er en rammeavtale med varighet på 2 år med opsjon på forlengelse 1+1 år. Kontraktsverdien for angitte fase anslås til å være ca. Kr 2 mill.
Anbud id:
291050
-
Sted:Ullensaker, Nannestad
-
Registrert:Lørdag 8. Mars 2014
Er du interessert i dette oppdraget?