Arkitekt i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
BV 2018-08 - Tilstandsvurdering av APST
Oppdragsgiver ønsker å inngå en avtale med 1 leverandør på kjøp av tilstandsrapport på 140 kommunale avløpspumpestasjonsbygg, 4 kommunale overbygg i tilknytning til diverse installasjon på avløpsnettet og 22 kommunale overbygg i tilknytning diverse installasjon på vannledningsnettet, se vedlegg 1 «Tilstandsrapport» for innhold. Tilstandsrapporten skal inkludere kostnadsestimater av oppgraderingsbehovene som blir avdekt. Det skal leveres bilder av byggene og det skal foretas kontrollmål av arealer.
Oppdragsgiver vil bruke rapporten i sitt vedlikeholdsprogram. Valgt leverandør er ikke aktuell som leverandør i anskaffelser basert på rapporten (gjelder i 4 år fra rapporten leveres oppdragsgiver). Antatt varighet på oppdraget er 5-10 uker for en person. Ønsket oppstart er umiddelbart etter avtalestart.
Rapport
Rapportering skjer på vedlegg 1 «Tilstandsrapport». Se nærmere informasjon i vedlegget.
Norsk Standard ns 3424: 2012 gjelder for uavklarte punkter.
Bilde
Det skal leveres et oversiktsbilde av hvert objekt, tatt fra utsiden av bygget. i tillegg skal det leveres bilder av symptom som avdekkes i tilstandsvurderingen, et bilde pr. Symptom. Det må framgå av filnavn eller annet hvor bilder er tatt.
Areal
Alle objektene er oppgitt med areal. Dette er et estimat av innvendig gulvareal. Areal funne fra tidligere rapporter, oppmåling i kart og for noen få objekt er det antatt verdier. 118 av objektene er angitt med areal 4-10 m2, 25 objekt med areal 11-20 m2 og 23 objekt med areal større enn 20 m2. For alle objektene skal det foretas et kontrollmål av arealet. Kontrollmål rapporteres i vedlegg 1 «Tilstandsrapport». Det rundes av til nærmeste hele kvadratmeter.
Levering
En minnepenn med rapport og bilder skal leveres/sendes til:
Bergen Vann kf
Spelhaugen 22
5147 Fyllingsdalen
Åpningstid: kl. 09: 00 - 14: 30
Leveransen skal være datert og undertegnet av ansvarlig representant for leverandør, og tydelig merket med: «bv 2018-08, Siv h. Eltervaag».
Faktura
Det skal benyttes ehf fakturaformat.
Oppstartsmøte
Det vil bli holdt et oppstartsmøte der det blir utlevert nøkler, nettbrett med installert kartprogram, gassmåler og opplæring i bruk av denne. Det vil også bli utlevert en skriftlig tillatelse til å kunne gå inn i de kommunale byggene, for å kunne vise ved ev. Publikumshenvendelse.
nøkler, nettbrett og gassmåler skal returneres kontaktperson hos oppdragsgiver når oppdraget er ferdigstilt.
hms
Gassmåler skal benyttes ved entring av avløpspumpestasjon og andre bygg i tilknytning til avløpsnettet.
Det er for noen av byggene krav til bruk av hjelm. Disse er merket med skilt på utsiden av bygget ved døren. Hjelmpåbud skal følges.
Utstyr eller annen installasjon inne i byggene (pumper, rørdeler, el-skap bl. a.) skal ikke røres.
Det er ellers viktig med god hygiene. våtservietter og hånddesinfeksjon anbefales benyttet etter en har vært inne i avløpspumpestasjon eller annet bygg i tilknytning til avløpsnettet. røyking i og ved byggene er ikke tillatt.
Annet
Det er en pumpestasjon som krever adgangskode, se vedlegg 1. Representant fra Bergen Vann blir med på denne. Tidspunkt for befaringen fastsettes i samråd med oppdragsgiver. Bortsett fra denne ene pumpestasjonen arbeider leverandør selvstendig og til egne tider.
Oppdragsgiver vil bruke rapporten i sitt vedlikeholdsprogram. Valgt leverandør er ikke aktuell som leverandør i anskaffelser basert på rapporten (gjelder i 4 år fra rapporten leveres oppdragsgiver). Antatt varighet på oppdraget er 5-10 uker for en person. Ønsket oppstart er umiddelbart etter avtalestart.
Rapport
Rapportering skjer på vedlegg 1 «Tilstandsrapport». Se nærmere informasjon i vedlegget.
Norsk Standard ns 3424: 2012 gjelder for uavklarte punkter.
Bilde
Det skal leveres et oversiktsbilde av hvert objekt, tatt fra utsiden av bygget. i tillegg skal det leveres bilder av symptom som avdekkes i tilstandsvurderingen, et bilde pr. Symptom. Det må framgå av filnavn eller annet hvor bilder er tatt.
Areal
Alle objektene er oppgitt med areal. Dette er et estimat av innvendig gulvareal. Areal funne fra tidligere rapporter, oppmåling i kart og for noen få objekt er det antatt verdier. 118 av objektene er angitt med areal 4-10 m2, 25 objekt med areal 11-20 m2 og 23 objekt med areal større enn 20 m2. For alle objektene skal det foretas et kontrollmål av arealet. Kontrollmål rapporteres i vedlegg 1 «Tilstandsrapport». Det rundes av til nærmeste hele kvadratmeter.
Levering
En minnepenn med rapport og bilder skal leveres/sendes til:
Bergen Vann kf
Spelhaugen 22
5147 Fyllingsdalen
Åpningstid: kl. 09: 00 - 14: 30
Leveransen skal være datert og undertegnet av ansvarlig representant for leverandør, og tydelig merket med: «bv 2018-08, Siv h. Eltervaag».
Faktura
Det skal benyttes ehf fakturaformat.
Oppstartsmøte
Det vil bli holdt et oppstartsmøte der det blir utlevert nøkler, nettbrett med installert kartprogram, gassmåler og opplæring i bruk av denne. Det vil også bli utlevert en skriftlig tillatelse til å kunne gå inn i de kommunale byggene, for å kunne vise ved ev. Publikumshenvendelse.
nøkler, nettbrett og gassmåler skal returneres kontaktperson hos oppdragsgiver når oppdraget er ferdigstilt.
hms
Gassmåler skal benyttes ved entring av avløpspumpestasjon og andre bygg i tilknytning til avløpsnettet.
Det er for noen av byggene krav til bruk av hjelm. Disse er merket med skilt på utsiden av bygget ved døren. Hjelmpåbud skal følges.
Utstyr eller annen installasjon inne i byggene (pumper, rørdeler, el-skap bl. a.) skal ikke røres.
Det er ellers viktig med god hygiene. våtservietter og hånddesinfeksjon anbefales benyttet etter en har vært inne i avløpspumpestasjon eller annet bygg i tilknytning til avløpsnettet. røyking i og ved byggene er ikke tillatt.
Annet
Det er en pumpestasjon som krever adgangskode, se vedlegg 1. Representant fra Bergen Vann blir med på denne. Tidspunkt for befaringen fastsettes i samråd med oppdragsgiver. Bortsett fra denne ene pumpestasjonen arbeider leverandør selvstendig og til egne tider.
Anbud id:
518283
-
Sted:Bergen, Bjørnafjorden
-
Registrert:Torsdag 19. April 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Vestland
4 anbud
-
Byggesøknad - HageleilighetJeg trenger en byggesøknad for en 4x6 hageleilighet hvor det før stod en garasje. Grunnmuren ligger ca 1-2 meter unna nabogrensen og ca 2 meter fra gaten. Trenger noen som kan utføre hele prosessen me...
-
Bergen
-
Lørdag 9. November 2024
-
-
Tegne opp og budsjettere terrasse for søknad til plan- og bygningsetat.Vi Bor i Birkelundsbakken og ønsker bygge en terrasse for å utvide uteplassen som er der i dag, og for å komme oss ned til hagen. Huste ligger i en ganske bratt skråning. Jeg tror det vil være naturl...
-
Bergen
-
Torsdag 7. November 2024
-
-
Tegning av fasadeendring og byggesøknad ønskesØnsker pris for tegning av fasadeendring og byggesøknad.
-
Bergen
-
Onsdag 6. November 2024
-
-
Godkjenning av utleie leilighetHei. Vi ønsker å få godkjent under etg. Til en godkjent utleie leilighet. Vi har snakket med Bjørnafjorden kommune og må da ta en del målinger først. Vi treger hjelp til støy måling for å se om det ka...
-
Bjørnafjorden
-
Torsdag 24. Oktober 2024
-