Arkitekt, Betong, Elektriker, Entreprenør, Glassarbeider, Gulv, Rørlegger, Snekker, Stålarbeider, Taktekker, Ventilasjon i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
BV 2018-09 - Vedlikehold av VPST
Oppdragsgiver ønsker å inngå en avtale med 1 leverandør på kjøp av bygningsmessig vedlikehold av 68 kommunale vannpumpestasjoner (vpst).
Omfang
Arbeid og omfang er beskrevet i vedlegg 1 «Arbeidsbeskrivelse». 74 objekt er fordelt i rader og sortert på soner (geografisk område i Bergen kommune; nord, sentrum, sør og vest). For 6 av objektene skal oppdragsgiver utføre alle nødvendige tiltak. Tilbyders del av prosjektet (heretter kalt «oppdraget») omfatter dermed 68 objekt. nødvendige tiltak er sortert på 11 elementer; fasader, vinduer, dører, tak, taktekking, grunnmur/fundament, gulvoverflate, luft/ventilasjon, belysning, drenering og terreng. Tiltak under elementene belysning, drenering og terreng utføres av oppdragsgiver, i tillegg til noen enkelttiltak under de resterende elementene. Dette fremkommer av vedlegg 1. Disse planlegges utført i samme tidsperiode.
Det er åtte objekt med alarmsystem. To av disse har ikke aktivert alarm mellom kl. 08. 00 og 15. 00. Hvilke objekt dette gjelder fremkommer av vedlegg 1. Tilkomst vil bli organisert av oppdragsgiver etter behov.
i vedlegg 1 skal det gis pris for hvert tiltak. Prisen inkluderer materiell og utførelse for tiltaket. i vedlegg 1 skal også administrativ kostnad for oppdraget oppgis. Administrativ kostnad skal dekke kostnader tilbyder vil ha i forbindelse med tid til planlegging, oppfølging, møtevirksomhet, transport, kjøreutgifter, rapportering, slutt-dokumentasjon og annet. Det skal ikke faktureres for noe annet enn oppgitt tilbudspris. Totalkostnad summeres automatisk i regnearket ved at pris for alle tiltak og administrativ kostnad summeres.
Det er satt opp en teknisk beskrivelse for utførelse og materialbruk, se vedlegg 2. Tilbyder må ta hensyn til teknisk beskrivelse, samt henvisninger, i prisingen.
Det er laget et kart som viser plasseringen av objektene, se vedlegg 3.
Bilde
Vi har bilder av de fleste symptomene som skal utbedres. Disse er vedlagt konkurransegrunnlaget. Bildene anses som en del av beskrivelsen av de ulike tiltakene, og er til hjelp for prising.
Se vedlegg 8. Vedlegget er en Zip-fil grunnet størrelsen og må lastes ned før det åpnes.
hms
Verneutstyr skal benyttes, hva som er aktuelt varier fra vpst. Til vpst. Verneutstyr må holdes av leverandør og kan være for eksempel: hjelm, vernebriller, vernesko, hørselvern, støvmaske og hansker.
på objekter med fare for asbesteksponering skal alle involverte utførende informeres.
Tilleggsarbeid
Tilleggsarbeid er tiltak som ikke er beskrevet i vedlegg 1. Dersom tilbyder oppdager behov for tilleggsarbeider skal dette avklares med oppdragsgiver før oppstart. For hvert tilleggsarbeid skal det fylles ut et endringsmeldingsskjema, som sammen med bilde, sendes oppdra gsgiver for godkjennelse (se vedlegg 4). Forslag til tilleggsarbeid kan avslås av oppdragsgiver. i tillegg kan leverandør fakturere oppdragsgiver leie av utstyr som er ikke naturligfaller inn under oppdraget med et påslag på 10 %.
Ved tilleggsarbeid skal det arbeides med den hastighet og mannskap som forventes av den type arbeid. Ved mistanke om uhensiktsmessig tid/materialbruk vil det bli kalt inntil møte.
Oppdragsleder
Oppdragsleder skal være tilgjengelig for oppdragsgiver, eller ha stedfortreder med tilsvarende kvalifikasjoner (mesterbrev/byggingeniør/tilsvarende) tilgjengelig, i hele oppdragsperioden.
Rapportering og sluttdokumentasjon
Se vedlegg 9.
Varighet
Oppdraget skal være ferdig utført ikke senere enn 1 år fra kontrakten blir signert.
Tilleggsarbeid kan gi forlengelse av oppdragsperiode, dette skal i tilfelle fremkomme av endringsmeldingsskjema som leveres oppdragsgiver for godkjennelse.
Omfang
Arbeid og omfang er beskrevet i vedlegg 1 «Arbeidsbeskrivelse». 74 objekt er fordelt i rader og sortert på soner (geografisk område i Bergen kommune; nord, sentrum, sør og vest). For 6 av objektene skal oppdragsgiver utføre alle nødvendige tiltak. Tilbyders del av prosjektet (heretter kalt «oppdraget») omfatter dermed 68 objekt. nødvendige tiltak er sortert på 11 elementer; fasader, vinduer, dører, tak, taktekking, grunnmur/fundament, gulvoverflate, luft/ventilasjon, belysning, drenering og terreng. Tiltak under elementene belysning, drenering og terreng utføres av oppdragsgiver, i tillegg til noen enkelttiltak under de resterende elementene. Dette fremkommer av vedlegg 1. Disse planlegges utført i samme tidsperiode.
Det er åtte objekt med alarmsystem. To av disse har ikke aktivert alarm mellom kl. 08. 00 og 15. 00. Hvilke objekt dette gjelder fremkommer av vedlegg 1. Tilkomst vil bli organisert av oppdragsgiver etter behov.
i vedlegg 1 skal det gis pris for hvert tiltak. Prisen inkluderer materiell og utførelse for tiltaket. i vedlegg 1 skal også administrativ kostnad for oppdraget oppgis. Administrativ kostnad skal dekke kostnader tilbyder vil ha i forbindelse med tid til planlegging, oppfølging, møtevirksomhet, transport, kjøreutgifter, rapportering, slutt-dokumentasjon og annet. Det skal ikke faktureres for noe annet enn oppgitt tilbudspris. Totalkostnad summeres automatisk i regnearket ved at pris for alle tiltak og administrativ kostnad summeres.
Det er satt opp en teknisk beskrivelse for utførelse og materialbruk, se vedlegg 2. Tilbyder må ta hensyn til teknisk beskrivelse, samt henvisninger, i prisingen.
Det er laget et kart som viser plasseringen av objektene, se vedlegg 3.
Bilde
Vi har bilder av de fleste symptomene som skal utbedres. Disse er vedlagt konkurransegrunnlaget. Bildene anses som en del av beskrivelsen av de ulike tiltakene, og er til hjelp for prising.
Se vedlegg 8. Vedlegget er en Zip-fil grunnet størrelsen og må lastes ned før det åpnes.
hms
Verneutstyr skal benyttes, hva som er aktuelt varier fra vpst. Til vpst. Verneutstyr må holdes av leverandør og kan være for eksempel: hjelm, vernebriller, vernesko, hørselvern, støvmaske og hansker.
på objekter med fare for asbesteksponering skal alle involverte utførende informeres.
Tilleggsarbeid
Tilleggsarbeid er tiltak som ikke er beskrevet i vedlegg 1. Dersom tilbyder oppdager behov for tilleggsarbeider skal dette avklares med oppdragsgiver før oppstart. For hvert tilleggsarbeid skal det fylles ut et endringsmeldingsskjema, som sammen med bilde, sendes oppdra gsgiver for godkjennelse (se vedlegg 4). Forslag til tilleggsarbeid kan avslås av oppdragsgiver. i tillegg kan leverandør fakturere oppdragsgiver leie av utstyr som er ikke naturligfaller inn under oppdraget med et påslag på 10 %.
Ved tilleggsarbeid skal det arbeides med den hastighet og mannskap som forventes av den type arbeid. Ved mistanke om uhensiktsmessig tid/materialbruk vil det bli kalt inntil møte.
Oppdragsleder
Oppdragsleder skal være tilgjengelig for oppdragsgiver, eller ha stedfortreder med tilsvarende kvalifikasjoner (mesterbrev/byggingeniør/tilsvarende) tilgjengelig, i hele oppdragsperioden.
Rapportering og sluttdokumentasjon
Se vedlegg 9.
Varighet
Oppdraget skal være ferdig utført ikke senere enn 1 år fra kontrakten blir signert.
Tilleggsarbeid kan gi forlengelse av oppdragsperiode, dette skal i tilfelle fremkomme av endringsmeldingsskjema som leveres oppdragsgiver for godkjennelse.
Anbud id:
537464
-
Sted:Bergen, Bjørnafjorden
-
Registrert:Fredag 27. Juli 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Vestland
6 anbud
-
Ønsker pris på skifte av glassØnsker pris på skiftning av glassrute i et fast vindu med lysmål ca. 1. 906 x 1. 407 (BxH). Ønsker pris på komplett demontering av eksisterende glassrute og levering og montering av ny glassrute og ga...
-
Bergen
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Graving/pikkingJeg ønsker å leie gravemaskin og pigghammer til graving og pigging av stein/ fjell
-
Bergen
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Montere to nye lamper og ny internett og tv kabelTrenger elektriker til å montere ny taklampe på soverom og kjøkken. må også fornye tv/internettkabel som går over to dører. Har lamper selv, men trenger ny kabel.
-
Bergen
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Handyman til kontor i BergenØnsker en handy person i dag til å gjøre enkel montering av diverse på kontor. Et par tre timers arbeid med enkle verktøy.
-
Bergen
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
1) Skifte ut 8 faste punkt med stikkontakter (panelovner). 2) Skifte gammelt sikringsskap til nytt, 8 kurser.Har 8 panelovner av eldre type som ikke er koblet til stikkontakter, men til punkter som ledningen går inn i. Disse vil jeg ha skiftet ut med stikkontakter. Ikke jordet. Gammelt sikringsskap med skru...
-
Bergen
-
Onsdag 20. November 2024
-
-
Fuge nytt på baderomDemontere dusj vegg, rengjøre og fuge på nytt. Dette er en kjapp jobb for dem som kan dette
-
Bergen
-
Onsdag 20. November 2024
-