Anleggsgartner, Betong, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Stålarbeider, Transport i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
Bybanen i Bergen - Entreprise C11 Råstølen
Generelt:
- Lagunen? Sandslivegens lengde er ca. 2700 meter.
- Det skal etableres 2 holdeplasser; én i råstølen og én ved Sandslivegen. Det vil være mulig å etablere riggområde i råstølen.
- Planlagt oppstart er august 2013. Overlevering oktober 2015.
- Det skal etableres midlertidig spunt for å sikre byggegroper. i tillegg skal det etableres natursteinsmurer og betongmur langs hele strekningen mot eksisterende terreng.
- Entreprenøren vil få ansvaret for massehåndtering og må holde deponier for alle overskuddsmasser. på grunn av kort byggetid må bygging starte samtidig på alle tunnelene.
- Det er mange andre entreprenører som samtidig arbeider på prosjektet for Bybanen Utbygging som utførende entreprenør på denne kontrakten skal forholde seg til og koordinere arbeidet mot.
Beskrivelse av selve entreprisen:
Lagunen - råstølen:
Folldalstunnelens lengde er 700m inkludert portaler og ca. 50 meter hvor det må graves ned og etableres «cut & cover»-konstruksjon i selve Folldalen.
Det vil være omlegging av trafikk for tilgang til påhugg rett innenfor Steinsvikvegen. Det skal etableres et borehull på ca. 600 meters lenge (Ø500) fra lavbrekket i tunnelen til Apeltunvassdraget.
råstølen:
Bybanen skal komme opp på nivå med dagens veg og det skal etableres holdeplass i råstølen. Det skal bygges en lang kulvert under Steinsvegen og bane for å ivareta myke trafikanter. Det vil være boligutbygging av andre aktører i området.
Steinsviktunnelen:
Steinsviktunnelen er ca 570 meter lang med lav overdekning, inkludert en 120 meter portal. Det skal etableres dreneringsrør fra råstølen (Ø900mm) under sporene.
Steinsvikbroen:
Steinsvikbroen har en lengde på ca 70 meter med 2 spenn. Broen er spennarmert. Broen skal fundamenteres med stålrør. Det er krevende forskjæring mot Steinsviktunnelen med mye spunting da det er trangt i området og mye løsmasser. Området rundt broen krever en del trafikkomlegging.
Solheitunnelen:
Solheitunnelen har en lengde på ca 600 meter med lav overdekning ved kryssing under Sandslivegen, herav en ca 120 meters vanntett «cut & cover»-konstruksjon i Petedalsmyra hvor Bybanen ligger ca 10 meter under dagens nivå.
Sandslivegen holdeplass:
Det skal etableres holdeplass ved Sandslivegen og ny adkomst til Statoilbygget. Dette vil medføre at et stort omfang av eksisterende infrastruktur må legges om.
- Lagunen? Sandslivegens lengde er ca. 2700 meter.
- Det skal etableres 2 holdeplasser; én i råstølen og én ved Sandslivegen. Det vil være mulig å etablere riggområde i råstølen.
- Planlagt oppstart er august 2013. Overlevering oktober 2015.
- Det skal etableres midlertidig spunt for å sikre byggegroper. i tillegg skal det etableres natursteinsmurer og betongmur langs hele strekningen mot eksisterende terreng.
- Entreprenøren vil få ansvaret for massehåndtering og må holde deponier for alle overskuddsmasser. på grunn av kort byggetid må bygging starte samtidig på alle tunnelene.
- Det er mange andre entreprenører som samtidig arbeider på prosjektet for Bybanen Utbygging som utførende entreprenør på denne kontrakten skal forholde seg til og koordinere arbeidet mot.
Beskrivelse av selve entreprisen:
Lagunen - råstølen:
Folldalstunnelens lengde er 700m inkludert portaler og ca. 50 meter hvor det må graves ned og etableres «cut & cover»-konstruksjon i selve Folldalen.
Det vil være omlegging av trafikk for tilgang til påhugg rett innenfor Steinsvikvegen. Det skal etableres et borehull på ca. 600 meters lenge (Ø500) fra lavbrekket i tunnelen til Apeltunvassdraget.
råstølen:
Bybanen skal komme opp på nivå med dagens veg og det skal etableres holdeplass i råstølen. Det skal bygges en lang kulvert under Steinsvegen og bane for å ivareta myke trafikanter. Det vil være boligutbygging av andre aktører i området.
Steinsviktunnelen:
Steinsviktunnelen er ca 570 meter lang med lav overdekning, inkludert en 120 meter portal. Det skal etableres dreneringsrør fra råstølen (Ø900mm) under sporene.
Steinsvikbroen:
Steinsvikbroen har en lengde på ca 70 meter med 2 spenn. Broen er spennarmert. Broen skal fundamenteres med stålrør. Det er krevende forskjæring mot Steinsviktunnelen med mye spunting da det er trangt i området og mye løsmasser. Området rundt broen krever en del trafikkomlegging.
Solheitunnelen:
Solheitunnelen har en lengde på ca 600 meter med lav overdekning ved kryssing under Sandslivegen, herav en ca 120 meters vanntett «cut & cover»-konstruksjon i Petedalsmyra hvor Bybanen ligger ca 10 meter under dagens nivå.
Sandslivegen holdeplass:
Det skal etableres holdeplass ved Sandslivegen og ny adkomst til Statoilbygget. Dette vil medføre at et stort omfang av eksisterende infrastruktur må legges om.
Anbud id:
223172
-
Sted:Bergen
-
Registrert:Tirsdag 30. Oktober 2012
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Vestland
6 anbud
-
Utbygging/oppgradering av loftstueUtvidelse og oppgradering av loftstue inkludert: - innvendig skillevegg m/ dør som vist på tegning - takløft inkl. Vinduer mot nord - utbygg over altan - 2 nye vinduer, 1 mot sør og 1 mot vest - ny p...
-
Bergen
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Frakte liten personbil fra verksted til garasjeJeg har behov for å få fraktet en bil på henger fra fixbil møllendalsveien i bergen til solheimsgaten i bergen.
-
Bergen
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
BrannsikkerhetHei jeg har en rentbrennende ovn i stuen der askeristen ikke funker/ den lukker seg ikke. Trenger råd og befaring. Mvh Mette
-
Bergen
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Transport av skaphenger Sandefjord til Bergen.Hei, har en henger som skulle vært fraktet fra Sandefjord til Bergen ved en passende anledning. Totalvekt 1300 kg. Tysse 6254. Kan brukes til å fylle ting i.
-
Bergen
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
2 kjørbare yariser fra Bergen til OsloTrenger å flytte 2 biler fra bergen til oslo. Bilene kan leveres til terminal i Bergen
-
Bærum
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-