Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Dynamisk innkjøpsordning - Systemutvikling og sikkerhetstest - Med delkontrakter

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Dynamisk innkjøpsordning - Systemutvikling og sikkerhetstest - Med delkontrakter

Om difi
Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) utvikler, forvalter og drifter flere it-løsninger, blant annet nasjonale felleskomponenter. Ansvaret for dette arbeidet er lagt til Avdeling for it drift og utvikling (idu). idu er fordelt på to lokasjoner, Oslo og Leikanger. Utviklingsprosjektene våre foregår primært på en eller begge disse lokasjonene.
idu er involvert i hele livsløpet til it-løsningene i Difi, fra tidlig kravspesifisering til drift og forvaltning. Dette arbeidet involverer blant annet: Strategisk videreutvikling av it-løsninger Kravspesifisering/rådgivning til kravspesifisering Design og arkitektur av it-løsninger Programmering Teknisk testing Teknisk dokumentasjon Forvalting av it-løsninger, deriblant feilsøking og -retting
Arbeidet med utvikling av it-løsninger er organisert som prosjekt med metoder fra smidig og testdreven utvikling og dev-ops. For drift og oppfølging arbeider vi etter prinsipp fra itil.
Utvikling skjer med intern kapasitet i kombinasjon med innleide konsulenter. Behovene våre varierer mellom å øke intern utviklingskapasitet eller å innhente spesialkompetanse der vi ikke dekker dette selv.
it-løsninger til difi
Difi haren brei portefølje med it-systemer som dekker mange ulike formål og krav.
på vegneav Kommunal- og moderniseringsdepartementet (kmd) utvikler og forvalter Difinasjonale fellesløsninger, f. Eks. id-porten, Kontakt- og reservasjonsregisteretog løsninger innenfor e-handel/e-faktura (elma). Til dette har vi interneutviklingsteam som jobber etter smidig metodikk. Teamene løser oppgaver frafelleskomponentenes utviklingsportefølje der både nyutvikling og forvaltning aveksisterende løsning inngår.
Dififorvalter og utvikler også en rekke tjenester, veivisere og portaler som errettet mot innbyggere og den offentlige forvaltningen. Eksempler på sliketjenester er (info fjernet), (info fjernet), (info fjernet) og (info fjernet).
i tillegghar Difi flere interne it-systemer, både egenutviklede og hyllevare, som skalstøtte opp under ulike arbeidsprosesser i Difi. For å få en mer effektivutnyttelse, arbeides det med å integrere, videreutvikle og tilpasse de interneIT-systemene.
Difi haret tydelig fokus på informasjonssikkerhet, universell utforming og tilgjengelighetpå ulike plattformer. løsningene våre skal være tilgjengelige for alle gjennomuniversell utforming og kunnebrukes på nettbrett og mobil.
Innkjøpsordningens varighet og omfang
Dette er en varig innkjøpsordning som løper til difi velger å avslutte den.
Det antas at behovet for tjenesten ligger på ca. Kr 6 250 000, - ekskl. Mva. Per år. Estimatet er basert på historiske tall og tidligere behov. Det er ingen kjøpsplikt og det kan være store variasjoner på uttak fra år til år. Det tas forbehold om budsjettmessige endringer i rammeavtaleperioden.
Anbud id:
684634
  • Sted:
  • Registrert:
    Fredag 27. November 2020

Lignende oppdrag i

6 anbud