Dynamisk innkjøpsordning (DPS) for kjøp av lette kjøretøy til Oslo kommune i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Dynamisk innkjøpsordning (DPS) for kjøp av lette kjøretøy til Oslo kommune
Den dynamiske innkjøpsordningen skal dekke Oslo kommunes virksomheters behov for lette kjøretøy. Med lette kjøretøy menes kjøretøy under 3, 5 tonn, hovedsakelig personbil og varebil. dps-en skal bidra til at målsetningen om at Oslo kommunes anskaffelser skal gjøre Oslo til en grønnere by, jf. Delmål 2 i Oslo kommunes anskaffelsesstrategi (byrådssak 1104/17) nås. Satsingsområdene nr. 4 og nr. 5 i Oslo kommunes klimastrategi (byrådssak 214/19) om at alle personbiler på Oslos veier skal være utslippsfrie i 2030, og at alle varebiler skal være utslippsfrie, legger også føringer for den dynamiske innkjøpsordningen.
Det skal derfor kun anskaffes lette kjøretøy basert på nullutslippsteknologi under ordningen. Med nullutslippsteknologi menes utslippsfrie kjøretøy, og inkluderer batterielektriske kjøretøy (heretter elbil), eller kjøretøy som benytter hydrogen eller annen form for nullutslippsteknologi. Utslippsfrie energibærere avgir ikke noen form for utslipp ved bruk, verken CO2 eller andre gasser som påvirker lokal luftkvalitet (slik som partikkelutslipp og svevestøv).
i tillegg til kjøp av lette kjøretøy, vil også behov som tilleggsutstyr, innrettinger som f. Eks. Tak- og tilhengerfeste og lignende inngå i den dynamiske innkjøpsordningen. i tillegg til kjøretøy av mer standardiserte modeller, vil det i noen tilfeller også være aktuelt med spesialtilpassede kjøretøy. Det vil være behov både for nye kjøretøy og bruktbiler. Service på kjøretøyet i et gitt antall år inngår også i ordningen, og i de tilbudsforespørsler service tas med vil det være tale om som en ikke-eksklusiv opsjon.
Det antas at leveransene under den dynamiske innkjøpsordningen har en total estimert verdi på ca. 80 mnok ekskl. Mva. i løpet av ordningens varighet, jf. Punkt 2. 2. Dette estimatet er basert på omsetningstall for de fire siste årene, og forventet fremtidig bruk etter oppdragsgivers beste skjønn. Estimatet er kun retningsgivende, og innebærer ingen forpliktelse for oppdragsgiver.
For kommunens virksomheter som utfører tjenester og oppdrag som stiller særskilte krav til det enkelte kjøretøy, som for eksempel Brann- og redningsetaten, vil ikke slike virksomheter være forpliktet til å gjennomføre kjøp over ordningen når det gjelder denne type kjøretøy.
Det skal derfor kun anskaffes lette kjøretøy basert på nullutslippsteknologi under ordningen. Med nullutslippsteknologi menes utslippsfrie kjøretøy, og inkluderer batterielektriske kjøretøy (heretter elbil), eller kjøretøy som benytter hydrogen eller annen form for nullutslippsteknologi. Utslippsfrie energibærere avgir ikke noen form for utslipp ved bruk, verken CO2 eller andre gasser som påvirker lokal luftkvalitet (slik som partikkelutslipp og svevestøv).
i tillegg til kjøp av lette kjøretøy, vil også behov som tilleggsutstyr, innrettinger som f. Eks. Tak- og tilhengerfeste og lignende inngå i den dynamiske innkjøpsordningen. i tillegg til kjøretøy av mer standardiserte modeller, vil det i noen tilfeller også være aktuelt med spesialtilpassede kjøretøy. Det vil være behov både for nye kjøretøy og bruktbiler. Service på kjøretøyet i et gitt antall år inngår også i ordningen, og i de tilbudsforespørsler service tas med vil det være tale om som en ikke-eksklusiv opsjon.
Det antas at leveransene under den dynamiske innkjøpsordningen har en total estimert verdi på ca. 80 mnok ekskl. Mva. i løpet av ordningens varighet, jf. Punkt 2. 2. Dette estimatet er basert på omsetningstall for de fire siste årene, og forventet fremtidig bruk etter oppdragsgivers beste skjønn. Estimatet er kun retningsgivende, og innebærer ingen forpliktelse for oppdragsgiver.
For kommunens virksomheter som utfører tjenester og oppdrag som stiller særskilte krav til det enkelte kjøretøy, som for eksempel Brann- og redningsetaten, vil ikke slike virksomheter være forpliktet til å gjennomføre kjøp over ordningen når det gjelder denne type kjøretøy.
Anbud id:
689519
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Søndag 27. Desember 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Transport av spisebordFlytte spisebord på 120 lengde, 90 cm bredde, og 78 høyde. Fra høgvoldvegen, 2312 Ottestad til Anton Schjøths gate, 0454 Oslo.
-
Oslo
-
Lørdag 19. April 2025
-
-
Frakt av bil fra Bjørnafjorden til OsloØnsker tilbud på frakt av bmw 1 serie, lett personbil fra Bjørnafjorden (Os) til Oslo, helst i uke 17, rett etter påske
-
Oslo
-
Lørdag 19. April 2025
-
-
Frakt av sofa fra Hamar til OsloToseters sofa, ønskes pris på frakt fra Hamar til Oslo/Nittedal.
-
Hamar
-
Lørdag 19. April 2025
-
-
Rammetillatelse flytte garasjeØnsker bistand fra arkitekt til: - måle dagens bya - søke om rammetillatelse til å flytte garasjen inntil huset.
-
Oslo
-
Fredag 18. April 2025
-
-
Enkel utvask av gulv ca 50 kvadratmeterUtvask av gulv og lister i helt tom leilighet på ca 50 kvm. 2 rom + kjøkken og bad. Alt av møbler og hvitevarer er ute. så kun vask av gulv og lister. Leilighet i 1 etasje på Bjørndal. Ønsker pris. He...
-
Oslo
-
Lørdag 19. April 2025
-
-
Utesofa ønskes transportert fra Averøy til OsloTransport av utesofa fra Averøy til Oslo
-
Averøy
-
Fredag 18. April 2025
-