IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Dynamisk innkjøpsordning - Systemutvikling og sikkerhetstest
Om difi
Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) utvikler, forvalter og drifter flere it-løsninger, blant annet nasjonale felleskomponenter. Ansvaret for dette arbeidet er lagt til Avdeling for it drift og utvikling (idu). idu er fordelt på to lokasjoner, Oslo og Leikanger. Utviklingsprosjektene våre foregår primært på en eller begge disse lokasjonene.
idu er involvert i hele livsløpet til it-løsningene i Difi, fra tidlig kravspesifisering til drift og forvaltning. Dette arbeidet involverer blant annet: Strategisk videreutvikling av it-løsninger Kravspesifisering/rådgivning til kravspesifisering Design og arkitektur av it-løsninger Programmering Teknisk testing Teknisk dokumentasjon Forvalting av it-løsninger, deriblant feilsøking og -retting
Arbeidet med utvikling av it-løsninger er organisert som prosjekt med metoder fra smidig og testdreven utvikling og dev-ops. For drift og oppfølging arbeider vi etter prinsipp fra itil.
Utvikling skjer med intern kapasitet i kombinasjon med innleide konsulenter. Behovene våre varierer mellom å øke intern utviklingskapasitet eller å innhente spesialkompetanse der vi ikke dekker dette selv.
it-løsninger til difi
Difi har en brei portefølje med it-systemer som dekker mange ulike formål og krav.
på vegne av Kommunal- og moderniseringsdepartementet (kmd) utvikler og forvalter Difi nasjonale fellesløsninger, f. Eks. id-porten, Kontakt- og reservasjonsregisteret og løsninger innenfor e-handel/e-faktura (elma). Til dette har vi interne utviklingsteam som jobber etter smidig metodikk. Teamene løser oppgaver fra felleskomponentenes utviklingsportefølje der både nyutvikling og forvaltning av eksisterende løsning inngår.
Difi forvalter og utvikler også en rekke tjenester, veivisere og portaler som er rettet mot innbyggere og den offentlige forvaltningen. Eksempler på slike tjenester er (info fjernet), (info fjernet), (info fjernet) og (info fjernet).
i tillegg har Difi flere interne it-systemer, både egenutviklede og hyllevare, som skal støtte opp under ulike arbeidsprosesser i Difi. For å få en mer effektiv utnyttelse, arbeides det med å integrere, videreutvikle og tilpasse de interne it-systemene.
Difi har et tydelig fokus på informasjonssikkerhet, universell utforming og tilgjengelighet på ulike plattformer. løsningene våre skal være tilgjengelige for alle gjennom universell utforming og kunne brukes på nettbrett og mobil.
Innkjøpsordningens varighet og omfang
Dette er en varig innkjøpsordning som løper til difi velger å avslutte den.
Det antas at behovet for tjenesten ligger på ca. Kr 6 250 000, - ekskl. Mva. Estimatet er basert på historiske tall og tidligere behov. Det er ingen kjøpsplikt og det kan være store variasjoner på uttak fra år til år. Det tas forbehold om budsjettmessige endringer i rammeavtaleperioden.
Anbud id:
453339
-
Sted:Oslo, Sogndal
-
Registrert:Onsdag 22. Februar 2017
Er du interessert i dette oppdraget?