E06 JernbaneteknikkE07 Bygging av snøoverbygg 2014
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
E06 JernbaneteknikkE07 Bygging av snøoverbygg 2014
Ofotbanen er en 43 kilometer lang banestrekning fra Narvik Havn til svenskegrensen på Bjørnfjell. Banen er knyttet til det svenske nasjonale jernbanenettet. Ofotbanen har persontrafikk, ordinære godstog og framfor alt tett trafikk av tunge og lange malmtog. Sterkt økende etterspørsel gjør det nødvendig å øke kapasiteten på banen. Bjørnfjell stasjon er den østligste av de fem stasjonene på Ofotbanen, mellom Narvik og riksgrensen mot Sverige. Stasjonen ligger på km 40, 4 målt fra Narvikterminalen på Fagernes i Narvik og ca. 1, 5 km fra riksgrensen. Stasjonen har vegforbindelse sommerhalvåret til E10 på Bjørnfjell. Nabostasjoner er Katterat i vest og Vassijaure i øst (Sverige). Stasjonen ligger på Bjørnfjellplatået, et høyfjellsplatå ca. 500 moh. Eksisterende stasjon har 3 spor med lengde 500 m og ett sidespor med lengde 70 m. Stasjonen er utsatt for høyfjellsklima med lave temperaturer, vind og fokksnø. Hovedvekslene på spor 1 og 2 ligger inne i snøoverbygg. Det er plattform foran stasjonsbygningene mot spor 1. Den gamle Rallarvegen krysser jernbanen i stasjonsområdet og prosjektet har bygd en kulvert under sporene sommeren 2012 for bl. a. Turgåere og skiløpere som har behov for kryssing av jernbanen. Bygningene i stasjonsområdet er definert som kulturminner. Bjørnfjell skal bygges ut til en stasjon med 3 lange spor på cirka 1100 meter. Stasjonen skal være tilrettelagt for samtidig innkjøring og kunne håndtere minst 750 meter lange tog. Nytt sidespor fra spor 1 like vest for undergangen til stasjonen på km 40, 13 – 40, 28 med innkjøring fra øst skal opparbeides. Forlengelse av kryssingssporene innebærer at vekselområde i vest og øst flyttes med en ny sporgeometri, og alt spormateriell erstattes med nytt. Nytt utvendigt signalanlegg og belysning over veksler på stasjonsområdeskal etableres. Ny vekselvarme og ny kontaktledning ved vekslene i kryssingssporsforlengelsen skal etableres. i tillegg skal det bygges et nytt snøoverbygg over vekselgruppe i øst og enforlengelse av snøoverbygget i vest. E06 Jernbaneteknikk omfatter overbygning og alle jernbanetekniske elektroarbeider for prosjektet. E07 Snøoverbygg omfatter tømrer- og stålarbeider for etablering av to nye snøoverbygg. Snøoverbyggene ligger ved Bjørnfjell stasjon, henholdsvis øst og vest for stasjonsområdet. Snøoverbygget i vest skal oppføres med hovedbæresystem i limtre, og skal oppføres i forlengelsen av eksisterende snøoverbygg, i ca 25meters lengde. Hovedbæresystemet for snøoverbygget i øst utføres i stål, total lengde ca 200 m. Begge snøoverbyggene skal monteres på fundamenter bygd i 2013 og (info fjernet) pågår andre entrepriser i det samme arbeidsområdet i samme byggeperiode: E04 Underbygning. Arbeidet i E06 og E07 må koordineres når det gjelder daglig drift/trafikk og annet (info fjernet) nærmere beskrivelse av leveransen vises det til kap. D1-1 og D1-2 i konkurransegrunnlaget.
Anbud id:
285407
-
Sted:
-
Registrert:Torsdag 30. Januar 2014
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Fikse svak spyling på doTrenger å få ordnet en do som spyler svakt. Den spyler ofte akkurat nok til å få flushet unna, men noen ganger for lite. Usikker på årsak. vålerenga i Oslo.
-
Oslo
-
Onsdag 12. Februar 2025
-
-
Rengjøring garasjegulvØnsker tilbud på rengjøring garasjegulv. Vask støvsuging. Deler av gulvet er drensasfalt og noe er beting. Totalt arel ca 2100 m2
-
Elverum
-
Torsdag 13. Februar 2025
-
-
Flytte et par møblerFlytte et spisebord, 6 spisestue stoler og vitrineskap fra 1 etg i et hus i Prinsdal til 5 etg i Bygdøy allé. må være to sterke personer som skal bære dette opp i 6 etg. Det skal fraktes tilbake til...
-
Oslo
-
Torsdag 13. Februar 2025
-
-
Klargjøring og asfaltering gårdstun240kvm med asfaltering. må pukkes og klargjøres. Et rør som må føres til kum. Potensielt kantstein for å støtte ut mot ujevn kant (18m). Ønsker fullstendig tilbud. Gjerne befaring.
-
Vennesla
-
Torsdag 13. Februar 2025
-