E39 Rogfast - Entreprise E02 Kvitsøy - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
E39 Rogfast - Entreprise E02 Kvitsøy - Med delkontrakter
E02 – Kvitsøytunnelen og midtre del av Boknafjordtunnelen, 2 ventilasjonssjakter og 2
km Fylkesveg i dagen, lokalveger og 5 stk broer. Boknafjordtunnelen bygges med to gjennomgående løp med tverrsnitt T10, 5. i hvert løp er det to kjørefelt samt opphøyde sideareal (bankett). Kvitsøytunnelen bygges med ett løp med tverrsnitt T10, 5. Krysset mellom disse to tunnelene uformes som et planfritt kryss i berg med to rundkjøringer. Rampene i krysset utformes med ekstra bredde slik at krysset kan benyttes ved veksling av trafikk over i motsatt løp ved stengning av det ene løpet og avvikling av 2-vegstrafikk i motsatt løp. Boknafjordunnelen skal kles gjennomgående med betongelementer i både vegg og tak. Kvitsøytunnelen skal ha betongelementer i vegg og hvelv av sprøytebetong i tak. Tunnelene langsventileres med impulsvifter i heng. Disse er hovedsakelig lokalisert rundt tekniske bygg c/c 1500 m. Det skal bygges to ventilasjonssjakter, hver med diameter 10 m. Sjaktene blir hver ca. 250 m lange og skal drives fra dagen vertikalt på synk ned til bergrom for sjaktviftene. Disse bergrommene er tilknyttet hovedløpene gjennom egne sjakter for inn- og utluft. Synksjaktene skal tettes ved bruk av forinjeksjon. Det etableres tekniske bygg ved hver 3. Havarinisje. Dette gir en avstand på ca. 1500 m mellom byggene. Det blir separate elektriske anlegg, med egne tekniske bygg for hvert løp. Byggene etableres i egne nisjer i tunnelen. Byggene inneholder høyspent-, lavspent-, nødstrøm-, batteri- og tele/radio-rom. Tunnelen får gjennomgående brannvannledning med tilhørende trykkreduksjonsløsninger. Tunnelen utstyres med separat oppsamling av vaskevann fra sluk i vegbanen som kobles til oljeutskillere og egne sedimentasjonsbasseng og inntaksbasseng som fellesløsning for begge tunnelløp. Vannet pumpes opp i trinn med ca 80 m løftehøyde. Drensbassengene har overkapasitet for samling av lekkasjevann som beredskap ved uforutsatte hendelser. Vannet pumpes opp i dagen igjennom en pumpeledning i Kvitsøytunnelen. på Kvitsøy skal det bygges 2, 0 km tofelts veg i dagen fra Krossøy til kryss med eksisterende Fv551. Ved tunnelmunning skal det bygges rundkjøring, bussholdeplass, rasteareal, parkeringsplass og tekniske anlegg. i tillegg skal det bygges ny adkomstveg i dagens trase ut til Krågøy, totalt ca. 1, 5 km. Det skal også bygges ca. 1, 0 km med øvrige adkomstveger, traktorveger og g/s-veger. på Kvitsøy skal det bygges en portalkonstruksjon for Kvitsøytunnelen, et servicebygg for kollektivterminalen, et teknisk bygg i dagen, inn- og utløpskonstruksjoner for ventilasjonssjaktene og fire plass-støpte bruer med bredde på 11 m. Bruene har følgende lengder: • Bru over Leiasundet, 3 spenn med total lengde 77 m • Bru v/Skjermen, ett spenn på 20 m • Bru Kjørkjesundet i, ett spenn på 16 m • Bru Kjørkjesundet ii, ett spenn på 16 m. • Klopp Vadvika, ett spenn 10 m. Det er knyttet forholdsvis stor usikkerhet til geologien i området. Det er registrert mange soner med lave, stedvis svært lave (< 3 000 m/s) seismiske hastigheter. Enkelte av disse sonene er opp til flere titalls m brede, og flere av de antatt dårlige sonene er ikke undersøkt med boring. En sone med svært dårlig bergmassekvalitet, og hvor ugunstige permeabilitets- og spenningsforhold gir vannførende sprekker med høye vanntrykk, vil kunne forårsake store problemer for driving, sikring og injisering av tunnelen. Det skal etableres to sjøfyllinger, der det meste av stein fra tunnel skal plasseres. Videre skal endel tunnelmasser fraktes til andre deponi med båt/lekter
km Fylkesveg i dagen, lokalveger og 5 stk broer. Boknafjordtunnelen bygges med to gjennomgående løp med tverrsnitt T10, 5. i hvert løp er det to kjørefelt samt opphøyde sideareal (bankett). Kvitsøytunnelen bygges med ett løp med tverrsnitt T10, 5. Krysset mellom disse to tunnelene uformes som et planfritt kryss i berg med to rundkjøringer. Rampene i krysset utformes med ekstra bredde slik at krysset kan benyttes ved veksling av trafikk over i motsatt løp ved stengning av det ene løpet og avvikling av 2-vegstrafikk i motsatt løp. Boknafjordunnelen skal kles gjennomgående med betongelementer i både vegg og tak. Kvitsøytunnelen skal ha betongelementer i vegg og hvelv av sprøytebetong i tak. Tunnelene langsventileres med impulsvifter i heng. Disse er hovedsakelig lokalisert rundt tekniske bygg c/c 1500 m. Det skal bygges to ventilasjonssjakter, hver med diameter 10 m. Sjaktene blir hver ca. 250 m lange og skal drives fra dagen vertikalt på synk ned til bergrom for sjaktviftene. Disse bergrommene er tilknyttet hovedløpene gjennom egne sjakter for inn- og utluft. Synksjaktene skal tettes ved bruk av forinjeksjon. Det etableres tekniske bygg ved hver 3. Havarinisje. Dette gir en avstand på ca. 1500 m mellom byggene. Det blir separate elektriske anlegg, med egne tekniske bygg for hvert løp. Byggene etableres i egne nisjer i tunnelen. Byggene inneholder høyspent-, lavspent-, nødstrøm-, batteri- og tele/radio-rom. Tunnelen får gjennomgående brannvannledning med tilhørende trykkreduksjonsløsninger. Tunnelen utstyres med separat oppsamling av vaskevann fra sluk i vegbanen som kobles til oljeutskillere og egne sedimentasjonsbasseng og inntaksbasseng som fellesløsning for begge tunnelløp. Vannet pumpes opp i trinn med ca 80 m løftehøyde. Drensbassengene har overkapasitet for samling av lekkasjevann som beredskap ved uforutsatte hendelser. Vannet pumpes opp i dagen igjennom en pumpeledning i Kvitsøytunnelen. på Kvitsøy skal det bygges 2, 0 km tofelts veg i dagen fra Krossøy til kryss med eksisterende Fv551. Ved tunnelmunning skal det bygges rundkjøring, bussholdeplass, rasteareal, parkeringsplass og tekniske anlegg. i tillegg skal det bygges ny adkomstveg i dagens trase ut til Krågøy, totalt ca. 1, 5 km. Det skal også bygges ca. 1, 0 km med øvrige adkomstveger, traktorveger og g/s-veger. på Kvitsøy skal det bygges en portalkonstruksjon for Kvitsøytunnelen, et servicebygg for kollektivterminalen, et teknisk bygg i dagen, inn- og utløpskonstruksjoner for ventilasjonssjaktene og fire plass-støpte bruer med bredde på 11 m. Bruene har følgende lengder: • Bru over Leiasundet, 3 spenn med total lengde 77 m • Bru v/Skjermen, ett spenn på 20 m • Bru Kjørkjesundet i, ett spenn på 16 m • Bru Kjørkjesundet ii, ett spenn på 16 m. • Klopp Vadvika, ett spenn 10 m. Det er knyttet forholdsvis stor usikkerhet til geologien i området. Det er registrert mange soner med lave, stedvis svært lave (< 3 000 m/s) seismiske hastigheter. Enkelte av disse sonene er opp til flere titalls m brede, og flere av de antatt dårlige sonene er ikke undersøkt med boring. En sone med svært dårlig bergmassekvalitet, og hvor ugunstige permeabilitets- og spenningsforhold gir vannførende sprekker med høye vanntrykk, vil kunne forårsake store problemer for driving, sikring og injisering av tunnelen. Det skal etableres to sjøfyllinger, der det meste av stein fra tunnel skal plasseres. Videre skal endel tunnelmasser fraktes til andre deponi med båt/lekter
Anbud id:
612657
-
Sted:
-
Registrert:Torsdag 10. Oktober 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Snøbrøyting av bratt bakke på konnerudHei! Jeg bor stubberudveien på konnerud. Siste bakken opp til huset som jeg trenger hjelp med snøbrøyting. Freseren ble ødelagt så bakken må tas med traktor med fres eller medbrakt utstyr.
-
Drammen
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Flytte bil fra verksted å hjem.Har en Bmw x5 med motorhavari som står hos mekonomen i råde som jeg skulle ha fått fraktet hjem til Halmstad i rygge. Bilen er ikke kjørbar å må fraktes på henger eller på bil
-
Moss
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Snøbrøyting av innkjørsel og garasjeområdeSnøbrøyte innkjørselen og utenfor garasjen.
-
Sandefjord
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
BiltransportTransportere bil fra Jessheim til Sauda. Bilen er kjørbar.
-
Sauda
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Forespørsel om snøbrøyting i SonHei, Jeg ønsker å forhøre meg om muligheten for snøbrøyting i i Son. Kunne dere gi meg informasjon om priser og tilgjengelighet? Takk på forhånd for tilbakemeldingen! Mvh, David.
-
Vestby
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-