Anleggsgartner, Arkitekt, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Stålarbeider, Trefelling i Nordland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Nordland
Avsluttet
E6 Kvænangsfjellet
E6 gjennom Troms og Finnmark fylke er en viktig transportåre både nasjonalt og regionalt. på strekningen mellom Tromsø og Alta går E6 over Kvænangsfjellet. Dette er en værutsatt høyfjellsovergang. Spesielt på vinteren med rasfare og vind som skaper fokksnø. Problemene blir forsterket ved at veien har sterk stigning og dårlig kurvatur som medfører at større kjøretøyer noen ganger ikke kommer fram og hindrer ferdsel.
Kontraktsomfang er så langt blitt delt opp i 3 delstrekninger:
• Delstrekning 1: Oksfjordhamn – Tverrelva
• Delstrekning 2: Tverrelva – Sandneselva
• Delstrekning 3: Sandneselva – Karvik
Delstrekning 2 er detaljregulert og delstrekning 1 og 3 er områderegulert. En må regne med hele prosjektomfanget må omreguleres som følge av optimalisering. Prosjektets fysiske start- og sluttpunkt skal tilpasses eksisterende E6.
Kontraktsomfanget er til sammen 13 km. Dette som resultat av at deler av dagens E6 skal beholdes som den er.
Totalt består prosjektet av:
• To tunneler, på til sammen ca. 5600 m (inkl. Portalene)
o Mettevolltunnelen, ca 2100 m (vurdere mulig innkorting av tunnel evt. Andre tiltak for rassikring i området).
o Kvænangsfjelltunnelen, ca. 3500
• Vei i dagen på til sammen ca. 7600 m
• Konstruksjon over Suselva
• Utbedring av 2 krappe kurver mellom Rakkeneslia og sørstrømmen.
Konkurransen gjennomføres som totalentreprise med prosjektoptimalisering og målprisbasert vederlag.
Byggherrens budsjettpris (bbp) for prosjektet er 1 070 mnok.
Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelser.
Kontraktsomfang er så langt blitt delt opp i 3 delstrekninger:
• Delstrekning 1: Oksfjordhamn – Tverrelva
• Delstrekning 2: Tverrelva – Sandneselva
• Delstrekning 3: Sandneselva – Karvik
Delstrekning 2 er detaljregulert og delstrekning 1 og 3 er områderegulert. En må regne med hele prosjektomfanget må omreguleres som følge av optimalisering. Prosjektets fysiske start- og sluttpunkt skal tilpasses eksisterende E6.
Kontraktsomfanget er til sammen 13 km. Dette som resultat av at deler av dagens E6 skal beholdes som den er.
Totalt består prosjektet av:
• To tunneler, på til sammen ca. 5600 m (inkl. Portalene)
o Mettevolltunnelen, ca 2100 m (vurdere mulig innkorting av tunnel evt. Andre tiltak for rassikring i området).
o Kvænangsfjelltunnelen, ca. 3500
• Vei i dagen på til sammen ca. 7600 m
• Konstruksjon over Suselva
• Utbedring av 2 krappe kurver mellom Rakkeneslia og sørstrømmen.
Konkurransen gjennomføres som totalentreprise med prosjektoptimalisering og målprisbasert vederlag.
Byggherrens budsjettpris (bbp) for prosjektet er 1 070 mnok.
Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelser.
Anbud id:
643197
-
Registrert:Mandag 11. Mai 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Nordland
6 anbud
-
Sjekke/bytte stikkontaktHar en stikkontakt som lager en tikkende/pipende lyd. bør byttes?
-
Tromsø
-
Mandag 18. November 2024
-
-
-
Montere el ladeboksDet skal være lagt opp kabel og to kontakter ute på veggen. Ønsker tilbud på selve ladeboks og jobben for å montere selve ladeboksen ute på veggen.
-
Tromsø
-
Søndag 17. November 2024
-
-
Oppkobling av ny sikring i sikringskapOppkobling av ny sikring i sikringskap.
-
Alta
-
Torsdag 14. November 2024
-