E6 Kvænangsfjellet - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
E6 Kvænangsfjellet - Med delkontrakter
E6 gjennom Troms og Finnmark fylke er en viktig transportåre både nasjonalt og regionalt. på strekningen mellom Tromsø og Alta går E6 over Kvænangsfjellet. Dette er en værutsatt høyfjellsovergang. Spesielt på vinteren med rasfare og vind som skaper fokksnø. Problemene blir forsterket ved at veien har sterk stigning og dårlig kurvatur som medfører at større kjøretøyer noen ganger ikke kommer fram og hindrer ferdsel.
Kontraktsomfang er så langt blitt delt opp i 3 delstrekninger:
• Delstrekning 1: Oksfjordhamn – Tverrelva
• Delstrekning 2: Tverrelva – Sandneselva
• Delstrekning 3: Sandneselva – Karvik
Delstrekning 2 er detaljregulert og delstrekning 1 og 3 er områderegulert. En må regne med hele prosjektomfanget må omreguleres som følge av optimalisering. Prosjektets fysiske start- og sluttpunkt skal tilpasses eksisterende E6.
Kontraktsomfanget er til sammen 13 km. Dette som resultat av at deler av dagens E6 skal beholdes som den er.
Totalt består prosjektet av:
• To tunneler, på til sammen ca. 5600 m (inkl. Portalene)
o Mettevolltunnelen, ca 2100 m (vurdere mulig innkorting av tunnel evt. Andre tiltak for rassikring i området).
o Kvænangsfjelltunnelen, ca. 3500
• Vei i dagen på til sammen ca. 7600 m
• Konstruksjon over Suselva
• Utbedring av 2 krappe kurver mellom Rakkeneslia og sørstrømmen.
Konkurransen gjennomføres som totalentreprise med prosjektoptimalisering og målprisbasert vederlag.
Byggherrens budsjettpris (bbp) for prosjektet er 1 070 mnok.
Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelser.
Kontraktsomfang er så langt blitt delt opp i 3 delstrekninger:
• Delstrekning 1: Oksfjordhamn – Tverrelva
• Delstrekning 2: Tverrelva – Sandneselva
• Delstrekning 3: Sandneselva – Karvik
Delstrekning 2 er detaljregulert og delstrekning 1 og 3 er områderegulert. En må regne med hele prosjektomfanget må omreguleres som følge av optimalisering. Prosjektets fysiske start- og sluttpunkt skal tilpasses eksisterende E6.
Kontraktsomfanget er til sammen 13 km. Dette som resultat av at deler av dagens E6 skal beholdes som den er.
Totalt består prosjektet av:
• To tunneler, på til sammen ca. 5600 m (inkl. Portalene)
o Mettevolltunnelen, ca 2100 m (vurdere mulig innkorting av tunnel evt. Andre tiltak for rassikring i området).
o Kvænangsfjelltunnelen, ca. 3500
• Vei i dagen på til sammen ca. 7600 m
• Konstruksjon over Suselva
• Utbedring av 2 krappe kurver mellom Rakkeneslia og sørstrømmen.
Konkurransen gjennomføres som totalentreprise med prosjektoptimalisering og målprisbasert vederlag.
Byggherrens budsjettpris (bbp) for prosjektet er 1 070 mnok.
Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelser.
Anbud id:
710090
-
Sted:
-
Registrert:Fredag 2. April 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Løfte på plass boblebadKommer bil med (info fjernet). 1200 (info fjernet) løftes av bil og plasseres på platting 5 meter fra parkering. Trangt på plassen. bør befares.
-
Nord-Odal
-
Søndag 17. November 2024
-
-
Installere dieselvarmer i bilØnskelig med bistand til installering av dieselvarmer i lasterom på en varebil, Toyota SV56265. Ikke tiltenkt å installere den til tanken til bilen, men ha en ekstern dieseltank. Det er allerede ins...
-
Bergen
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Prisforespørsel for camelon folie på bmw x5 og Ford ranger pickupHei hva koster camelon folie på en bmw x5. Eventuelt en Ford ranger pickup Mvh Leif.
-
Karmøy
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Transport av møblerTrenger prisanslag på frakt av sofa samt spisebord m/6 stoler fra Tiller via Elgeseter til Mebonden i Selbu.
-
Trondheim
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Plugge vannrør badI forbindelse med at jeg skal shine opp et bad, så trenger jeg hjelp fra en rørlegger til å plugge vannrør til toalett og servant.
-
Oslo
-
Tirsdag 22. Oktober 2024
-