IT/Web og Support i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
EØS 053-2020 Rammeavtale bildelingstjenester - KVALIFIKASJONSDEL
Leverandøren skal i samarbeid med oppdragsgiver finne løsninger for at avtalens formål dekkes og at avtalens målsettinger oppfylles.
Avtalen skal også være et ledd i Bergen kommunes arbeid med å etablere Mobility As a Service som konsept i Bergen kommune. Derfor må leverandøren påregne å delta i utviklingsarbeid og møtevirksomhet knyttet til samordning og koordinering av forskjellige mobilitetsløsninger (bildeling, kollektivtransport, samkjøring, sykkel, el-scooter med flere). Valgte leverandører skal sammen med oppdragsgiver se på hvordan dette best løses. i avtaleperioden skal leverandør og Bergen kommune sammen utvikle en løsning for å optimalisere tjenesten.
Innbyggerne skal ha tilgang på bilene i tidsrommet oppdragsgiver ikke benytter bilene. Oppdragsgiver og leverandør skal sammen utarbeide en plan for markedsføring av løsningen.
Leverandøren må ha en løsning for registrering og betaling for leie av bil. løsningen skal være basert på en app eller en nettbasert bestillingsløsning som kan brukes (for app: lastes ned og installeres) på mobiltelefoner og håndholdte datakommunikasjonsenheter. Det skal være mulig å se på kart hvor ledige biler befinner seg, og løsningen skal inneholde en søkefunksjon som viser tilgjengelige biler i sanntid.
Leverandøren skal kunne legge inn kommunens egne biler i en bestillingsapp eller en nettbasert bestillingsløsning, som kun skal være tilgjengelig for ansatte (eventuell kostnad for dette legges inn i prisskjema). Kommunen vil fortsatt eie og ha ansvar for vedlikehold av disse bilene.
Alle datastøttede løsninger skal være i henhold til personvernforordningen (gdpr).
Avtalen skal også være et ledd i Bergen kommunes arbeid med å etablere Mobility As a Service som konsept i Bergen kommune. Derfor må leverandøren påregne å delta i utviklingsarbeid og møtevirksomhet knyttet til samordning og koordinering av forskjellige mobilitetsløsninger (bildeling, kollektivtransport, samkjøring, sykkel, el-scooter med flere). Valgte leverandører skal sammen med oppdragsgiver se på hvordan dette best løses. i avtaleperioden skal leverandør og Bergen kommune sammen utvikle en løsning for å optimalisere tjenesten.
Innbyggerne skal ha tilgang på bilene i tidsrommet oppdragsgiver ikke benytter bilene. Oppdragsgiver og leverandør skal sammen utarbeide en plan for markedsføring av løsningen.
Leverandøren må ha en løsning for registrering og betaling for leie av bil. løsningen skal være basert på en app eller en nettbasert bestillingsløsning som kan brukes (for app: lastes ned og installeres) på mobiltelefoner og håndholdte datakommunikasjonsenheter. Det skal være mulig å se på kart hvor ledige biler befinner seg, og løsningen skal inneholde en søkefunksjon som viser tilgjengelige biler i sanntid.
Leverandøren skal kunne legge inn kommunens egne biler i en bestillingsapp eller en nettbasert bestillingsløsning, som kun skal være tilgjengelig for ansatte (eventuell kostnad for dette legges inn i prisskjema). Kommunen vil fortsatt eie og ha ansvar for vedlikehold av disse bilene.
Alle datastøttede løsninger skal være i henhold til personvernforordningen (gdpr).
Anbud id:
683558
-
Sted:Bergen
-
Registrert:Mandag 23. November 2020
Er du interessert i dette oppdraget?