Fastlegeportal for Sykehuset Østfold HF - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Fastlegeportal for Sykehuset Østfold HF - Med delkontrakter
Samhandling mellom sykehus og fastleger (og kommuner) innebærer mye mer enn bare elektroniske henvisninger, epikriser og dialogmeldinger som hører til i pasientjournalen. Dokumentdeling og annet som tilbys i (info fjernet) og kjernejournal kommer ikke under definisjonen av samhandling mellom helsepersonell. Det er avdekket et stort behov for et digitalt, helsepersonellrettet, samhandlingsverktøy som løser utfordringer vi har vedrørende kvalitetsutvikling i henvisningspraksis, etterlevelse av eksisterende samarbeidsavtaler (avviks- og forbedringsarbeid) og kompetanseheving, herunder informasjonsflyt mellom aktører og implementering av f. Eks. Pakkeforløp. Dette er utfordringer som kommer i tillegg til de digitale løsninger som utelukkende dreier seg om pasientrettede løsninger.
Kvalitetsutvikling forutsetter bl. a. Definerte kvalitetsnormer (f. Eks. Normen for en «bra» henvisning til kneoperasjon). flp har Copyright på over 450 tilstandsspesifikke faktaark (kvalitetsnorm). Disse inngår i plattformen både som henvisningsstøtte for fastleger og i det virtuelle kontorlandskapet som kvalitetsnorm ved tilbakemelding på «dårlige henvisninger». flp inntar dermed en sentral rolle i kvalitetsutvikling innen samhandling på systemnivå.
Avgrensing mot Altinn/Digipost: i forhold til medisinsk samhandling kan disse plattformer kun brukes til levering av (elektronisk) post på organisasjonsnivå (foretaksregistret) og forutsetter en krevende logistikk internt hos mottakerorganisasjonen. Adgang til disse løsninger er begrenset til noen få i hver organisasjon. Disse plattformer mangler også et egnet saksbehandlingssystem og andre nødvendige funksjonaliteter som utdrag av statistikk og støtte til kvalitetsutvikling.
Ikke-sensitiv: flp formidler ikke sensitive pasientopplysninger. Dette muliggjør at helseinstitusjoner og helsepersonell kan utføre oppgaver som hører inn under medisinsk samhandling på systemnivå (f. Eks. Saksbehandling av samhandlingsavvik) på en enkel og effektiv måte.
Helsepersonellrettet: flp tilbys som SaaS over www og i motsetning til andre «pasientrettede» løsninger som for eksempel (info fjernet), kjernejournal m. m, retter seg mot helsepersonell. påloggbare tjenester i flp er kun tilgjengelige for samhandlende helsepersonell som identifiserer seg med hpr /Her-id for å logge inn og arbeide i et virtuelt kontorlandskap som brygger over organisasjonsgrensen.
Se ytterligere informasjon i vedlagte dokument.
Kvalitetsutvikling forutsetter bl. a. Definerte kvalitetsnormer (f. Eks. Normen for en «bra» henvisning til kneoperasjon). flp har Copyright på over 450 tilstandsspesifikke faktaark (kvalitetsnorm). Disse inngår i plattformen både som henvisningsstøtte for fastleger og i det virtuelle kontorlandskapet som kvalitetsnorm ved tilbakemelding på «dårlige henvisninger». flp inntar dermed en sentral rolle i kvalitetsutvikling innen samhandling på systemnivå.
Avgrensing mot Altinn/Digipost: i forhold til medisinsk samhandling kan disse plattformer kun brukes til levering av (elektronisk) post på organisasjonsnivå (foretaksregistret) og forutsetter en krevende logistikk internt hos mottakerorganisasjonen. Adgang til disse løsninger er begrenset til noen få i hver organisasjon. Disse plattformer mangler også et egnet saksbehandlingssystem og andre nødvendige funksjonaliteter som utdrag av statistikk og støtte til kvalitetsutvikling.
Ikke-sensitiv: flp formidler ikke sensitive pasientopplysninger. Dette muliggjør at helseinstitusjoner og helsepersonell kan utføre oppgaver som hører inn under medisinsk samhandling på systemnivå (f. Eks. Saksbehandling av samhandlingsavvik) på en enkel og effektiv måte.
Helsepersonellrettet: flp tilbys som SaaS over www og i motsetning til andre «pasientrettede» løsninger som for eksempel (info fjernet), kjernejournal m. m, retter seg mot helsepersonell. påloggbare tjenester i flp er kun tilgjengelige for samhandlende helsepersonell som identifiserer seg med hpr /Her-id for å logge inn og arbeide i et virtuelt kontorlandskap som brygger over organisasjonsgrensen.
Se ytterligere informasjon i vedlagte dokument.
Anbud id:
697388
-
Sted:
-
Registrert:Fredag 5. Februar 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Skifte 1-3 vinduerJeg trenger å få skifta ut noen vinduer. Det minste vinduet er ca 50x50 cm. Også er det to vinduer som er ca 120 x 120 cm. målene er unøyaktige. Vil enten ha ca pris eller at dere kommer og tar nøyakt...
-
Steinkjer
-
Lørdag 21. Desember 2024
-
-
Fikse hastighetssensor venstre foranDefekt hastighetssensor venstre foran bil type Toyota avensis reg nr VT17560 gjerne ordne mellomjula tilbud pris?
-
Trondheim
-
Lørdag 21. Desember 2024
-
-
Flytte rør i rør veggboks/vanntilførselØnsker å flytte vanntilførsel på kjøkken litt til venstre. rør i rør, kommer ovenifra. Er festet rett i betong bak gipsvegg. Gipsveggen blir åpnet mer før jobben utføres.
-
Oslo
-
Lørdag 21. Desember 2024
-
-
Skifte reggreim ford fiesta 16Skulle hatt skiftet regreimsett med vannpumpe For fiesta 1, 6 diesel
-
Holmestrand
-
Lørdag 21. Desember 2024
-
-
Service snøfreserJeg kjøpte en 13 hk McCulloch snøfreser på (info fjernet) og han sa alt er i orden og jeg sjekket alt men i dag brukte jeg med snø ( vått snø) og etter ca. 20Hei, jeg kjøpte en 13 hk McCulloch snøfreser på...
-
Lillestrøm
-
Lørdag 21. Desember 2024
-
-
Skifte ut 5 innvendige dører i en leilghetRett frem jobb: Ta ut 5 gamle, sette inn 5 nye innerdører i en leilighet. mål er tatt, dører, listverk, dørvridere er bestilt og ankommer leilighet den 26. Desember.
-
Nesodden
-
Lørdag 21. Desember 2024
-