Fastlegeportal for Sykehuset Østfold HF - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Fastlegeportal for Sykehuset Østfold HF - Med delkontrakter
Samhandling mellom sykehus og fastleger (og kommuner) innebærer mye mer enn bare elektroniske henvisninger, epikriser og dialogmeldinger som hører til i pasientjournalen. Dokumentdeling og annet som tilbys i (info fjernet) og kjernejournal kommer ikke under definisjonen av samhandling mellom helsepersonell. Det er avdekket et stort behov for et digitalt, helsepersonellrettet, samhandlingsverktøy som løser utfordringer vi har vedrørende kvalitetsutvikling i henvisningspraksis, etterlevelse av eksisterende samarbeidsavtaler (avviks- og forbedringsarbeid) og kompetanseheving, herunder informasjonsflyt mellom aktører og implementering av f. Eks. Pakkeforløp. Dette er utfordringer som kommer i tillegg til de digitale løsninger som utelukkende dreier seg om pasientrettede løsninger.
Kvalitetsutvikling forutsetter bl. a. Definerte kvalitetsnormer (f. Eks. Normen for en «bra» henvisning til kneoperasjon). flp har Copyright på over 450 tilstandsspesifikke faktaark (kvalitetsnorm). Disse inngår i plattformen både som henvisningsstøtte for fastleger og i det virtuelle kontorlandskapet som kvalitetsnorm ved tilbakemelding på «dårlige henvisninger». flp inntar dermed en sentral rolle i kvalitetsutvikling innen samhandling på systemnivå.
Avgrensing mot Altinn/Digipost: i forhold til medisinsk samhandling kan disse plattformer kun brukes til levering av (elektronisk) post på organisasjonsnivå (foretaksregistret) og forutsetter en krevende logistikk internt hos mottakerorganisasjonen. Adgang til disse løsninger er begrenset til noen få i hver organisasjon. Disse plattformer mangler også et egnet saksbehandlingssystem og andre nødvendige funksjonaliteter som utdrag av statistikk og støtte til kvalitetsutvikling.
Ikke-sensitiv: flp formidler ikke sensitive pasientopplysninger. Dette muliggjør at helseinstitusjoner og helsepersonell kan utføre oppgaver som hører inn under medisinsk samhandling på systemnivå (f. Eks. Saksbehandling av samhandlingsavvik) på en enkel og effektiv måte.
Helsepersonellrettet: flp tilbys som SaaS over www og i motsetning til andre «pasientrettede» løsninger som for eksempel (info fjernet), kjernejournal m. m, retter seg mot helsepersonell. påloggbare tjenester i flp er kun tilgjengelige for samhandlende helsepersonell som identifiserer seg med hpr /Her-id for å logge inn og arbeide i et virtuelt kontorlandskap som brygger over organisasjonsgrensen.
Se ytterligere informasjon i vedlagte dokument.
Kvalitetsutvikling forutsetter bl. a. Definerte kvalitetsnormer (f. Eks. Normen for en «bra» henvisning til kneoperasjon). flp har Copyright på over 450 tilstandsspesifikke faktaark (kvalitetsnorm). Disse inngår i plattformen både som henvisningsstøtte for fastleger og i det virtuelle kontorlandskapet som kvalitetsnorm ved tilbakemelding på «dårlige henvisninger». flp inntar dermed en sentral rolle i kvalitetsutvikling innen samhandling på systemnivå.
Avgrensing mot Altinn/Digipost: i forhold til medisinsk samhandling kan disse plattformer kun brukes til levering av (elektronisk) post på organisasjonsnivå (foretaksregistret) og forutsetter en krevende logistikk internt hos mottakerorganisasjonen. Adgang til disse løsninger er begrenset til noen få i hver organisasjon. Disse plattformer mangler også et egnet saksbehandlingssystem og andre nødvendige funksjonaliteter som utdrag av statistikk og støtte til kvalitetsutvikling.
Ikke-sensitiv: flp formidler ikke sensitive pasientopplysninger. Dette muliggjør at helseinstitusjoner og helsepersonell kan utføre oppgaver som hører inn under medisinsk samhandling på systemnivå (f. Eks. Saksbehandling av samhandlingsavvik) på en enkel og effektiv måte.
Helsepersonellrettet: flp tilbys som SaaS over www og i motsetning til andre «pasientrettede» løsninger som for eksempel (info fjernet), kjernejournal m. m, retter seg mot helsepersonell. påloggbare tjenester i flp er kun tilgjengelige for samhandlende helsepersonell som identifiserer seg med hpr /Her-id for å logge inn og arbeide i et virtuelt kontorlandskap som brygger over organisasjonsgrensen.
Se ytterligere informasjon i vedlagte dokument.
Anbud id:
697388
-
Sted:
-
Registrert:Fredag 5. Februar 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Montering av takskinne/spotter i taketMontere spotter/skinne i taket til stikkontakt.
-
Sandnes
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Skifte gamle støpejern sluk / Pigges gulv rundt til å skifte ?Hei, jeg er en gamle vaskerom med betong gulv med en gamle støpejern sluk som jeg vil gjerne oppgradere skifte, jeg fikk vite at det må pigges rundt for å skifte/bytte til ny for å koble til avløpet...
-
Drammen
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Vask av kjøkken og badLite kjøkken og bad ønskes vasket. Innvendig og utvendig vask av skuffer, skap, kjøleskap og ovn. Vegger, skap og dusj hjørne på bad
-
Ålesund
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Oppsett av utendørs stikkontakter og garasjestikkontaktSette opp to stikk ute og 1 i garasje.
-
Moss
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Frakt av masasjebad fra Stockholm til Stavanger.Størrelse og vekt : 229 x 229 x99 og 430kg Fleksibel mht leveranse
-
Stavanger
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Vask av vinduVask av vindu utvendig 3 vindu normal størrelse, 4 store vinduer, 4 små vinduer, 2 terassedører
-
Øygarden
-
Torsdag 21. November 2024
-