Forskningsprosjekt om realkompetansevurdering i Norge
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Forskningsprosjekt om realkompetansevurdering i Norge
Kunnskapsdepartementet har gitt i oppdrag til Kompetanse Norge i 2017 å bidra til økt kunnskap om bruk, hindringer og effekt av realkompetansevurdering som grunnlag for videre anbefalinger for utvikling på dette politikkområdet. i den nasjonale strategien for kompetansepolitikk, vektlegges blant annet behov for gode ordninger med dokumentasjon, verdsetting og godkjenning av kompetanse som grunnlag for videre opplæring og utdanning. Dokumentasjon av den enkeltes kompetanse kan dessuten styrke tilknytning til og myndighetene i arbeidslivet. Den nasjonale strategien for kompetansepolitikk betoner særlig utfordringen ved at mange innvandrere som har utdanning og kompetanse med seg fra hjemlandet, i liten grad får godkjent og benyttet denne kompetansen.
Kompetanse Norge utlyser forskningsoppdraget for å skaffe til veie ny og oppdatert informasjon om bruk, hindringer og utbytte av dokumentasjon av kompetanse og realkompetansevurdering, herunder yrkesprøving. Oppdraget omfatter å vurdere om eksisterende ordninger fungerer hensiktsmessig i forhold til intensjonen med realkompetansevurdering. Innvandrere skal gjennomgående identifiseres som egen målgruppe i undersøkelsen.
Oppdraget skal gi kunnskap om og innsikt i bruk, hindringer og utbytte av realkompetansevurdering i grunnopplæringen, i tertiær utdanning og i arbeidslivet. Oppdraget skal fremskaffe grunnlag for å videreutvikle systemet med realkompetansevurdering i Norge.
Kompetanse Norge utlyser forskningsoppdraget for å skaffe til veie ny og oppdatert informasjon om bruk, hindringer og utbytte av dokumentasjon av kompetanse og realkompetansevurdering, herunder yrkesprøving. Oppdraget omfatter å vurdere om eksisterende ordninger fungerer hensiktsmessig i forhold til intensjonen med realkompetansevurdering. Innvandrere skal gjennomgående identifiseres som egen målgruppe i undersøkelsen.
Oppdraget skal gi kunnskap om og innsikt i bruk, hindringer og utbytte av realkompetansevurdering i grunnopplæringen, i tertiær utdanning og i arbeidslivet. Oppdraget skal fremskaffe grunnlag for å videreutvikle systemet med realkompetansevurdering i Norge.
Anbud id:
464573
-
Sted:
-
Registrert:Torsdag 4. Mai 2017
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Kranbil HaslumHei. Trenger kranbil til løft opp på tak 4 Etg bygg. Skal legge membran på blokker i Burudveien Haslum. Trolig April. 5 turer. Ca 40 løft totalt.
-
Bærum
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Vaske ved overtakelse av leilighetVi har en 53cm2 leiliget som må vaskes ned før en overtakelse. Leiligheten har stue, bad og soverom. i tillegg har vi veranda hvor døren er glass. Glasset + andre vinduer må også vaskes. må gjøres se...
-
Tromsø
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Bytte av vinduer, 8 stykkBytte og ny listing av 8 stykk vinduer. 2. Etg: 3 vinduer, a 100 x 100 og 2 vinduer a 100 x 120. 1. Etg: 2 vinduer, a 115 x 145 og 1 vindu a 115 x 120
-
Sola
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Frakte 8 spisestuestoler fra Bergensområdet til TrondheimJeg skulle gjerne fått fraktet 8 stiler fra 5914 Isdalstø til 7035 Trondheim. Solene er gamle spisestuestoler og i teak. Stolene kan hentes med en gang. De kan stables - men det vet kanskje dere best...
-
Trondheim
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Frakt stallinnredning fra Skien til Øygarden (Hordaland)Elementer til bokser for hest. Består av 4 faste sidevegger (høyde 219 cm og bredde 240) og fronter med skyvedører (høyde 219 cm og bredde 180 cm). følger også 3 stallvindu gitter 100x120. Transport f...
-
Øygarden
-
Fredag 3. Januar 2025
-