Forskningsprosjekt om realkompetansevurdering i Norge
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Forskningsprosjekt om realkompetansevurdering i Norge
Kunnskapsdepartementet har gitt i oppdrag til Kompetanse Norge i 2017 å bidra til økt kunnskap om bruk, hindringer og effekt av realkompetansevurdering som grunnlag for videre anbefalinger for utvikling på dette politikkområdet. i den nasjonale strategien for kompetansepolitikk, vektlegges blant annet behov for gode ordninger med dokumentasjon, verdsetting og godkjenning av kompetanse som grunnlag for videre opplæring og utdanning. Dokumentasjon av den enkeltes kompetanse kan dessuten styrke tilknytning til og myndighetene i arbeidslivet. Den nasjonale strategien for kompetansepolitikk betoner særlig utfordringen ved at mange innvandrere som har utdanning og kompetanse med seg fra hjemlandet, i liten grad får godkjent og benyttet denne kompetansen.
Kompetanse Norge utlyser forskningsoppdraget for å skaffe til veie ny og oppdatert informasjon om bruk, hindringer og utbytte av dokumentasjon av kompetanse og realkompetansevurdering, herunder yrkesprøving. Oppdraget omfatter å vurdere om eksisterende ordninger fungerer hensiktsmessig i forhold til intensjonen med realkompetansevurdering. Innvandrere skal gjennomgående identifiseres som egen målgruppe i undersøkelsen.
Oppdraget skal gi kunnskap om og innsikt i bruk, hindringer og utbytte av realkompetansevurdering i grunnopplæringen, i tertiær utdanning og i arbeidslivet. Oppdraget skal fremskaffe grunnlag for å videreutvikle systemet med realkompetansevurdering i Norge.
Kompetanse Norge utlyser forskningsoppdraget for å skaffe til veie ny og oppdatert informasjon om bruk, hindringer og utbytte av dokumentasjon av kompetanse og realkompetansevurdering, herunder yrkesprøving. Oppdraget omfatter å vurdere om eksisterende ordninger fungerer hensiktsmessig i forhold til intensjonen med realkompetansevurdering. Innvandrere skal gjennomgående identifiseres som egen målgruppe i undersøkelsen.
Oppdraget skal gi kunnskap om og innsikt i bruk, hindringer og utbytte av realkompetansevurdering i grunnopplæringen, i tertiær utdanning og i arbeidslivet. Oppdraget skal fremskaffe grunnlag for å videreutvikle systemet med realkompetansevurdering i Norge.
Anbud id:
464573
-
Sted:
-
Registrert:Torsdag 4. Mai 2017
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Frakte 2 seter sofa fra Moss til Romsås-OsloSofaen er hvit og må ikke bli skitten 2 m bred bæres i trapper
-
Moss
-
Lørdag 8. Februar 2025
-
-
Befaring og prisoverslag for veiarbeid på MelhusPå vegne av Øran veglag på Melhus. Ønsker befaring med påfølgende prisoverslag for korrigering av vei etter sig i fylling (ca. 100 m), oppretting/resetting av stolper til autovern og montering av aut...
-
Melhus
-
Lørdag 8. Februar 2025
-
-
Oppheng av TV (75´´´The Frame) og div bilder på veggVi flytter inn i ny leilighet, og ønsker hjelp til å henge opp tv og bilder trygt på vegg.
-
Bærum
-
Lørdag 8. Februar 2025
-
-
Nøkler til leilighet i Hjetlands bakkane3 nøkler til mitt husvære som er leilighet 42 i hjetlands bakkane.
-
Høyanger
-
Lørdag 8. Februar 2025
-
-
Male et rekkehus innvendig 130 kvmØnsker å få malt et rekkehus innvendig. 2 strøk, ca 130 kvm.
-
Hole
-
Lørdag 8. Februar 2025
-