Anleggsgartner, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Riving, Stålarbeider i Troms
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Troms
Avsluttet
Fv. 282 Leirpollskogen bru
Leirpollskogen bru i Austertana ligger på fv. 282 i tilknytning til fv. 890 i Øst-Finnmark,
43, 7 km fra Tana bru mot båtsfjord. Brua med fv. 282 er eneste vegforbindelse til Elkems
kvartsittbrudd.
Prosjektet gjennomføres tegningsbasert i kombinasjon med vegmodeller, og en ifc-modell av brukonstruksjonen som en informativ modell.
Ny bru:
Den nye brua er en 2-spenns bjelkebru på 58 meter og skal bygges ca. 12 meter oppstrøms dagens bru. Den består av platebærere i stål i samvirke med plasstøpt bruplate i betong.
Brua fundamenteres på stålkjernepeler i alle akser. Hvert spenn vil være på 29 meter og
brua får en bredde på 7, 5 meter med 6, 5 meter i avstand mellom rekkverk. Rekkverket skal være blått.
Veg:
Fv. 890: Dagens veg er en enfelts veg med gjennomsnittlig asfaltert bredde på 5, 7 meter,
450 meter av denne skal oppgraderes til tofelts veg med 6, 5 meter asfaltert bredde. Den
nye linjeføringen legges delvis ovenfor dagens veglinje for å gi bedre sikt og tilstrekkelig
areal for krysset til fv. 282. Vegen vil legges ca. 2 meter høyere enn dagens veg ved
brupunktet, for å få tilfredsstillende stigningsforhold mot nord og redusere inngrepets
omfang.
Fv. 282: Dagens veg er en enfelts veg med vegbredde på 4, 5 meter. Vegen vil få ny
linjeføring parallelt med dagens, over en strekning på ca. 180 meter, dagens standard
beholdes. Petter Morso-bekken krysser fv. 282 og skal legges i delvis nytt leie og
kapasiteten på stikkrenne gjennom vegen skal økes betydelig for å redusere
flomproblematikken i området.
va:
Eksisterende stikkrenner fjernes og erstattes med nytt anlegg.
Elektro:
Kommunalt veglysanlegg fjernes og erstattes av nytt anlegg. Kabeletatene skal ha
trekkerør gjennom bru og trekkekummer med rørføringer gjennom en del av planområdet.
Det blir 3 lyspunkt på brua, lyktestolpene skal være blå. Disse plasseres på midtaksen og
symmetrisk om midtaksen.
Riving og fjerning av eksisterende bru:
Dagens bru er ei 41, 5 meter lang bjelkebru i stål fordelt over to spenn med en bredde på
4, 65 mellom rekkverk. Under riving skal all armering og stål skilles fra betongen som
knuses. Alt som ikke kan gjenbrukes på anlegget skal leveres på godkjent mottak.
Anslåtte hovedmengder for anlegget
Ny bru:
Stål: 72 tonn
Armering: 63, 3 tonn
Betong: 375, 5m3
Fuktisolering: 380m2
Stålkjernepeler: 16 stk. (4+6+6, totalt ca. 170m)
Erosjonssikring: 1000m3
Ny veg:
Fv. 282: 250 meter
Fv. 890: 450 meter
Rekkverk: 720 meter
Kabelgrøfter: 650 meter
Lyspunkt: 20 stk
Eksisterende bru:
Brubjelker: ca. 23, 5 tonn. 2bjelker (14+13, 5+14, 3+3 skrudde skjøter).
Armering: ca. 6 tonn (usikkerhet mengde da underbygning er fra tidl. Bru bygd i 1940-
årene)
Betong: ca. 140m3
43, 7 km fra Tana bru mot båtsfjord. Brua med fv. 282 er eneste vegforbindelse til Elkems
kvartsittbrudd.
Prosjektet gjennomføres tegningsbasert i kombinasjon med vegmodeller, og en ifc-modell av brukonstruksjonen som en informativ modell.
Ny bru:
Den nye brua er en 2-spenns bjelkebru på 58 meter og skal bygges ca. 12 meter oppstrøms dagens bru. Den består av platebærere i stål i samvirke med plasstøpt bruplate i betong.
Brua fundamenteres på stålkjernepeler i alle akser. Hvert spenn vil være på 29 meter og
brua får en bredde på 7, 5 meter med 6, 5 meter i avstand mellom rekkverk. Rekkverket skal være blått.
Veg:
Fv. 890: Dagens veg er en enfelts veg med gjennomsnittlig asfaltert bredde på 5, 7 meter,
450 meter av denne skal oppgraderes til tofelts veg med 6, 5 meter asfaltert bredde. Den
nye linjeføringen legges delvis ovenfor dagens veglinje for å gi bedre sikt og tilstrekkelig
areal for krysset til fv. 282. Vegen vil legges ca. 2 meter høyere enn dagens veg ved
brupunktet, for å få tilfredsstillende stigningsforhold mot nord og redusere inngrepets
omfang.
Fv. 282: Dagens veg er en enfelts veg med vegbredde på 4, 5 meter. Vegen vil få ny
linjeføring parallelt med dagens, over en strekning på ca. 180 meter, dagens standard
beholdes. Petter Morso-bekken krysser fv. 282 og skal legges i delvis nytt leie og
kapasiteten på stikkrenne gjennom vegen skal økes betydelig for å redusere
flomproblematikken i området.
va:
Eksisterende stikkrenner fjernes og erstattes med nytt anlegg.
Elektro:
Kommunalt veglysanlegg fjernes og erstattes av nytt anlegg. Kabeletatene skal ha
trekkerør gjennom bru og trekkekummer med rørføringer gjennom en del av planområdet.
Det blir 3 lyspunkt på brua, lyktestolpene skal være blå. Disse plasseres på midtaksen og
symmetrisk om midtaksen.
Riving og fjerning av eksisterende bru:
Dagens bru er ei 41, 5 meter lang bjelkebru i stål fordelt over to spenn med en bredde på
4, 65 mellom rekkverk. Under riving skal all armering og stål skilles fra betongen som
knuses. Alt som ikke kan gjenbrukes på anlegget skal leveres på godkjent mottak.
Anslåtte hovedmengder for anlegget
Ny bru:
Stål: 72 tonn
Armering: 63, 3 tonn
Betong: 375, 5m3
Fuktisolering: 380m2
Stålkjernepeler: 16 stk. (4+6+6, totalt ca. 170m)
Erosjonssikring: 1000m3
Ny veg:
Fv. 282: 250 meter
Fv. 890: 450 meter
Rekkverk: 720 meter
Kabelgrøfter: 650 meter
Lyspunkt: 20 stk
Eksisterende bru:
Brubjelker: ca. 23, 5 tonn. 2bjelker (14+13, 5+14, 3+3 skrudde skjøter).
Armering: ca. 6 tonn (usikkerhet mengde da underbygning er fra tidl. Bru bygd i 1940-
årene)
Betong: ca. 140m3
Anbud id:
525577
-
Sted:Deatnu Tana
-
Registrert:Fredag 25. Mai 2018
Er du interessert i dette oppdraget?