Fv. 659 Nordøyvegen, K5 Skjeltene-Harøya - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Fv. 659 Nordøyvegen, K5 Skjeltene-Harøya - Med delkontrakter
Fv. 659 Nordøyvegen er et fastlandssamband som skal knytte Nordøyane til fastlandet via sjøfyllinger, undersjøiske tunneler og bruer. Nordøyvegen vil gi ferjefritt vegsamband til Lepsøya, Haramsøya, Skuløya/Flemsøya og Fjørtofta i Haram kommune og Harøya i Sandøy kommune i møre og Romsdal.
Kontrakt Skjeltene - Harøya består av følgende hovedelement;
• Lepsøybrua, 800m lang høybru fra Skjeltene på fastlandet over skipsled til sjøfylling mot Lauka og Hestøya. Seilløp: BxH = 100x41m
- Brua lyses ut i to alternativer; betongbru med fritt frembygg, og betongbru med stålkasse i overbygning. Begge alternativene har løsmassefundamentering.
• Laukebrua, 109 meter lang betongplatebru i 3 spenn.
• Hamnaskjersundbrua, 200 meter lang betongplatebru i 7 spenn
• Haramsfjordtunnelen, fra Hestøya til Austnes. Lengde 3500m, bunnpunkt kote -112
• Demning og midlertidig kofferdam ved tunnelpåslaget på Hestøya
• Nogvafjordtunnelen, fra Longva på Flemsøya til Fjørtofta. Lengde 5730m, bunnpunkt kote – 135
• Fjørtoftfjordtunnelen, fra Fjørtofta til Harøya. Lengde 3680 m, bunnpunkt kote -118
• Burbergtunnelen, miljøtunnel på Fjørtofta. Lengde 170 m, hvorav ca 60m i berg og ca. 100 meter i betong
• Veg på sjøfylling over Lepsøyrevet, total lengde 2735m
• Veg i dagen utenom sjøfylling, total lengde 10 000 m
• Trekkerør og forberedende elektroarbeider på hele strekningen
Noen ca. Hovedmenger:
• Masseflytting av jord og ubrukbare masser ca 180 000 pfm3
• Masseflytting fjell i dagen ca 37 000 pfm3
• Massflytting fjell fra tunnel ca 980 000 pfm3
• Sjøfyllinger, eks plastring ca 650 000 pam3
• Plastring ca 133 000 m2
• Portaler 8 stk, ca 360 m
• Vann- og frostsikring ca 260 000 m2
• Tekniske bygg i dagen 6 stk
• Tekniske bygg i tunnel 10 stk
• Asfalt ca 105 000 tonn
• Trekkerør ca 420 000 m
• Peler for Hamnaskjersundbrua og Laukebrua ca 1670 m
• Armering Hamnaskjersundbrua og Laukebrua ca 1000 tonn
• Spennarmering Hamnaskjersundbrua og Laukebrua ca 17 340 mMN
• Betong Hamnaskjersundbrua og Laukebrua ca 4920 m3
• Mudringsarbeider, Lepsøybrua (ffb) ca 20 000 pfm
• Mudringsarbeider, Lepsøybrua (Stål) ca 15 000 pfm
• Betong, Lepsøybrua (ffb) ca 20 000 m3
• Betong, Lepsøybrua (Stål) ca 13 000 m3
• Armering, Lepsøybrua (ffb) ca 3500 tonn
• Armering, Lepsøybrua (Stål) ca 2100 tonn
• Spennarmering, Lepsøybrua (ffb) ca 80 000 mMN
• Stålkasse, Lepsøybrua (Stål) ca 3800 tonn
• Betongelementer for påkjørselsvern ca 4100 tonn
Prosjektet skal gjennomføres tegningsbasert.
Elektroarbeider som ikke er beskrevet i denne kontrakten blir lyst ut på anbud våren 2019 i egen totalentreprise K6 Elektro. Det er medtatt opsjon på Sted a - Prosess 12. 912 for tiltransport av K6 Elektro til denne kontrakten. Viser til kapittel A3 punkt 10. 12 og kapittel B3 punkt 7. 3 for mer informasjon om opsjonen. Foreløpig byggherreoverslag på K6 Elektro er kr 210 mill eks. Mva. Om faktisk kontraktssum på K6 avviker fra overslaget, vil ikke det føre til justering av pris på opsjon for tiltransport.
Lepsøybrua blir lyst ut i to likeverdige alternativ, ett med fritt frembygg (Kap D1 – Sted B1B) og ett med stålkasse (Kap D1 – Sted B1S) i overbygningen. Tilbyder velger selv hvilket alternativ en leverer tilbud på. Det skal kun leveres tilbud på ett av alternativene.
Kontrakt Skjeltene - Harøya består av følgende hovedelement;
• Lepsøybrua, 800m lang høybru fra Skjeltene på fastlandet over skipsled til sjøfylling mot Lauka og Hestøya. Seilløp: BxH = 100x41m
- Brua lyses ut i to alternativer; betongbru med fritt frembygg, og betongbru med stålkasse i overbygning. Begge alternativene har løsmassefundamentering.
• Laukebrua, 109 meter lang betongplatebru i 3 spenn.
• Hamnaskjersundbrua, 200 meter lang betongplatebru i 7 spenn
• Haramsfjordtunnelen, fra Hestøya til Austnes. Lengde 3500m, bunnpunkt kote -112
• Demning og midlertidig kofferdam ved tunnelpåslaget på Hestøya
• Nogvafjordtunnelen, fra Longva på Flemsøya til Fjørtofta. Lengde 5730m, bunnpunkt kote – 135
• Fjørtoftfjordtunnelen, fra Fjørtofta til Harøya. Lengde 3680 m, bunnpunkt kote -118
• Burbergtunnelen, miljøtunnel på Fjørtofta. Lengde 170 m, hvorav ca 60m i berg og ca. 100 meter i betong
• Veg på sjøfylling over Lepsøyrevet, total lengde 2735m
• Veg i dagen utenom sjøfylling, total lengde 10 000 m
• Trekkerør og forberedende elektroarbeider på hele strekningen
Noen ca. Hovedmenger:
• Masseflytting av jord og ubrukbare masser ca 180 000 pfm3
• Masseflytting fjell i dagen ca 37 000 pfm3
• Massflytting fjell fra tunnel ca 980 000 pfm3
• Sjøfyllinger, eks plastring ca 650 000 pam3
• Plastring ca 133 000 m2
• Portaler 8 stk, ca 360 m
• Vann- og frostsikring ca 260 000 m2
• Tekniske bygg i dagen 6 stk
• Tekniske bygg i tunnel 10 stk
• Asfalt ca 105 000 tonn
• Trekkerør ca 420 000 m
• Peler for Hamnaskjersundbrua og Laukebrua ca 1670 m
• Armering Hamnaskjersundbrua og Laukebrua ca 1000 tonn
• Spennarmering Hamnaskjersundbrua og Laukebrua ca 17 340 mMN
• Betong Hamnaskjersundbrua og Laukebrua ca 4920 m3
• Mudringsarbeider, Lepsøybrua (ffb) ca 20 000 pfm
• Mudringsarbeider, Lepsøybrua (Stål) ca 15 000 pfm
• Betong, Lepsøybrua (ffb) ca 20 000 m3
• Betong, Lepsøybrua (Stål) ca 13 000 m3
• Armering, Lepsøybrua (ffb) ca 3500 tonn
• Armering, Lepsøybrua (Stål) ca 2100 tonn
• Spennarmering, Lepsøybrua (ffb) ca 80 000 mMN
• Stålkasse, Lepsøybrua (Stål) ca 3800 tonn
• Betongelementer for påkjørselsvern ca 4100 tonn
Prosjektet skal gjennomføres tegningsbasert.
Elektroarbeider som ikke er beskrevet i denne kontrakten blir lyst ut på anbud våren 2019 i egen totalentreprise K6 Elektro. Det er medtatt opsjon på Sted a - Prosess 12. 912 for tiltransport av K6 Elektro til denne kontrakten. Viser til kapittel A3 punkt 10. 12 og kapittel B3 punkt 7. 3 for mer informasjon om opsjonen. Foreløpig byggherreoverslag på K6 Elektro er kr 210 mill eks. Mva. Om faktisk kontraktssum på K6 avviker fra overslaget, vil ikke det føre til justering av pris på opsjon for tiltransport.
Lepsøybrua blir lyst ut i to likeverdige alternativ, ett med fritt frembygg (Kap D1 – Sted B1B) og ett med stålkasse (Kap D1 – Sted B1S) i overbygningen. Tilbyder velger selv hvilket alternativ en leverer tilbud på. Det skal kun leveres tilbud på ett av alternativene.
Anbud id:
563608
-
Sted:
-
Registrert:Fredag 11. Januar 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Frakte sneskuter fra Alta til KirkenesFrakt av sneskuter fra Alta til Kirkenes
-
Sør-Varanger
-
Mandag 23. Desember 2024
-
-
Bytte bremseskiver og klosserBytte bremsskiver og klosser foran og bak. Nissan leaf 2018 mod.
-
Oslo
-
Mandag 23. Desember 2024
-
-
Transport av garnhaler fra Lakselv til EgersundTransport av en palle på ca 80 kg fra Lakselv til 4370 Egersund
-
Porsanger Porsángu Porsanki
-
Mandag 23. Desember 2024
-
-
KjøkkensnekkerVi tenker til å renovere kjøkken ved å gjøre noe små justeringer i eksisterende møblene og male dem på nytt. Lurer på om det er noen som kan hjelpe og veilede oss.
-
Lier
-
Mandag 23. Desember 2024
-
-
Frakte bord Mo i Rana-TrondheimJeg ønsker å få fraktet et spisebord fra Mo i Rana til Trondheim. Bordet er 75 cm høyt og 110 cm bredt.
-
Trondheim
-
Mandag 23. Desember 2024
-
-
Tette åpning i vegg på kjøkkenHaster! Vi har en større åpning bak underskap med vask på kjøkken som må tettes grunnet inngang i konstruksjon og antatt brutt brannskille. Det er rør mellom vask og avløp som går via åpningen, ser d...
-
Oslo
-
Mandag 23. Desember 2024
-