Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Betong, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Stålarbeider i Troms

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Troms
Avsluttet

Fv 867/Fv 125 Bjarkøyforbindelsen entreprise 1

I forbindelse med etablering av fergefri forbindelse mellom øyene Grytøy, Sandsøy og Bjarkøy ønsker Troms Fylkeskommune med Statens vegvesen å bygge en undersjøisk tunnel, sjøfyllinger med 4 broer og veg i dagen. Den undersjøiske tunnelen går under Kvernsundet og binder Grytøy og Bjarkøy sammen. Det skal bygges ny veg på Grytøy mellom eksisterende fergeleie på Vikran og til tunnelpåhugget. Videre føres vegen på Grytøy ned mot Tjeldevika der det anlegges sjøfyllinger over Sandsøysundet. på Bjarkøy etableres veg fra tunnelpåhugg til eksisterende Fv. 867. Mellom Grytøy og Sandsøy skal det bygges sjøfyllinger som skal klargjøres for bygging av fire bruer som til sammen skal knytte disse to øyene sammen. Bruene og elektro utlyses i egen konkurranse. på Sandsøy skal det etableres veg fra sjøfyllingene til eksiterende veg. Det skal til sammen bygges ca. 6, 5 km ny veg. Dette fordeles med ca. 3, 2 km undersjøisk tunnel, ca. 2 km veg på Grytøy, ca. 200 m veg på Bjarkøy, 400 m veg på Sandsøy og sjøfyllinger på til sammen ca. 0, 9km. Bygging av tunnelen (T8, 5) inkluderer også portaler. Stein fra sidetak og tunnel skal brukes til bygging av sjøfyllingene. Sjøfyllingene er fordelt på 5 fyllinger der 3 fyllinger ikke kan nås fra land. For bygging av sjøfyllinger må entreprenøren bruke sjøredskap (lekter) til kote -2. Byggherre antar at entreprenøren benytter graveutstyr over kote -2. Det må også tas hensyn til at utstyret for oppfylling over kote -2 må flyttes mellom øyene. All plastringstein til sjøfyllingene skal tas ut i sidetak på Grytøy (Fenes), entreprenøren må søke å sprenge for plastringstein. Tunnelstein skal fortrinnsvis brukes i sjøfyllingene. Sjøfyllingen skal overtas av bruentreprenøren etter frist i kap A3 pkt. 3. Det vil derfor være krav til tidspunkt for ferdigstillelse av tunnel og sjøfyllinger. Se også C4 pkt. 4. Det skal legges komplett høyspent og egne rør for elektro gjennom hele prosjektet. Inkl. Jording. Krav til ue: Trekkerør, jording og veglysfundamenter skal leveres og monteres av elektroinstallatør registrert hos dsb. Entreprenøren må bygge prosjektet på en slik måte at overskridelser og lengre byggetid unngås. Mengder for hovedarbeider. -Sprengning bergmasser veg i dagen: 56 345 pfm3 -Sprengning bergmasser tunneler: 263 000 pfm3 -Bergmasser til steinfylling: 429 000 pfm3 -Bergmasser til depot/lager: 90 000 pfm3 -Jordmasser til depot: 3 000 pfm3 -Jordmasser til bakkeplanering: 1 000 pfm3 -Forsterkningslag 2: (steinfylling) : 6 000 pfm3 -Forsterkningslag 1: (0-32/10-100) : 5 500 pfm3 -Asfalt bærelag: 33000 M2 -Asfalt slitelag: 33000 M2 -Portaler (2stk) oPortal Grytøy : Ca 10m oPortal Bjarkøy: Ca 20m
Anbud id:
298166
  • Sted:
    Tromsø, Kvæfjord Tjeldsund, Ibestad, Gratangen, Lavangen, Bardu, Salangen, Målselv, Sørreisa, Dyrøy, Senja, Balsfjord, Karlsøy, Lyngen, Storfjord, Gáivuotna Kåfjord, Skjervøy, Nordreisa, Kvænangen  Vis alle
  • Registrert:
    Lørdag 12. April 2014

Lignende oppdrag i Troms

1 anbud
  • Snømåking Tromsø
    Ønsker tilbud på måking av bakgård med plass til 7 biler, ca 10x3 + 4x4 m2. Enkeltmåkinger eller mer fast.
    • Tromsø
    • Onsdag 11. Desember 2024
    • Anleggsgartner
    • Snørydding
    • Maskinentreprenør
    • Vaktmester