Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Høring: Referansestandarder til klinisk farmakologi

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Høring: Referansestandarder til klinisk farmakologi

Helse Bergen hf skal inngå rammeavtale på på Referansestandarder til analyser innen klinisk farmakologi.
Produktene skal benyttes ved Seksjon for lege- og rusmiddelanalyser ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi (mbf) ved Haukeland universitetssykehus.
Seksjonen utfører legemiddelanalyser og rusmiddelanalyser i serum og urin. Det er rutinedrift men også noe FoU aktivitet. Seksjonen disponerer 10 lc-ms/ms- instrumenter, 2 hplc- uv instrumenter og ett hs-gc-ms-instrument.
Seksjonen mottok i 2017 totalt 24. 600 serumprøver til legemiddelanalyser og 20. 300 urinprøver til rusmiddelanalyser. Det utføres pr i dag rutinemessig analyser på over 100 substanser, og det må påregnes at substanslisten kommer til å utvides.
Basert på referansestandarder produserer seksjonen selv kalibratorer og kontroller til alle rusmiddelanalysene, og deler av legemiddelanalysene. Til analysegruppene antiepileptika, antidepressiva og antipsykotika benyttes i dag kommersielle kalibratorer og kontroller. Dette ønsker Helse Bergen å fortsette med. Analysegruppen antiepileptika er akkreditert etter ns-en iso 15189: Medisinske laboratorier.
Anskaffelsen er delt opp i tre produktgrupper:
1. Referansestandarder og isotopmerkete referansestandarder til analyser av narkotiske substanser og psykofarmaka i humant materiale (urin, serum, plasma og spytt).
2. Beta-d-glucuronidase til bruk i rusmiddelanalyser i urin
3. Kalibratorer og kontroller i serum/plasma til kvantitativ analyse av antidepressiva, antipsykotika og antiepileptika i humant serum/plasma.
på delleveranse 1 vil det, såfremt det er tilstrekkelig antall egnede leverandører og tilbud, bli inngått avtale med minst tre leverandører. på delleveranse 2 og 3 vil det bli inngått rammeavtale med én leverandør per delleveranse.
i forbindelse med klargjøring av anskaffelsesdokumentene ønsker vi å få tilbakemelding på foreløpig utkast til deler av konkurransegrunnlaget. Vi ønsker særlig å få tilbakemelding på om aktuelle leverandører ikke oppfyller de oppgitte minstekravene, om krav er urimelige eller inneholder feil, og om det generelt er andre forhold som er uklart i konkurransegrunnlaget.
Innspill til konkurransegrunnlaget kan sendes til Ina-Kristine Pedersen via Kommunikasjonsmodulen i Mercell, innen 20. 08. 18 kl. 12: 00. Det gjøres oppmerksom på at eventuelle spørsmål og innspill som hovedregel ikke vil bli besvart.
Endringer i alle dokumenter kan forekomme før konkurransen publiseres.
Anbud id:
533869
  • Sted:
  • Registrert:
    Onsdag 4. Juli 2018

Lignende oppdrag i

6 anbud