Høring: Referansestandarder til klinisk farmakologi
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Høring: Referansestandarder til klinisk farmakologi
Helse Bergen hf skal inngå rammeavtale på på Referansestandarder til analyser innen klinisk farmakologi.
Produktene skal benyttes ved Seksjon for lege- og rusmiddelanalyser ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi (mbf) ved Haukeland universitetssykehus.
Seksjonen utfører legemiddelanalyser og rusmiddelanalyser i serum og urin. Det er rutinedrift men også noe FoU aktivitet. Seksjonen disponerer 10 lc-ms/ms- instrumenter, 2 hplc- uv instrumenter og ett hs-gc-ms-instrument.
Seksjonen mottok i 2017 totalt 24. 600 serumprøver til legemiddelanalyser og 20. 300 urinprøver til rusmiddelanalyser. Det utføres pr i dag rutinemessig analyser på over 100 substanser, og det må påregnes at substanslisten kommer til å utvides.
Basert på referansestandarder produserer seksjonen selv kalibratorer og kontroller til alle rusmiddelanalysene, og deler av legemiddelanalysene. Til analysegruppene antiepileptika, antidepressiva og antipsykotika benyttes i dag kommersielle kalibratorer og kontroller. Dette ønsker Helse Bergen å fortsette med. Analysegruppen antiepileptika er akkreditert etter ns-en iso 15189: Medisinske laboratorier.
Anskaffelsen er delt opp i tre produktgrupper:
1. Referansestandarder og isotopmerkete referansestandarder til analyser av narkotiske substanser og psykofarmaka i humant materiale (urin, serum, plasma og spytt).
2. Beta-d-glucuronidase til bruk i rusmiddelanalyser i urin
3. Kalibratorer og kontroller i serum/plasma til kvantitativ analyse av antidepressiva, antipsykotika og antiepileptika i humant serum/plasma.
på delleveranse 1 vil det, såfremt det er tilstrekkelig antall egnede leverandører og tilbud, bli inngått avtale med minst tre leverandører. på delleveranse 2 og 3 vil det bli inngått rammeavtale med én leverandør per delleveranse.
i forbindelse med klargjøring av anskaffelsesdokumentene ønsker vi å få tilbakemelding på foreløpig utkast til deler av konkurransegrunnlaget. Vi ønsker særlig å få tilbakemelding på om aktuelle leverandører ikke oppfyller de oppgitte minstekravene, om krav er urimelige eller inneholder feil, og om det generelt er andre forhold som er uklart i konkurransegrunnlaget.
Innspill til konkurransegrunnlaget kan sendes til Ina-Kristine Pedersen via Kommunikasjonsmodulen i Mercell, innen 20. 08. 18 kl. 12: 00. Det gjøres oppmerksom på at eventuelle spørsmål og innspill som hovedregel ikke vil bli besvart.
Endringer i alle dokumenter kan forekomme før konkurransen publiseres.
Produktene skal benyttes ved Seksjon for lege- og rusmiddelanalyser ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi (mbf) ved Haukeland universitetssykehus.
Seksjonen utfører legemiddelanalyser og rusmiddelanalyser i serum og urin. Det er rutinedrift men også noe FoU aktivitet. Seksjonen disponerer 10 lc-ms/ms- instrumenter, 2 hplc- uv instrumenter og ett hs-gc-ms-instrument.
Seksjonen mottok i 2017 totalt 24. 600 serumprøver til legemiddelanalyser og 20. 300 urinprøver til rusmiddelanalyser. Det utføres pr i dag rutinemessig analyser på over 100 substanser, og det må påregnes at substanslisten kommer til å utvides.
Basert på referansestandarder produserer seksjonen selv kalibratorer og kontroller til alle rusmiddelanalysene, og deler av legemiddelanalysene. Til analysegruppene antiepileptika, antidepressiva og antipsykotika benyttes i dag kommersielle kalibratorer og kontroller. Dette ønsker Helse Bergen å fortsette med. Analysegruppen antiepileptika er akkreditert etter ns-en iso 15189: Medisinske laboratorier.
Anskaffelsen er delt opp i tre produktgrupper:
1. Referansestandarder og isotopmerkete referansestandarder til analyser av narkotiske substanser og psykofarmaka i humant materiale (urin, serum, plasma og spytt).
2. Beta-d-glucuronidase til bruk i rusmiddelanalyser i urin
3. Kalibratorer og kontroller i serum/plasma til kvantitativ analyse av antidepressiva, antipsykotika og antiepileptika i humant serum/plasma.
på delleveranse 1 vil det, såfremt det er tilstrekkelig antall egnede leverandører og tilbud, bli inngått avtale med minst tre leverandører. på delleveranse 2 og 3 vil det bli inngått rammeavtale med én leverandør per delleveranse.
i forbindelse med klargjøring av anskaffelsesdokumentene ønsker vi å få tilbakemelding på foreløpig utkast til deler av konkurransegrunnlaget. Vi ønsker særlig å få tilbakemelding på om aktuelle leverandører ikke oppfyller de oppgitte minstekravene, om krav er urimelige eller inneholder feil, og om det generelt er andre forhold som er uklart i konkurransegrunnlaget.
Innspill til konkurransegrunnlaget kan sendes til Ina-Kristine Pedersen via Kommunikasjonsmodulen i Mercell, innen 20. 08. 18 kl. 12: 00. Det gjøres oppmerksom på at eventuelle spørsmål og innspill som hovedregel ikke vil bli besvart.
Endringer i alle dokumenter kan forekomme før konkurransen publiseres.
Anbud id:
533869
-
Sted:
-
Registrert:Onsdag 4. Juli 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Male leilighet. 3 rom 69 km på BølerSparkle og male vegger i stue/kjøkken, entre og to soverom.
-
Oslo
-
Fredag 31. Januar 2025
-
-
Fjerning av søppel og vask av leilighetHar endel ting i en ca 50 kvadrats leilighet som må fraktes til avfalls mottak og til slutt vasking av leiligheten. Det er også en Boss vaskemaskin og en Gram komfyr ikke så mye brukt + en dobbeltseng...
-
Frogn
-
Fredag 31. Januar 2025
-
-
Frakte en Billy hylle på 202cm høgde.Hei, jeg trenger transport av en Billy hylle. Hyllen er ca 2m høg. Fra Marienlyst til Helgesensgate.
-
Oslo
-
Fredag 31. Januar 2025
-
-
Ønsker frakt av en Citroën Berlingo på tilhenger fra Spydeberg og til ÅrnesHei, noen som kan frakte en Citroën Berlingo fra Spydeberg og til Årnes? Ca 1 time kjøring mellom hverandre. Gjerne gi en pris. Jeg ønsker det skal skje så fort som mulig idag! : )
-
Lillestrøm
-
Fredag 31. Januar 2025
-