Innholdselementer i nettbasert kompetansepakke om teknologi, programmering og algoritmisk tankegang
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Innholdselementer i nettbasert kompetansepakke om teknologi, programmering og algoritmisk tankegang
Læreplanene skal bidra til å styrke opplæringen i teknologi, og programmering og algoritmisk tenkning skal bli en del av flere fag. Dette vil være nye områder i mange av fagene.
Det er grunn til å anta at det er behov for å øke lærernes fagdidaktiske kompetanse innen teknologi, programmering og algoritmisk tenkning for å kunne sikre et godt opplæringstilbud i fag som får dette inn i læreplanen i forbindelse med fagfornyelsen.
Som et tiltak for å mobilisere til kompetanseutvikling på området skal Utdanningsdirektoratet utvikle en kompetansepakke som både har en tverrfaglig innretning og et fagdidaktisk fokus (gjelder særlig fagene matematikk, naturfag, kunst og håndverk, og musikk). målgruppe for kompetanspakken skal være lærere på 1.-10.-trinn.
Innholdet i kompetansepakken skal samsvare med kravene til opplæring etter nye læreplaner for fag fra 2020, og kunne inngå som et av flere kompetansehevingstiltak i tilskuddsordningen i den teknologiske skolesekken.
Vi definerer en kompetansepakke som en samling innholdselementer/moduler presentert som et strukturert utviklingsløp. Deler av denne kompetansepakken skal rettes mot hele skolen, mens andre deler skal rettes mot faglærere i matematikk, naturfag, kunst og håndverk og musikk. Kompetansepakken tilbys med en påloggingsløsning, og den skal kunne kombineres med støtte fra kompetansemiljøer med fagrelevant kompetanse.
Det er grunn til å anta at det er behov for å øke lærernes fagdidaktiske kompetanse innen teknologi, programmering og algoritmisk tenkning for å kunne sikre et godt opplæringstilbud i fag som får dette inn i læreplanen i forbindelse med fagfornyelsen.
Som et tiltak for å mobilisere til kompetanseutvikling på området skal Utdanningsdirektoratet utvikle en kompetansepakke som både har en tverrfaglig innretning og et fagdidaktisk fokus (gjelder særlig fagene matematikk, naturfag, kunst og håndverk, og musikk). målgruppe for kompetanspakken skal være lærere på 1.-10.-trinn.
Innholdet i kompetansepakken skal samsvare med kravene til opplæring etter nye læreplaner for fag fra 2020, og kunne inngå som et av flere kompetansehevingstiltak i tilskuddsordningen i den teknologiske skolesekken.
Vi definerer en kompetansepakke som en samling innholdselementer/moduler presentert som et strukturert utviklingsløp. Deler av denne kompetansepakken skal rettes mot hele skolen, mens andre deler skal rettes mot faglærere i matematikk, naturfag, kunst og håndverk og musikk. Kompetansepakken tilbys med en påloggingsløsning, og den skal kunne kombineres med støtte fra kompetansemiljøer med fagrelevant kompetanse.
Anbud id:
586770
-
Sted:
-
Registrert:Mandag 27. Mai 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Vasking ved flytting. Tomt hus.Vi ønsker å sjekke hva det koster å leie vask av hus, ved utflytting. Ca 150 kvm stort. Et bad, 3 soverom.
-
Tromsø
-
Tirsdag 26. November 2024
-
-
Transport skadebil fra Hønefoss til MosjøenTransportering av ikke kjørbar skadebil fra Intakt Bilskade hønefoss as, til Intakt Bilskade Helgeland as. Bilen skal bygges opp så det er viktig at det ikke påføres mer skade underveis.
-
Vefsn
-
Tirsdag 26. November 2024
-
-
Frakt av peisovnFrakt av peisovn fra Levanger til Sandefjord. Ca. 100 kg
-
Sandefjord
-
Tirsdag 26. November 2024
-
-
Reparere sprekker, sparkle og maleSe bilder. Utbedring av forhold på bilder
-
Bergen
-
Tirsdag 26. November 2024
-
-
Renovere KjøkkenRenovere kjøkken. Eksisterende mål: b 1. 36 m d: 2 m h: 2. 40 m Rive vegg, mål: b: 54, 5 cm d: 14. 5 cm h: 3. 44 m Fjerne gamle veggplater: (mot yttervegg, muggsoppinnfisert) mål: l: 3. 44 x h: 2....
-
Trondheim
-
Tirsdag 26. November 2024
-
-
Skifte av registerreimØnsker pris på skifte av registerreim og vannpumpe på volvo v70 d2. 2015 mod
-
Voss
-
Tirsdag 26. November 2024
-