Innholdselementer i nettbasert kompetansepakke om teknologi, programmering og algoritmisk tankegang
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Innholdselementer i nettbasert kompetansepakke om teknologi, programmering og algoritmisk tankegang
Læreplanene skal bidra til å styrke opplæringen i teknologi, og programmering og algoritmisk tenkning skal bli en del av flere fag. Dette vil være nye områder i mange av fagene.
Det er grunn til å anta at det er behov for å øke lærernes fagdidaktiske kompetanse innen teknologi, programmering og algoritmisk tenkning for å kunne sikre et godt opplæringstilbud i fag som får dette inn i læreplanen i forbindelse med fagfornyelsen.
Som et tiltak for å mobilisere til kompetanseutvikling på området skal Utdanningsdirektoratet utvikle en kompetansepakke som både har en tverrfaglig innretning og et fagdidaktisk fokus (gjelder særlig fagene matematikk, naturfag, kunst og håndverk, og musikk). målgruppe for kompetanspakken skal være lærere på 1.-10.-trinn.
Innholdet i kompetansepakken skal samsvare med kravene til opplæring etter nye læreplaner for fag fra 2020, og kunne inngå som et av flere kompetansehevingstiltak i tilskuddsordningen i den teknologiske skolesekken.
Vi definerer en kompetansepakke som en samling innholdselementer/moduler presentert som et strukturert utviklingsløp. Deler av denne kompetansepakken skal rettes mot hele skolen, mens andre deler skal rettes mot faglærere i matematikk, naturfag, kunst og håndverk og musikk. Kompetansepakken tilbys med en påloggingsløsning, og den skal kunne kombineres med støtte fra kompetansemiljøer med fagrelevant kompetanse.
Det er grunn til å anta at det er behov for å øke lærernes fagdidaktiske kompetanse innen teknologi, programmering og algoritmisk tenkning for å kunne sikre et godt opplæringstilbud i fag som får dette inn i læreplanen i forbindelse med fagfornyelsen.
Som et tiltak for å mobilisere til kompetanseutvikling på området skal Utdanningsdirektoratet utvikle en kompetansepakke som både har en tverrfaglig innretning og et fagdidaktisk fokus (gjelder særlig fagene matematikk, naturfag, kunst og håndverk, og musikk). målgruppe for kompetanspakken skal være lærere på 1.-10.-trinn.
Innholdet i kompetansepakken skal samsvare med kravene til opplæring etter nye læreplaner for fag fra 2020, og kunne inngå som et av flere kompetansehevingstiltak i tilskuddsordningen i den teknologiske skolesekken.
Vi definerer en kompetansepakke som en samling innholdselementer/moduler presentert som et strukturert utviklingsløp. Deler av denne kompetansepakken skal rettes mot hele skolen, mens andre deler skal rettes mot faglærere i matematikk, naturfag, kunst og håndverk og musikk. Kompetansepakken tilbys med en påloggingsløsning, og den skal kunne kombineres med støtte fra kompetansemiljøer med fagrelevant kompetanse.
Anbud id:
586770
-
Sted:
-
Registrert:Mandag 27. Mai 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Dimmer til taklampe i spisestue.Vil skifte en «vanlig bryter» til dimmer. Lampen er i dag koblet til en vanlig bryter via kontakt m/støpsel.
-
Lier
-
Lørdag 25. Januar 2025
-
-
-
Frakt av møblerFrakt av spisebord, ileggsplate og 6 stoler fra Oslo til Mosjøen.
-
Oslo
-
Lørdag 25. Januar 2025
-
-
Frakt av innedør fra Eidsvoll til KvamFrakt av en innedør som er 90cm x 210cm fra Eidsvoll til Kvam
-
Kvam
-
Lørdag 25. Januar 2025
-
-
Delebil Oppegård TrondheimØnsker å få fraktet en delebil uten motor fra Oppegård til Trondheim
-
Nordre Follo
-
Lørdag 25. Januar 2025
-