Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Innholdselementer i nettbasert kompetansepakke om teknologi, programmering og algoritmisk tankegang

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Innholdselementer i nettbasert kompetansepakke om teknologi, programmering og algoritmisk tankegang

Læreplanene skal bidra til å styrke opplæringen i teknologi, og programmering og algoritmisk tenkning skal bli en del av flere fag. Dette vil være nye områder i mange av fagene.
Det er grunn til å anta at det er behov for å øke lærernes fagdidaktiske kompetanse innen teknologi, programmering og algoritmisk tenkning for å kunne sikre et godt opplæringstilbud i fag som får dette inn i læreplanen i forbindelse med fagfornyelsen.
Som et tiltak for å mobilisere til kompetanseutvikling på området skal Utdanningsdirektoratet utvikle en kompetansepakke som både har en tverrfaglig innretning og et fagdidaktisk fokus (gjelder særlig fagene matematikk, naturfag, kunst og håndverk, og musikk). målgruppe for kompetanspakken skal være lærere på 1.-10.-trinn.
Innholdet i kompetansepakken skal samsvare med kravene til opplæring etter nye læreplaner for fag fra 2020, og kunne inngå som et av flere kompetansehevingstiltak i tilskuddsordningen i den teknologiske skolesekken.
Vi definerer en kompetansepakke som en samling innholdselementer/moduler presentert som et strukturert utviklingsløp. Deler av denne kompetansepakken skal rettes mot hele skolen, mens andre deler skal rettes mot faglærere i matematikk, naturfag, kunst og håndverk og musikk. Kompetansepakken tilbys med en påloggingsløsning, og den skal kunne kombineres med støtte fra kompetansemiljøer med fagrelevant kompetanse.
Anbud id:
586770
  • Sted:
  • Registrert:
    Mandag 27. Mai 2019
Er du interessert i dette oppdraget?

Lignende oppdrag i

6 anbud