IT/Web og Support i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Intensjonskunngjøring - Oppgradering av sak/arkivsystem
Lier kommune har til intensjon å signere kontrakt med Evry på oppgradering til ePhorte Elements og få den levert som en ferdig driftet løsning av leverandøren. Dette er en revisjon og oppgradering av nåværende sak og arkivsystem for Lier kommune, levert i en ny leveransemodell.
Evry vil i den nye leveransemodellen ta ansvar for alle oppgaver knyttet til både drift av plattformen og løsningen. Det betyr samtidig at nåværende avtale mellom evry og Lier kommune erstattes når oppgraderingen er på plass.
Hvorfor oppgradering?
For å dra nytte av de mulighetene og gevinstene som nåværende sak og arkivløsning kan gi kommunen må kommunen følge en viss oppgraderingstakt. Uten oppgradering kan ikke kommunen forvente å dra nytte av ny og forbedret funksjonalitet i løsningen, koble sak og arkivløsningen mot andre standardiserte løsninger eller forbedre de interne arbeidsprosessene.
Det legges til grunn at verdien på oppgraderingen er over terskelverdien på 1, 3 millioner kroner og at slike kontrakter i utgangspunktet må lyses ut i henhold til forskrift om offentlige anskaffelser. Det fastslås derimot i § 5-2 første ledd at forskriftens del ii ikke gjelder for kontrakter som oppdragsgiveren kan inngås med en bestemt leverandør.
Det innebærer at oppdragsgiver er fritatt fra å følge alle reglene i del ii og iii. Det fritar imidlertid ikke Lier kommune fra å følge forskriftenes del i og anskaffelsesloven. Lier kommune velger derfor med dette å kunngjøre etter § 21-5 at virksomheten har til hensikt å gjøre et direkte kjøp av en oppgradering av eksisterende sak og arkivløsning.
Lier kommune har som intensjon å signere denne avtalen torsdag den 09. Januar 2020 kl 12: 00 med Evry. Dersom det er innsigelser til denne avtalen må det tas kontakt med undertegnede i Mercell portalen innen avtaleinngåelsen.
Vennlig hilsen
Elisabeth Wee Kleven
Innkjøpsrådgiver
Lier kommune
Evry vil i den nye leveransemodellen ta ansvar for alle oppgaver knyttet til både drift av plattformen og løsningen. Det betyr samtidig at nåværende avtale mellom evry og Lier kommune erstattes når oppgraderingen er på plass.
Hvorfor oppgradering?
For å dra nytte av de mulighetene og gevinstene som nåværende sak og arkivløsning kan gi kommunen må kommunen følge en viss oppgraderingstakt. Uten oppgradering kan ikke kommunen forvente å dra nytte av ny og forbedret funksjonalitet i løsningen, koble sak og arkivløsningen mot andre standardiserte løsninger eller forbedre de interne arbeidsprosessene.
Det legges til grunn at verdien på oppgraderingen er over terskelverdien på 1, 3 millioner kroner og at slike kontrakter i utgangspunktet må lyses ut i henhold til forskrift om offentlige anskaffelser. Det fastslås derimot i § 5-2 første ledd at forskriftens del ii ikke gjelder for kontrakter som oppdragsgiveren kan inngås med en bestemt leverandør.
Det innebærer at oppdragsgiver er fritatt fra å følge alle reglene i del ii og iii. Det fritar imidlertid ikke Lier kommune fra å følge forskriftenes del i og anskaffelsesloven. Lier kommune velger derfor med dette å kunngjøre etter § 21-5 at virksomheten har til hensikt å gjøre et direkte kjøp av en oppgradering av eksisterende sak og arkivløsning.
Lier kommune har som intensjon å signere denne avtalen torsdag den 09. Januar 2020 kl 12: 00 med Evry. Dersom det er innsigelser til denne avtalen må det tas kontakt med undertegnede i Mercell portalen innen avtaleinngåelsen.
Vennlig hilsen
Elisabeth Wee Kleven
Innkjøpsrådgiver
Lier kommune
Anbud id:
621517
-
Sted:Lier
-
Registrert:Mandag 9. Desember 2019
Er du interessert i dette oppdraget?