Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Intensjonskunngjøring: Brystkompresjonssystem til Finnmarkssykehuset HF - Med delkontrakter

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Intensjonskunngjøring: Brystkompresjonssystem til Finnmarkssykehuset HF - Med delkontrakter

Denne anskaffelsen gjennomføres på vegne av Finnmarkssykehuset hf. Finnmarkssykehuset hf og Physio-Control Norway as har til hensikt å inngå kontrakt om levering av mekaniske brystkompresjonsmaskiner til Klinikk prehospitale tjenester. Kontrakten gjelder for kjøp av 14 stk. lucas 3 brystkompresjonsmaskiner til en verdi av kr. 1 600 000, - eks mva.
Oppdragsgiver har vurdert betydningen av standardiseringen av brystkompresjonsmaskiner – som kjøp av lucas 3 vil medføre – og er kommet frem til en konklusjon som er gjengitt nedenfor.
Feil bruk av mekaniske brystkompresjonsmaskiner kan forårsake alvorlige skader der konsekvensene kan være fatale. når flere aktører er involvert i pasientbehandling kan bruk av ulike typer brystkompresjonssystemer medføre brukerfeil grunnet manglende opplæring eller utstyrets inkompatibilitet. Bruk av inkompatible brystkompresjonsmaskiner gjør det blant annet umulig å skifte batterier på maskiner som tilhører andre aktører eller at samhandlende parter kan bytte maskiner seg imellom under pasienttransport.
Ambulansetjenesten samarbeider blant annet med luftambulansetjenesten, redningshelikopter, de somatiske klinikkene i Hammerfest og Kirkenes som alle bruker lucas 2. måsøy kommune har den samme type utstyr tilgjengelig for legevakt og ambulansetjenesten. Ambulansetjenesten i sykehuskommunene (Hammerfest og sør-Varanger), samt i Alta benytter lucas 2 i dag. Til sammen eier Finnmarkssykehuset hf 5 stk. Maskiner lucas 2 på nåværende tidspunkt.
på bakgrunn av det ovenfor nevnte vurderer oppdragsgiver direkte anskaffelse av lucas 3 brystkompresjonssystemer som et nødvendig tiltak for å ivareta sikkerhet til pasienten i størst mulig grad og gjøre bruken av utstyret i kritiske situasjoner så smidig som mulig.
i tillegg til hensynet til pasientsikkerhet vurderer oppdragsgiver denne anskaffelsen som effektiv. Byttekostnader som vil påløpe i tilfelle kontrakten blir tildelt til en annen leverandør utgjør ca. 50 % av den oppgitte kontraktsverdien. Byttekostnadene inkluderer verdien av det eksisterende utstyret og eventuelle opplæringskostnader.
Foretaket har til hensikt å inngå kontrakt etter at karenstiden er utløpt den 18. April 2018.
Anbud id:
515982
  • Sted:
  • Registrert:
    Lørdag 7. April 2018

Lignende oppdrag i

6 anbud