IT/Web og Support i Oslo
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Invitasjon til dialogkonferanse for kommende anskaffelse av nasjonalt materiell- og logistikksystem
Politiets fellestjenester (pft) inviterer til dialogkonferanse i forbindelse med en kommende anskaffelse av en nasjonal materiell- og logistikkløsning for forvaltning av politiets materiell. møtet vil avholdes fredag 1. April 2022, kl. 10-11 med påfølgende 1: 1-møter i uke (info fjernet) ønsker dialog med virksomheter som kan hjelpe oss med å nå vårt mål om å finne en løsning som dekker politiets behov. Agenda for konferansen: • Lage en møteplass der relevante aktører som er interessert i oppgaven kan melde sin interesse for den kommende anskaffelsen.• Gi potensielle leverandører forståelse av politiets behov.• få innspill om mulighetsrommet og alternativer til hvordan behovene kan løses.• Identifisere potensielle utfordringer. Anskaffelsens formålDet er ønskelig å anskaffe én felles løsning for polititeknisk materiell som til enhver tid skal gi en oppdatert, nasjonal oversikt over politiets kapasiteter, og som kan håndtere politiets materiellflyt fra anskaffelse til avhending. på sikt er det ønskelig at løsningen også kan dekke annet materiell for hele etaten, eksempelvis beslag, hittegods og annet kontorspesifikt materiell. målet med ny løsning er at den skal: • Erstatte eksisterende løsninger.• Fungere som en felles løsning for hele politiet, med enhetlige prosesser og rutiner.• Baseres på en standardløsning, så langt det er mulig.• være moderne og skalerbar.• være basert på politiets arkitekturprinsipper.• Oppfylle etatens føringer og krav vedr. Integrasjon.• være ugradert for å sikre tilgjengelighet.• Effektivisere databehandling og sikre mest mulig gjenbruk av data.• Ivareta datasikkerhetsbehovene i gdpr, Schrems ii og politiets behov. AvgrensningerImplementeringen er tenkt i flere faser. Til å begynne med skal systemet dekke behovet for politispesifikt materiell, som for eksempel bekledning, våpen, vernemateriell, samt mer operativt materiell, i tillegg til å holde oversikt over langtidslageret for bevis og gjenstander. Ønsket er at løsningen er skalerbar, slik at den kan utvides med nye bruksområder over tid. Disse tilleggsområdene vil bli nærmere beskrevet i underlaget som vil bli sendt ut til leverandørene som melder seg på konferansen. målsetninger og rammer for konferansenMålgruppen for dialogkonferansen er leverandører som opplever at de har produkter og tjenester som vil kunne dekke de beskrevne behovene. Den enkelte leverandør bes vurdere om de har erfaring og kapasitet til å levere en løsning til politiet, før et 1: 1-møte blir forespurt. Det er som utgangspunkt ikke satt noen begrensning på antall 1: 1-møter. møtene vil dog være forbeholdt leverandører som har til intensjon å delta i den fremtidige konkurransen, eller som trenger flere detaljer for å kunne avgjøre fremtidig deltagelse. målsetting og markedsdialogMålet med dialogen er å få tilbakemeldinger på om behovet som er beskrevet kan løses ved eksisterende standardløsninger i markedet. Oppdragsgiver har ikke ønske om å være innovatør, men å anskaffe en eksisterende løsning som kan ta i bruk standardiserte prosesser, alternativt at leverandøren gjøre mindre tilpasninger til eksisterende løsning for å imøtekomme flest mulig behov. Praktisk informasjonKonferansen vil bli gjennomført på Teams, fredag 1. April kl. 10-11. Vi ønsker at interessenter tar kontakt for påmelding og for å få tilsendt underliggende dokumenter. Disse vil være nyttige som forberedelse. påmelding til dialogkonferansen og fremtidige 1: 1-møter avtales ved å sende e-post til (info fjernet). Frist for påmelding er 31. 03. 2020 (info fjernet) understrekes at Politiet har taushetsplikt, og deres dialog og besvarelser blir behandlet konfidensielt der annet ikke er avtalt.
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Torsdag 24. Mars 2022